ανέφερε ο διευθυντής συντήρησης του ΟΣΕ Ζαχαρίας Στουρνάρας, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «ο σταθμάρχης έχει δυνατότητα να παρακολουθεί την πορεία του τρένου, έβλεπε την πορεία του τρένου ότι μπήκε στην παρακαμπτήριο».
Μιλώντας στο ΣΚΑΙ ο διευθυντής συντήρησης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος είπε πως «ο τοπικός πίνακας χειρισμού τοπικής τηλεδιοίκησης του σταθμού Λάρισας, λειτουργούσε και λειτουργεί αυτόματα για τη χάραξη δρομολογίων, και στις 28 Φεβρουαρίου που έγινε το συμβάν και σήμερα που κάναμε τις δοκιμές, και τις προηγούμενες μέρες, όλες οι χαράξεις πραγματοποιούνται από εδώ χωρίς κανένα πρόβλημα»...
Ερωτηθείς αν μπορούσε ο 59χρονος σταθμάρχης να αποτρέψει τη σύγκρουση, το στέλεχος του ΟΣΕ απάντησε «Βεβαίως.
Μιλώντας στο ΣΚΑΙ ο διευθυντής συντήρησης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος είπε πως «ο τοπικός πίνακας χειρισμού τοπικής τηλεδιοίκησης του σταθμού Λάρισας, λειτουργούσε και λειτουργεί αυτόματα για τη χάραξη δρομολογίων, και στις 28 Φεβρουαρίου που έγινε το συμβάν και σήμερα που κάναμε τις δοκιμές, και τις προηγούμενες μέρες, όλες οι χαράξεις πραγματοποιούνται από εδώ χωρίς κανένα πρόβλημα»...
Ερωτηθείς αν μπορούσε ο 59χρονος σταθμάρχης να αποτρέψει τη σύγκρουση, το στέλεχος του ΟΣΕ απάντησε «Βεβαίως.
Ο πίνακας λειτουργούσε κανονικά, η διαφορά είναι ότι δεν έγινε χειρισμός αυτόματης χάραξης δρομολογίου, ούτως ώστε το τρένο να συνεχίσει την πορεία του στην άνοδο, παρά πέρασε από την ξεχασμένη σε παρακαμπτήριο αλλαγή 118Α, και μπήκε στη γραμμή καθόδου αμφίδρομα, και προκάλεσε το μοιραίο.
«Ο σταθμάρχης είναι υποχρεωμένος καταρχήν, να κάνει αυτόματη χάραξη για να προστατευτεί από το ίδιο το σύστημα. Το ίδιο το σύστημα προστατεύει, δίνει ασφάλεια στην κυκλοφορία» ξεκαθάρισε ο κ. Στουρνάρας. Και εάν το είχε πράξει αυτό, συνέχισε, οι ξεχασμένες αλλαγές που ήταν σε παρακαμπτήριο θα είχαν από το σύστημα διευθετηθεί και θα είχε θα αποφευχθεί όλο αυτό το συμβάν.
«Ο σταθμάρχης έχει δυνατότητα να παρακολουθεί την πορεία του τρένου, έβλεπε την πορεία του τρένου ότι μπήκε στην παρακαμπτήριο, στη διαγώνιο δηλαδή, και μπήκε στην αντίθετη πορεία αμφίδρομα, από την κάθοδο, και πήγαινε προς τα βόρεια», πρόσθεσε.
Το κτήριο που επισκέφθηκε ο κ. Τσίπρας
Σύμφωνα με τον ίδιο «το άλλο κτήριο που πήγε ο κ. Τσίπρας, είναι το κέντρο έλεγχου κυκλοφορίας της Κεντρικής Ελλάδας. Εκεί πρόκειται να στεγαστεί η τηλεδιοίκηση σε γενικότερη μορφή, δηλαδή το κέντρο τηλεδιοίκησης, που θα ελέγχει τη λειτουργία, τη διαχείριση της σηματοδότησης και της κυκλοφορίας από την έξοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Δομοκού μέχρι την είσοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Πλατέως, εδώ είναι τοπική τηλεδιοίκηση του σταθμού έχει όρια 8 με 8,5 χιλιόμετρα βορρά – νότου του σταθμού (…)»
Όπως διευκρίνισε το στέλεχος του ΟΣΕ, «εδώ που βρισκόμαστε στο σταθμό οι χειρισμοί του σταθμάρχη είναι περιορισμένοι και είναι εντός των ορίων του σταθμού, και τα όρια που καθορίζονται από τα ακραία φωτοσήματα εισόδου, ενώ η κεντρική τηλεδιοίκηση που θα στεγαστεί στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορία εκεί που πήγε ο κ. Τσίπρας θα έχει έναν πινάκα απεικόνισης του συνόλου των σταθμών από την έξοδο του Δομοκού έως την είσοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Πλατέως. Το σύστημα αυτό θα λειτουργεί με δύο έως τρεις θέσεις εργασίας».
«Ο σταθμάρχης είναι υποχρεωμένος καταρχήν, να κάνει αυτόματη χάραξη για να προστατευτεί από το ίδιο το σύστημα. Το ίδιο το σύστημα προστατεύει, δίνει ασφάλεια στην κυκλοφορία» ξεκαθάρισε ο κ. Στουρνάρας. Και εάν το είχε πράξει αυτό, συνέχισε, οι ξεχασμένες αλλαγές που ήταν σε παρακαμπτήριο θα είχαν από το σύστημα διευθετηθεί και θα είχε θα αποφευχθεί όλο αυτό το συμβάν.
«Ο σταθμάρχης έχει δυνατότητα να παρακολουθεί την πορεία του τρένου, έβλεπε την πορεία του τρένου ότι μπήκε στην παρακαμπτήριο, στη διαγώνιο δηλαδή, και μπήκε στην αντίθετη πορεία αμφίδρομα, από την κάθοδο, και πήγαινε προς τα βόρεια», πρόσθεσε.
Το κτήριο που επισκέφθηκε ο κ. Τσίπρας
Σύμφωνα με τον ίδιο «το άλλο κτήριο που πήγε ο κ. Τσίπρας, είναι το κέντρο έλεγχου κυκλοφορίας της Κεντρικής Ελλάδας. Εκεί πρόκειται να στεγαστεί η τηλεδιοίκηση σε γενικότερη μορφή, δηλαδή το κέντρο τηλεδιοίκησης, που θα ελέγχει τη λειτουργία, τη διαχείριση της σηματοδότησης και της κυκλοφορίας από την έξοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Δομοκού μέχρι την είσοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Πλατέως, εδώ είναι τοπική τηλεδιοίκηση του σταθμού έχει όρια 8 με 8,5 χιλιόμετρα βορρά – νότου του σταθμού (…)»
Όπως διευκρίνισε το στέλεχος του ΟΣΕ, «εδώ που βρισκόμαστε στο σταθμό οι χειρισμοί του σταθμάρχη είναι περιορισμένοι και είναι εντός των ορίων του σταθμού, και τα όρια που καθορίζονται από τα ακραία φωτοσήματα εισόδου, ενώ η κεντρική τηλεδιοίκηση που θα στεγαστεί στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορία εκεί που πήγε ο κ. Τσίπρας θα έχει έναν πινάκα απεικόνισης του συνόλου των σταθμών από την έξοδο του Δομοκού έως την είσοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Πλατέως. Το σύστημα αυτό θα λειτουργεί με δύο έως τρεις θέσεις εργασίας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου