Δευτέρα 1 Ιουνίου 2009

Στα ύψη οι περιζήτητες σχολές


Αύξηση των αριστούχων έχουν επιφέρει τα -σε γενικές γραμμές- ευκολότερα θέματα που δόθηκαν στους υποψηφίους στην πλειονότητα των μαθημάτων, με αποτέλεσμα να μεγαλώνει ο ανταγωνισμός ειδικά για όσους στοχεύουν στις περιζήτητες σχολές

Τα πρώτα στοιχεία από βαθμολογικά κέντρα της χώρας που έχει συλλέξει το «Εθνος», αποτυπώνουν τις τάσεις που επικρατούν για την κατανομή των υποψηφίων στις χαμηλές, υψηλές ή μεσαίες βαθμολογικές κλίμακες. Τα στοιχεία προέρχονται κυρίως από βαθμολογικά κέντρα της Θεσσαλονίκης, όπου διορθώνονται γραπτά από περιοχές της Α και Β Αθήνας, αλλά και από βαθμολογικά κέντρα της πρωτεύουσας και σίγουρα αποτελούν μία ενδεικτική εικόνα της βαθμολόγησης μέχρι αυτή τη στιγμή..

Παρά το γεγονός ότι είναι ακόμη νωρίς να βγάλει κανείς σαφή συμπεράσματα, έμπειροι βαθμολογητές υποστηρίζουν ότι η εικόνα δεν θα αλλάξει και πάρα πολύ όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία της βαθμολόγησης των γραπτών.

Επίπεδο δυσκολίας
Οι ίδιοι υπογραμμίζουν ότι σε γενικές γραμμές τα θέματα ήταν αναλόγου επιπέδου της περυσινής χρονιάς ή και ευκολότερα και ότι όπου εμφανίζεται «σύγχυση» των μαθητών, οφείλεται κυρίως στις κακές διατυπώσεις της επιτροπής των εξετάσεων, όπως για παράδειγμα στη Νεοελληνική Γλώσσα, όπου οι .....

μαθητές ειδικά στην έκθεση φαίνεται ότι μπερδεύτηκαν στο ζητούμενο που αφορούσε στη σύνδεση του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα.

Οπως μάλιστα τόνισε καθηγήτρια που διορθώνει τα γραπτά, οι υποψήφιοι αντί να γράψουν για τη σύνδεση βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα έγραψαν για το πώς μπορεί να προβληθεί το βιβλίο στα ηλεκτρονικά μέσα.

Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία από τα βαθμολογικά κέντρα για 11 εξεταζόμενα μαθήματα

Βάσει του πρώτου απολογισμού, η εικόνα ανά μάθημα διαμορφώνεται ως εξής:

Νεοελληνική Γλώσσα Γ.Π.: Η επιλογή του δοκιμίου του Αγγελου Τερζάκη για τον ρόλο του βιβλίου ως μέσου παιδείας και το θέμα της Εκθεσης (καταστροφή βιβλίων στο τέλος του σχολικού έτους και συνύπαρξη των βιβλίων με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και γνώσης) κρίθηκαν από πολλούς φιλολόγους ως ατυχείς επιλογές οι οποίες δυσκόλεψαν αρκετά τις προσπάθειες των υποψηφίων.

Τα πρώτα στοιχεία από τα βαθμολογικά κέντρα κάνουν λόγο για μέτρια γραπτά που κινούνται μεταξύ 11-13. Οι βαθμολογητές εκτιμούν ότι τα γραπτά κάτω της βάσης θα κινηθούν κοντά στο 26% ή λίγο λιγότερο. Οσο για τα άριστα γραπτά, οι καθηγητές πιστεύουν ότι δεν θα ξεπεράσουν το 1%.

Βιολογία Γ.Π.: Ευχάριστα είναι τα... μαντάτα για όσους υποψηφίους επέλεξαν τη Βιολογία Γενικής Παιδείας, αφού καθηγητές και μαθητές συμφώνησαν ότι τα θέματα ήταν ευκολότερα από την προηγούμενη χρονιά. Οι καλύτερες επιδόσεις που σημειώθηκαν θα έχουν αντίκτυπο στην πλειονότητα των μαθητών, καθώς παραδοσιακά οι περισσότεροι (πέρυσι έφτασαν το 51%) επιλέγουν ως δεύτερο μάθημα Γενικής Παιδείας τη Βιολογία. Οι πρώτες εκτιμήσεις που προέρχονται από τα βαθμολογικά κέντρα, δείχνουν αύξηση των αριστούχων συγκριτικά με πέρυσι (θα ξεπεράσουν το 30%), ενώ περίπου όσοι και πέρυσι θα είναι οι μαθητές που θα κριθούν αποτυχόντες.

Φυσική Γ.Π.: Ελάχιστοι είναι αυτοί που επιλέγουν τη Φυσική Γ.Π., αλλά όσοι το κάνουν δεν το μετανιώνουν αφού περίπου οι μισοί εξασφαλίζουν βαθμολογίες μεταξύ 18 έως 20. Αυτό αναμένεται να συμβεί και φέτος, αφού τα θέματα δεν διέφεραν, ως προς τον βαθμό δυσκολίας, από τα περσινά.

Ως εκ τούτου, κοντά στο 50% θα ανέλθει το ποσοστό των φετινών αριστούχων, ενώ σε δύο ακόμη κομμάτια θα κατανεμηθούν οι υπόλοιποι υποψήφιοι, στις βαθμολογικές κλίμακες 12-17,9 και 0-9,9.

Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γ.Π.: Στους τυχερούς συγκαταλέγονται οι υποψήφιοι που επέλεξαν το συγκεκριμένο μάθημα, ως 2ο Γενικής Παιδείας, καθώς τα θέματα ήταν ευκολότερα από τα αντίστοιχα του 2008. Συνακόλουθες είναι οι προβλέψεις για τα γραπτά των υποψηφίων. Οπως τόνισαν στο «Εθνος» μαθηματικοί που διορθώνουν το μάθημα, «βλέπουν» ότι οι βαθμολογίες πάνω από 17 θα ξεπεράσουν το 40%, ενώ το ποσοστό των μαθητών που δεν θα καταφέρει να πιάσει τη βάση θα πέσει συγκριτικά με πέρυσι, φτάνοντας κοντά στο 25%.

Ιστορία Γ.Π.: Η παράδοση σύμφωνα με την οποία καταγράφονται υψηλά ποσοστά σε αποτυχόντες και χαμηλά σε αριστούχους, δεν πρόκειται να σπάσει ούτε και φέτος. Για τον λόγο αυτό, ελάχιστοι είναι όσοι επιλέγουν το συγκεκριμένο μάθημα Γενικής Παιδείας. Τα φετινά θέματα φαίνεται ότι δυσκόλεψαν ακόμη περισσότερο τους μαθητές και, όπως όλα δείχνουν, το ποσοστό των αριστούχων θα πέσει κάτω του 10%, ενώ των αποτυχόντων θα ανέβει ίσως και πάνω από το 50%.

Νεοελληνική Λογοτεχνία θεωρητικής κατεύθυνσης: Διαβαθμισμένης δυσκολίας ήταν τα θέματα στη Νεοελληνική Λογοτεχνία και παρά το γεγονός ότι δεν απαιτούσαν εξειδικευμένες γνώσεις δεν χαρακτηρίζονται εύκολα. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι οι αριστούχοι θα είναι λίγοι περισσότεροι από πέρυσι και πιθανότατα να ξεπεράσουν οριακά το 5%, ενώ αναμένεται να μειωθούν τα γραπτά που βρέθηκαν κάτω της βάσης (περίπου 1 στα 3). Το ποίημα του Σαχτούρη, όπως χαρακτηριστικά μας είπαν βαθμολογητές, δυστυχώς δεν είναι στα SOS των υποψηφίων, που δεν έχουν ασχοληθεί και πολύ με τον συγκεκριμένο ποιητή, και εκτιμούν ότι η χαμηλή βαθμολογία θα οφείλεται κυρίως σε αυτό το γεγονός.

Μαθηματικά θετικής - τεχνολογικής κατεύθυνσης: Αντίστοιχα με τα περσινά, ως προς τον βαθμό δυσκολίας, ήταν τα θέματα των Μαθηματικών κατεύθυνσης. Με αυτό το δεδομένο, αναμένεται και πάλι να είναι τεράστια τα ποσοστά των μαθητών που θα βρεθούν κάτω από τη βάση και ειδικά στην τεχνολογική κατεύθυνση, όπου δεν αποκλείεται να κριθούν ως αποτυχόντες 3 στους 4. Στη θετική κατεύθυνση, τα γραπτά δείχνουν πως η κατάσταση είναι λίγο πιο ρόδινη αφού περίπου 4 στους 10 υπολογίζεται ότι θα κινηθούν στο υπόγειο της βαθμολογικής κλίμακας. Οσο για τους αριστούχους, μετρημένοι στα δάχτυλα θα είναι στην τεχνολογική κατεύθυνση και ελαφρώς περισσότεροι στη θετική.

Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης: Αυξημένης δυσκολίας ήταν τα θέματα στην Ιστορία και σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, οι μέτριοι μαθητές αντιμετώπισαν σοβαρότατα προβλήματα και τα γραπτά κάτω της βάσης ίσως να ξεπεράσουν σε ποσοστό και τα περσινά.

Βιολογία θετικής κατεύθυνσης: Τα χέρια ψηλά σήκωσαν οι περισσότεροι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης στο 4ο θέμα και συγκεκριμένα στο στ υποερώτημα, αφού -όπως παραδέχτηκαν και πολλοί καθηγητές- οι 8 μονάδες που του αναλογούσαν δεν θα δοθούν σχεδόν πουθενά. Ως εκ τούτου, το άριστα μετατοπίζεται λίγο πιο κάτω και οι περσινοί αριστούχοι που είχαν φτάσει στο 32,16% μάλλον θα «βολευτούν» με χαμηλότερες βαθμολογίες.

Χημεία - Βιοχημεία τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος τεχνολογίας και παραγωγής): Προς επανάληψη των περσινών εντυπωσιακά καλών ποσοστών στη βαθμολογική κλίμακα 18-20 οδηγούνται οι υποψήφιοι που επέλεξαν τη Χημεία - Βιοχημεία.

Τα θέματα δεν είχαν μεγάλο βαθμό δυσκολίας και σύμφωνα με τους καθηγητές, οι αριστούχοι θα κινηθούν κοντά στο 50%, όπως δηλαδή και πέρυσι, ενώ δεν φαίνεται να υπερβούν το 15% όσοι γράψουν κάτω από τη βάση.

Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος πληροφορικής και υπηρεσιών): Για καλά προετοιμασμένους μαθητές ήταν τα θέματα στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, με το επίπεδο δυσκολίας να βρίσκεται κοντά με το περσινό.

Μοιρασμένοι σε τρία σχεδόν ίσια κομμάτια της βαθμολογικής κλίμακας (18-20, 0-9,9 και 10-17,9) θα είναι -όπως όλα δείχνουν- οι φετινοί υποψήφιοι.

ΣΤΟ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΞΕΤΑΣΤΗΚΑΝ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα διεξήχθησαν οι εξετάσεις στα τελευταία μαθήματα κατεύθυνσης, ενώ χθες έπεσε η αυλαία με το μάθημα επιλογής όλων των κατευθύνσεων, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Συγκεκριμένα:

Αρχαία Ελληνικά θεωρητικής κατεύθυνσης: Καλές επιδόσεις προμηνύονται για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης, αφού, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, οι αριστούχοι θα ξεπεράσουν το 10%, ενώ ένα μεγαλύτερο ποσοστό θα βρεθεί στην κλίμακα 15-17,9.

Φυσική θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης: Καλά νέα για όσους στόχευαν στη βάση και άσχημα γι αυτούς που ήθελαν να αριστεύσουν επεφύλασσε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων. Το σίγουρο είναι ότι οι αριστούχοι θα είναι πολύ περισσότεροι στη θετική συγκριτικά με την τεχνολογική κατεύθυνση, ενώ οι αποτυχόντες θα «αγγίξουν» το 60% στην τεχνολογική και το 20% στη θετική.

Λατινικά θεωρητικής κατεύθυνσης: Δυσκολότερα ήταν τα θέματα συγκριτικά με την περσινή χρονιά, με αποτέλεσμα να αναμένονται -ενδεχομένως- ελαφρώς χειρότερες οι βαθμολογίες.

Χημεία θετικής κατεύθυνσης: Ενδεδειγμένο μάθημα για υψηλές βαθμολογίες αποδείχτηκε η Χημεία, αφού για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές το άριστα θα ήταν σχετικά εύκολη υπόθεση.

Ηλεκτρολογία τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος τεχνολογίας και παραγωγής): Εύκολα θέματα χωρίς ασάφειες, με εξαίρεση το 4ο ζήτημα που παραδοσιακά αφήνει να ξεχωρίσουν οι άριστοι μαθητές. Δεν αναμένονται σοβαρές διαφοροποιήσεις στις βαθμολογίες σε σχέση με πέρυσι.

Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος πληροφορικής και υπηρεσιών): Ιδιαίτερη προσοχή απαιτούσαν τα θέματα στο συγκεκριμένο μάθημα, ενώ το 4ο ζήτημα ήταν ακόμη πιο απαιτητικό. Δύσκολο το άριστα, εκτιμούν οι καθηγητές.

eUNOW

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου