Ήταν μια δραστική παρέμβαση, καθώς στον χώρο των πιστών παρατηρούνται ισχυρές αντιστάσεις στην εμβολιαστική προσπάθεια.
Ο ανώνυμος παπάς της τοπικής κοινωνίας σε πολλές περιοχές της Ελλάδας είναι κήρυκας ενός σκοταδιστικού λόγου που αποθαρρύνει τους πιστούς να εμβολιασθούν...
Η καθημερινή επαφή του παπά με το ποίμνιο του στις μικροκοινωνίες, ο ρόλος του ως πνευματικού καθοδηγητή-εξομολογητή, καθιστά τον λόγο του οδηγία για τους πιστούς. Αν λάβουμε υπ’ όψη και το μέσο μορφωτικό επίπεδο του παπά, τότε δεν θα πρέπει να απορούμε γιατί πολλές εκκλησίες αποτελούν ισχυρά αναχώματα στην εθνική προσπάθεια για να εμβολιαστούν όσο το δυνατόν περισσότεροι Έλληνες.
Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος θέλησε να απευθυνθεί σε αυτόν τον κόσμο και τους μίλησε στην γλώσσα που καταλαβαίνουν. Στην γλώσσα που αγγίζει τις χορδές της πίστης τους. Δεν απευθύνθηκε στο ποίμνιο του με όρους επιστημονικούς. Δεν ανέπτυξε τα ιατρικά-υγειονομικά επιχειρήματα υπέρ των εμβολιασμών. Τους μίλησε με όρους πίστης, με όρους θρησκευτικούς. Είπε στους πιστούς : «από την στιγμή που ο άνθρωπος γίνεται αιτία να προκαλείται θάνατος στην ζωή του ίδιου και των συνανθρώπων του, αυτό είναι αμαρτία… οι αρνητές είναι αμαρτωλοί κατά την ηθική έννοια».
Στην επικοινωνία το σημαντικό δεν είναι μόνον ποιος το λέει, αλλά κυρίως πώς το λέει. Το ίδιο μήνυμα μπορούν να το εκπέμψουν δύο άνθρωποι, ο ένας με μια στερεοτυπική, ξύλινη γλώσσα και ο άλλος με γλώσσα ανθρώπινη και οικεία σε αυτούς που απευθύνεται. Σημασία έχει ο κώδικας επικοινωνίας, που συνδέει τον πομπό με τον δέκτη. Και ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος εξέπεμψε στο ίδιο μήκος κύματος με το κοινό στο οποίο απευθυνόταν. Αποκάλεσε αμαρτωλούς αυτούς που δεν εμβολιάζονται. Τελεία, παύλα.
Δεν αφήνει ο Μητροπολίτης περιθώρια για περαιτέρω κουβέντες. Τους λέει έξω από τα δόντια πως όταν γίνεσαι η αιτία να πεθάνεις εσύ ή ο συνάνθρωπος σου, είσαι αμαρτωλός. Κτύπησε στη καρδιά ενός πιστού, καθώς δεν αναφέρθηκε σε νομικές, ιατρικές ή άλλες θεωρίες για τον εμβολιασμό. Είπε πως «οι αρνητές είναι αμαρτωλοί κατά την ηθική έννοια».
Εννοείται πως οι εξ επαγγέλματος «ψεκασμένοι» αντέδρασαν. Με πρωτοσέλιδο τον αποκάλεσαν «αθεόφοβο», ενώ έγραψαν πως τα όσα είπε ο Μητροπολίτης αποτελούν «πνευματικό εκβιασμό των πιστών» των οποίων φυσικά την προστασία ανέλαβε εργολαβικά η συγκεκριμένη εφημερίδα.
Αυτή η σπασμωδική αντίδραση αποδεικνύει πως ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος έκανε καλά την δουλειά του, ως πνευματικός πατέρας. Ανέδειξε την ηθική διάσταση του προβλήματος για να γίνει κατανοητός στο κοινό του. Οι γιατροί ας αναδείξουν την ιατρική πτυχή της πανδημίας. Όπως και το πράττουν επαρκώς. Έκαστος εφ'ω ετάχθη.
Είναι καιρός η επίσημη Εκκλησία να μπει πιο δυναμικά στην υποστήριξη της εθνικής εμβολιαστικής προσπάθειας, γιατί στην βάση της υπάρχουν ισχυρές νησίδες σκοταδισμού και ανορθολογισμού.
Η καθημερινή επαφή του παπά με το ποίμνιο του στις μικροκοινωνίες, ο ρόλος του ως πνευματικού καθοδηγητή-εξομολογητή, καθιστά τον λόγο του οδηγία για τους πιστούς. Αν λάβουμε υπ’ όψη και το μέσο μορφωτικό επίπεδο του παπά, τότε δεν θα πρέπει να απορούμε γιατί πολλές εκκλησίες αποτελούν ισχυρά αναχώματα στην εθνική προσπάθεια για να εμβολιαστούν όσο το δυνατόν περισσότεροι Έλληνες.
Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος θέλησε να απευθυνθεί σε αυτόν τον κόσμο και τους μίλησε στην γλώσσα που καταλαβαίνουν. Στην γλώσσα που αγγίζει τις χορδές της πίστης τους. Δεν απευθύνθηκε στο ποίμνιο του με όρους επιστημονικούς. Δεν ανέπτυξε τα ιατρικά-υγειονομικά επιχειρήματα υπέρ των εμβολιασμών. Τους μίλησε με όρους πίστης, με όρους θρησκευτικούς. Είπε στους πιστούς : «από την στιγμή που ο άνθρωπος γίνεται αιτία να προκαλείται θάνατος στην ζωή του ίδιου και των συνανθρώπων του, αυτό είναι αμαρτία… οι αρνητές είναι αμαρτωλοί κατά την ηθική έννοια».
Στην επικοινωνία το σημαντικό δεν είναι μόνον ποιος το λέει, αλλά κυρίως πώς το λέει. Το ίδιο μήνυμα μπορούν να το εκπέμψουν δύο άνθρωποι, ο ένας με μια στερεοτυπική, ξύλινη γλώσσα και ο άλλος με γλώσσα ανθρώπινη και οικεία σε αυτούς που απευθύνεται. Σημασία έχει ο κώδικας επικοινωνίας, που συνδέει τον πομπό με τον δέκτη. Και ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος εξέπεμψε στο ίδιο μήκος κύματος με το κοινό στο οποίο απευθυνόταν. Αποκάλεσε αμαρτωλούς αυτούς που δεν εμβολιάζονται. Τελεία, παύλα.
Δεν αφήνει ο Μητροπολίτης περιθώρια για περαιτέρω κουβέντες. Τους λέει έξω από τα δόντια πως όταν γίνεσαι η αιτία να πεθάνεις εσύ ή ο συνάνθρωπος σου, είσαι αμαρτωλός. Κτύπησε στη καρδιά ενός πιστού, καθώς δεν αναφέρθηκε σε νομικές, ιατρικές ή άλλες θεωρίες για τον εμβολιασμό. Είπε πως «οι αρνητές είναι αμαρτωλοί κατά την ηθική έννοια».
Εννοείται πως οι εξ επαγγέλματος «ψεκασμένοι» αντέδρασαν. Με πρωτοσέλιδο τον αποκάλεσαν «αθεόφοβο», ενώ έγραψαν πως τα όσα είπε ο Μητροπολίτης αποτελούν «πνευματικό εκβιασμό των πιστών» των οποίων φυσικά την προστασία ανέλαβε εργολαβικά η συγκεκριμένη εφημερίδα.
Αυτή η σπασμωδική αντίδραση αποδεικνύει πως ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος έκανε καλά την δουλειά του, ως πνευματικός πατέρας. Ανέδειξε την ηθική διάσταση του προβλήματος για να γίνει κατανοητός στο κοινό του. Οι γιατροί ας αναδείξουν την ιατρική πτυχή της πανδημίας. Όπως και το πράττουν επαρκώς. Έκαστος εφ'ω ετάχθη.
Είναι καιρός η επίσημη Εκκλησία να μπει πιο δυναμικά στην υποστήριξη της εθνικής εμβολιαστικής προσπάθειας, γιατί στην βάση της υπάρχουν ισχυρές νησίδες σκοταδισμού και ανορθολογισμού.
1 σχόλιο:
Υποστηριξτε τον υπαλληλο του διαβολου στο ιδιο μαγαζι ανηκετε ολοι οι σκατοψυχοι[Καποτε αυτες οι μαλακιες δικαιολογιες με εκανα και γελαγα για τον κρετινισμο τους.Σημερα συγχιζομαι.Εχουμε διαφορετικο πολιτισμο.
]
Δημοσίευση σχολίου