Με βάση τους ανατριχιαστικούς διαλόγους που έδωσε στη δημοσιότητα το Πρώτο Θέμα, ο σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς εμφανιζόταν βέβαιος ότι είχε «κλειδώσει» το Intercity 62 στην γραμμή της ανόδου, ακόμα κι όταν πληροφορήθηκε από τον ρυθμιστή της κυκλοφορίας ότι η επιβατική αμαξοστοιχία είχε συγκρουστεί μετωπικά με την εμπορική στην περιοχή του Ευαγγελισμού, κοντά στα Τέμπη.
Αυτό προκύπτει από τις συνομιλίες στο σύστημα ενδοεπικοινωνίας μεταξύ των σταθμαρχείων και τον ρυθμιστή κυκλοφορίας στην Αθήνα τη νύχτα:...
Στις 23.05 της Τρίτης, την επομένη της Καθαράς Δευτέρας, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων - του επόμενου σταθμού μετά τη Λάρισα - επικοινωνεί με τον Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος είχε απομείνει ο μοναδικός σταθμάρχης στον συγκεκριμένο σταθμό. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η αμαξοστοιχία Intercity 62 θα πλησίαζε στη Θεσσαλονίκη, αλλά ένα τεχνικό πρόβλημα την καθυστέρησε στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου.
Χωρίς τίποτε να προμηνύει την επικείμενη καταστροφή, ο Σαμαράς ενημερώνει τη συνάδελφό του - που λίγο νωρίτερα του είχε πει ότι είχε αναχωρήσει από τους Νέους Πόρους η εμπορική αμαξοστοιχία - ότι εκείνη τη στιγμή «διώχνει το 62».
Στις 23.24 - τη στιγμή της καταστροφικής σύγκρουσης των δύο τρένων, ο σταθμάρχης ενημερώνεται από την Αθήνα ότι υπάρχει πρόβλημα στο δίκτυο της ηλεκτροδότησης των τρένων - προφανώς ως αποτέλεσμα της τραγικής σύγκρουσης.
Στις 23.27, ο ρυθμιστής επικοινωνεί και πάλι με τη Λάρισα για το πρόβλημα με την ηλεκτροδότηση, χωρίς να γνωρίζει τίποτε για την σύγκρουση των δύο τρένων.
Στις 23.41, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έχει ενημέρωση από την πυροσβεστική ότι υπάρχει σύγκρουση δύο τρένων. Καλεί τον σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος - όπως λέει στην αρχή της συνομιλίας έχει και αυτός ενημέρωση, αλλά προφανώς έχει μείνει στις δύο αρχικές εκδοχές, είτε ότι μία νταλίκα έπεσε πάνω στο τρένο από τον ανισόπεδο κόμβο, είτε ότι εκτροχιάστηκε η εμπορική αμαξοστοιχία. Τον ρωτά αν «έδιωξε» το τρένο από την άνοδο. Ο σταθμάρχης αναφωνεί «αμάν», και διαβεβαιώνει ότι το τρένο έφυγε από την γραμμή της ανόδου.
Έξι λεπτά αργότερα, στις 23.47, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας επικοινωνεί και πάλι με τον σταθμάρχη, του επισημαίνει ότι η σύγκρουση έχει γίνει στην περιοχή του Ευαγγελισμού, και ρωτά και πάλι τον Σαμαρά από ποια γραμμή έδιωξε το Ιntercity.
«Πρέπει να έγινε τράκα» δηλώνει ο Σαμαράς, και απαντώντας επιμένει ότι το είχε στην γραμμή της ανόδου, αλλά εμφανώς νευρικός για πρώτη φορά αρχίζει να λέει ότι εκείνη την ημέρα είχε πρόβλημα με τα κλειδιά.
Στις 23.57, ο ρυθμιστής ρωτά και πάλι τον σταθμάρχη από ποια γραμμή «έδιωξε» την επιβατική αμαξοστοιχία - και εκείνος υποστηρίζει ότι όλη την ημέρα είχε πρόβλημα με τα κλειδιά και τις αλλαγές, ενώ ήταν στη νυχτερινή βάρδια. «Έφυγε από άνοδο... πώς έγινε και μπήκε στην κάθοδο με τα κλειδιά αυτά δεν ξέρω τι έγινε» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Στις 00.06, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων επικοινωνεί σοκαρισμένη με τον Σαμαρά και τον ρωτά γιατί έγινε η σύγκρουση. «Έγινε τράκα... Δεν ξέρω ό,τι και να σου πω Ελένη θα σου πω ψέματα, πώς έγινε και μπήκε στην κάθοδο αυτό το τρένο δεν ξέρω...», απαντά εκείνος.
Σταθμάρχης Λάρισας: Ελα Ελένη
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Βασίλη τι έχει συμβεί;
Σταθμάρχης Λάρισας: Εγινε τράκα
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Ναι, πως έγινε τράκα;
Σταθμάρχης Λάρισας: Δε ξέρω, ότι και να σου πω Ελένη, θα σου πω ψέματα…Τώρα πως έγινε και μπήκε στην κάθοδο αυτό το τρένο…Δεν ξέρω. Κλείσε.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Εντάξει
Στις 00.21, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας ρωτά και πάλι τον Σαμαρά: Εσένα άνοδο σου έδειχνε, σωστά; «Ναι», απαντά ο σταθμάρχης.
Σταθμάρχης Λάρισας: Ελα Παντελή
Σταθμάρχης Αθήνας: Βασίλη, εσένα σου έδειχνε άνοδο ότι έφυγε το τρένο, έτσι δεν είναι;
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι
Σταθμάρχης Αθήνας: Άνοδο
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι
Σταθμάρχης Αθήνας: Ναι, έγινε καλώς.
Οι βάρδιες του σταθμάρχη και η αναρρωτική στον επιθεωρητή
Εγκληματικές παρατυπίες, με τις βάρδιες στον σταθμό του ΟΣΕ στη Λάρισα, έρχονται στο φως, μετά και την απολογία του σταθμάρχη στην ανακρίτρια.
Τα νέα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι, όπως υποστήριξε ο σταθμάρχης, η μοιραία βάρδια του έλαβε χώρα σε χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο φόρτος εργασίας είναι ιδιαίτερα αυξημένος και δεν θα έπρεπε να είναι μόνος του – τουλάχιστον μέχρι τις 23:00 που τελείωνε θεωρητικά η βάρδια του απογευματινού.
Ο 59χρονος που έχει παραδεχθεί ότι έκανε λάθος χειρισμούς, σύμφωνα με την ΕΡΤ, φέρεται να υποστήριξε πως ο απογευματινός σταθμάρχης αποχώρησε από τον σιδηροδρομικό σταθμό στις 22:25 και όχι στις 23:00. Επιπλέον, ισχυρίστηκε ότι σύμφωνα με το πρωτόκολλο παράδοσης- παραλαβής δεν πρέπει να υπάρχουν εκκρεμότητες μέχρι την παράδοση, δηλαδή ότι «ο απογευματινός δεν θα έπρεπε να φύγει πριν λυθούν οι εκκρεμότητες».
Η μοιραία επιβατική αμαξοστοιχία είχε φτάσει στον σταθμό Λάρισας στις 23:05 αντί για 22:10. Η ανακρίτρια ρώτησε τον σταθμάρχη για τη συχνότητα των δρομολογίων κατά τη διάρκεια της βραδινής βάρδιας, με τον προφυλακισθέντα να απαντά ότι εκτελούνται συνολικά 13 δρομολόγια. Εννέα από αυτά ολοκληρώνονται μεταξύ 22:09 και 00:30.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου