Κυριακή 17 Μαΐου 2009

Κράτος εν κράτει η SIEMENS


Σοβαρά ερωτήματα για τις σχέσεις της εταιρίας Siemens με κορυφαία στελέχη του ΠαΣοΚ εγείρει το ντοκουμέντο που φέρνει σήμερα στο φως της δημοσιότητας ο ΕΤ.Κ.

Όπως προκύπτει από αυτό, τα στελέχη της γερμανικής εταιρίας δεν είχαν απλώς πλήρη άνεση να επικοινωνούν ή να συναντώνται με υπουργούς, αλλά τους υποδείκνυαν με τρόπο προκλητικό τι και πώς όφειλαν να προωθήσουν.


Τα έγγραφα που σήμερα αποκαλύπτει η εφημερίδα εμφανίζουν κεντρικό στέλεχος της Siemens να επικοινωνεί το 2002 με τον Μ. Χριστοφοράκο και άλλα στελέχη της Siemens Hellas και να τους ενημερώνει για την αλληλογραφία της εταιρίας HDW με τρεις υπουργούς της κυβέρνησης .

Σύμφωνα με αυτήν, η HDW, η οποία είχε αγοράσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και συνεργαζόταν στενά με τη Siemens, αποστέλλει επιστολές στον υπουργό Οικονομίας Ν. Χριστοδουλάκη, τον υπουργό Ανάπτυξης Α. Τσοχατζόπουλο και το συνάδελφό του των Μεταφορών Χρ. Βερελή, για το θέμα της ...επιτάχυνσης προμηθειών του ΟΣΕ και του ΗΣΑΠ.

Τα έγγραφα προέρχονται από τον εσωτερικό έλεγχο που διενεργήθηκε στη Γερμανία, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο των «μαύρων ταμείων» του γερμανικού κολοσσού.
Αποστολέας φέρεται το στέλεχος της Siemens, Nahmer Stephan, και αποδέκτες ο άλλοτε ισχυρός άνδρας της Siemens Ελλάδος, Μιχάλης Χριστοφοράκος, και άλλα δύο μέλη του Δ.Σ.

Σύμφωνα με αυτό, ο Stephan ενημερώνει τους Ελληνες για την αλληλογραφία του γερμανικού οίκου HDW/Ferrostahl, ο οποίος έχει αγοράσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με τους τρεις υπουργούς και κοινοποιεί τα σχετικά έγγραφα.

Γράφει λοιπόν το στέλεχος της μητρικής Siemens προς τον Μιχάλη Χριστοφοράκο: «…επισυνάπτω (χωρίς επικεφαλίδα HDW γιατί τα έγγραφα δεν πρέπει να κυκλοφορήσουν) τις επιστολές της προς τους υπουργούς στην Ελλάδα.

Η HDW μού ζήτησε να σας προωθήσω τις επιστολές με την παράκληση να ...».
Τι τονιζόταν όμως σ’ αυτές τις τρεις επιστολές προς τους τότε υπουργούς Ανάπτυξης, Οικονομίας και Μεταφορών, τις οποίες επίσης ο ΕΤ.Κ αποκαλύπτει;

Όπως προκύπτει από την ανάγνωσή τους, η γερμανική εταιρία τούς… κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, γιατί αργούν, όπως σημειώνει, να ....εγκρίνουν τις τροποποιήσεις που είχαν συμφωνηθεί μετά από ...πρόταση της HDW και της Siemens ως υπεργολάβου.


Μάλιστα δεν διστάζει να θέτει τελεσίγραφο προς υπουργό του ΠαΣoκ«Σήμερα έχουν περάσει πέντε εβδομάδες από τη συμφωνία και οι τροποποιήσεις δεν έχουν εγκριθεί. Η μη εκτέλεση των τροποποιήσεων έχει ήδη καθυστερήσει σημαντικά ......και το Δ.Σ της Siemens στο Μόναχο ....ανησυχεί ιδιαίτερα ».

Στο κλείσιμο των επιστολών δίνονται μάλιστα και ...οι σχετικές κατευθύνσεις: «Πρέπει οι τροποποιήσεις», τονίζει η HDW προς τους Α. Τσοχατζόπουλο, Ν. Χριστοδουλάκη και Χρ. Βερελή, «είτε να εγκριθούν από το Δ.Σ. του ΟΣΕ, ζητώντας εξουσιοδότηση από εσάς, είτε να συγκαλέσει Γενική Συνέλευση το συντομότερο δυνατόν.
Δεδομένης της σημασίας του ζητήματος και της μεταξύ μας συνεννόησης αναφορικά με την επίλυσή του, θα επικοινωνήσω μαζί σας τηλεφωνικά αύριο το πρωί».

Προξενεί εντύπωση λοιπόν το γεγονός ότι οι τρεις υπουργοί επικοινωνούν απευθείας με την εν λόγω εταιρία, αν και η αρμοδιότητα των επαφών ανήκει σε θεσπισμένες επιτροπές προμηθειών και οι αποφάσεις στις περίφημες διακομματικές επιτροπές (τις οποίες είχε καταγγείλει ο κ. Καραμανλής και με εντολή του οι εκπρόσωποι της ΝΔ δεν μετείχαν σε καμία μέχρι το 2004) .

Χαρακτηριστικό του κλίματος που είχε εμπεδωθεί εκείνη την εποχή, μάλιστα, είναι το γεγονός ότι στελέχη διαφόρων εταιριών πιέζουν, απαιτούν και υποδεικνύουν στο ...όνομα της Siemens, η οποία προφανώς «έλυνε και έδενε» στο δημόσιο τομέα.

«etipos»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου