http://www.tvxs.gr/v7306
«Αέρα κοπανιστό» θα το χαρακτήριζαν κάποιοι. Άλλοι «πλασματικά εμπορεύματα» ή «ψυχαγωγικό μέσο». Οι απόψεις διαφοροποιούνται για τα παιχνίδια Διαδικτύου με χαρακτήρες οι οποίοι προμηθεύονται σταδιακά και με πραγματικά χρήματα.
Τα παιχνίδια αυτά αποφέρουν ετήσιο τζίρο συναλλαγών δύο δις ευρώ, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο εν μέσω οικονομικής κρίσης.
Άλλοτε νόμιμα και άλλοτε παράνομα, ηλεκτρονικές ιστοσελίδες προσφέρουν το αγαθό της διασκέδασης σε 4,5 εκ. χρήστες που επιλέγουν να «ντύνουν» τους εικονικούς χαρακτήρες. Προσφέρονται διάφορα αξεσουάρ, όπως ρούχα, όπλα, μεταφορικά μέσα, κατοικίες, πολύτιμα αντικείμενα κ.ο.κ τα οποία αγοράζονται από άλλες ιστοσελίδες έναντι πραγματικής χρηματικής αμοιβής.
Τέτοιου είδους παιχνίδια είναι το Second Life, το World of Warcraft (WoW), το Age of Conan (AoC) κ.α.
Στις νόμιμες περιπτώσεις, πίσω από το παιχνίδι βρίσκεται η ίδια η εταιρεία η οποία εισπράττει τις πληρωμές από τις αγοραπωλησίες, φορολογείται και υπόκειται στο δίκαιο της πνευματικής ιδιοκτησίας.
Στις παράνομες περιπτώσεις, βρίσκονται οι λεγόμενοι «gold farmers», οι οποίοι εργάζονται νυχθημερόν για λογαριασμό ενός αφεντικού και πληρώνονται αδρά. Οι χρήστες που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο τομέα αποτελούν το 22% του συνολικού αριθμού των παικτών που λαμβάνουν μέρος σε συνδρομητικά διαδικτυακά παιχνίδια.
Πέραν του τζίρου, τίθεται και το ζήτημα του εθισμού που προκαλείται από τη συστηματική και συνήθως απρόσκοπτη χρήση ενασχόληση. Πρόκειται για μία μορφή εξάρτησης, η ευρύτητα της οποίας δεν έχει καθοριστεί ακόμη επιστημονικά.
Πάντως, η τάση απομόνωσης από φίλους και πάρεργα αποτελούν συνήθη συμπτώματα.
Το Νοέμβριο του 2007 νοσηλεύτηκαν στη χώρα μας δύο ανήλικοι 15 και 16 ετών, σε ψυχιατρική κλινική ιδιωτικού νοσοκομείου εξαιτίας εθισμού σε ηλεκτρονικά παιχνίδια του Διαδικτύου.
Πηγές: Ελεύθερος Τύπος, Cbs
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου