Όμως οι «νόμιμες οδοί» μετανάστευσης που ζητά, αντικρούουν την προτροπή του «να φυλάσσουμε τα εθνικά μας σύνορα». Γιατί δεν λέει ευθαρσώς ότι δεν θέλει να υπάρχει φρούρηση και να εισέρχεται στη χώρα όποιος θέλει, όποτε θέλει και όσοι θέλουν; Αυτό θα ήταν καθαρή πολιτική θέση, συζητήσιμη μεν, αλλά θα αναλάμβανε την ευθύνη της.
Ακόμη και στην επικοινωνία του με την Ευρωπαία Επίτροπο Ιλβα Γιόχανσον ήταν ανθρωπιστικά γενικόλογος, επισημαίνοντας «την αποτυχία της ΕΕ να προωθήσει μια συγκροτημένη πολιτική που να βάζει ως προτεραιότητα τις ανθρώπινε ζωές». Εντάξει, όλοι το θέλουμε αυτό. Πώς θα γίνει δεν είπε.
Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Δημήτρης Παπαδημούλης, στη λαχτάρα του να επιρρίψει ευθύνες στη χώρα μας (του) για το ναυάγιο, ανήρτησε πως «το πολύνεκρο ναυάγιο με πρόσφυγες και μετανάστες, πλήττει τις ευρωπαϊκές αξίες και εκθέτει την Ελλάδα για τις ευθύνες τη διάσωσή τους».
Πρόλαβε ο ευρωβουλευτής και έβγαλε πόρισμα, όπως και κάποιοι επαρχιακοί δικηγόροι που θέλησαν να δουν το πρόσωπό τους στα κανάλια, για ένα θέμα που αφορά το διεθνές πρωτόκολλο SOLAS (Safety Of Life At Sea)*, και το οποίο είναι υποχρεωτικό για όλες τις λιμενικές αρχές και για όλα τα πλοία που ταξιδεύουν στον πλανήτη.
Απορούμε που δεν κατήγγειλε και τον Ιταλό υπουργό Εσωτερικών Ματέο Πιαντεντόζι, ο οποίος δήλωσε ότι για το ναυάγιο δεν ευθύνεται η Ελλάδα.
Οι ειδικοί θέλουν καιρό προκειμένου να βγάλουν συμπέρασμα για τι έγινε ή δεν έγινε, υπό ποιους όρους, με βάση και τις καταθέσεις των επιζόντων. Αλλά ο Παπαδημούλης με το γνωστό συριζαίικο μίσος, βρήκε ευκαιρία να επιτεθεί κατά της χώρας του. Στη συνεχεία, μετά την κατακραυγή που δέχτηκε, άλλαξε το αρχικό του tweet γράφοντας: «για όσους έχουν ευθύνη και δυνατότητα για τη διάσωσή τους».
Το δραματικό ναυάγιο δεν επιδέχεται φιλολογικές «ανθρωπιστικές» φιοριτούρες: Το ερώτημα που προβάλει είναι ένα και επιδέχεται μονολεκτική απάντηση. Ανοιχτά ή κλειστά σύνορα; Ναι ή όχι;
Το ίδιο ερώτημα ισχύει, και απαιτεί μονολεκτική απάντηση, από πολλούς «ευαίσθητους» δημοσιολογούντες, κυρίως σχολιαστές - δημοσιογράφους. Τα υπόλοιπα είναι θεατρινίστικη επίδειξη κάλπικου ανθρωπισμού.
* Προς όλους τους "ειδικούς" επί θεμάτων ναυσιπλοΐας.
Πριν βγάλουν κάποιοι την αμάθειά τους
στα Social Media για το τι ισχύει στη ναυσιπλοΐα ας διαβάσουν πρώτα το Safety
Of Life At Sea (SOLAS) που είναι το διεθνές πρωτόκολλο για την ασφάλεια της ζωής
στη θάλασσα και είναι υποχρεωτικό για όλα τα λιμάνια όλες τις λιμενικές αρχές
και για όλα τα πλοία που ταξιδεύουν στον Πλανήτη.
Όλα όσα νομίζουν ότι ισχύουν δεν ισχύουν
και όλα μα όλα έχουν προβλεφθεί στο SOLAS και ότι και να γράφεται δεν έχει
καμία σημασία.
Εν ολίγοις το πλοίο δεν θα έπαιρνε ποτέ
απόπλου από κανένα λιμάνι του Πλανήτη επειδή έχουμε κατάφορη καταστρατήγηση του
SOLAS, υπερβολικός αριθμός ατόμων, έλλειψη σωστικών μέσων κλπ και εάν για
κάποιο λόγο συνέβαινε αυτό το λιμενικό της χώρας όφειλε να το σταματήσει εντός
των χωρικών υδάτων της.
Δεν θα έφτανε ποτέ ένα τέτοιο πλοίο σε
διεθνή ύδατα. Προφανώς η Λιβύη - και κάποιες άλλες τριτοκοσμικές χώρες - είναι
σε διάλυση οπότε δεν μπορούν ή δεν θέλουν να ελέγξουν τίποτα.
Από την στιγμή που ένα πλοίο είναι σε
διεθνή ύδατα ΜΟΝΟ ο καπετάνιος μπορεί να αλλάξει την πορεία του πλοίου ή να
δεχθεί οποιαδήποτε συνδρομή που αφορά στο πλοίο από οποιοδήποτε άλλο πλοίο ή
οποιαδήποτε Αρχή οποιουδήποτε Κράτους.
Μόνο εντός χωρικών υδάτων οι Αρχές
επεμβαίνουν αυτεπάγγελτα.
Αυτή είναι η έννοια των διεθνών υδάτων η
οποία διασφαλίζει την απρόσκοπτη ναυσιπλοΐα.
Σε Διεθνή ύδατα κανείς δεν μπορεί να
κάνει τίποτα ακόμα και αν βλέπει το θέαμα της φωτογραφίας παρά μόνο εάν ο
καπετάνιος ζητήσει ο ίδιος συνδρομή.
Σε περίπτωση που οποιοδήποτε πλοίο ζητήσει
βοήθεια είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ όλα τα πλοία που είναι κοντά να προστρέξουν ΑΜΕΣΑ για
βοήθεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου