Κυριακή 29 Μαρτίου 2020

"Ο τοτεμικός χαρακτήρας του Σ. Τσιόδρα και άλλες σκοτεινές ιστορίες" του Left - Έντονος Σχολιασμός

Σημαία κάθε φυλής, αν πειράξεις την αυθεντία τους, είναι σαν να πειράζεις τη συλλογική υπερηφάνεια.
Σε περιόδους έκτακτης ανάγκης, όπως της κατάστασης πολέμου, της φυσικής καταστροφής ή άλλης, όπως η παρούσα, του λοιμού, οι λαοί είθισται να συσπειρώνονται γύρω από τις εκλεγμένες κυβερνήσεις τους. 
Οι δε λοιπές πολιτικές δυνάμεις, πλην των κυβερνητικών, σιγοψιθυρίζουν τις αντιρρήσεις τους προσεκτικά, μην και κατηγορηθούν για μικροψυχία, μικροπολιτική κ.ο.κ....

Σωστό λάθος, έτσι συνηθίζεται να λειτουργούν οι άνθρωποι, ορμώμενοι από μια εσώτατη ανάγκη, περίπου μεταφυσική, ακόμα και κείνοι που ψήθηκαν στις πιο μαύρες συνθήκες. Έτσι εξηγείται, στο πλαίσιο αυτό, η περιβόητη επιστολή (31/10/40) του γραμματέα του ΚΚΕ, Νίκου Ζαχαριάδη, με την οποία έσπευδε να τοποθετηθεί πλάι στις εθνικές δυνάμεις, υπό τον Μεταξά, προτρέποντας “όλοι στον αγώνα, ο καθένας στη θέση του και η νίκη θα ΄ναι νίκη της Ελλάδας και του λαού της”.

Αν και η ιστορία γράφτηκε εν τέλει με πολλές διαφοροποιήσεις, να αφίσταται κανείς από το γενικό αίσθημα, που καθορίζει τούτη τη “γραμμή ομοψυχίας”, λέγεται πως οδηγεί σε πολιτική αυτοχειρία. “Δεν είναι τώρα η ώρα”: το διαρκές επαναλαμβανόμενο εμβληματικό απόφθεγμα που μεταθέτει κάθε άλλη φωνή σε ένα απροσδιόριστο μέλλον, μοιάζει να συνεπικουρεί την άποψη πως κάθε “έκτακτη ανάγκη” καθιστά τις οργανωμένες κοινωνίες περισσότερο ευεπίφορες σε κάθε είδους ολοκληρωτισμό.

Έτσι, στις συνειδήσεις των πολιτών κάθε λογής κριτική απορρίπτεται ως κακόπιστη, οι δε διαχειριστές της κρίσης λαμβάνουν μαγικές, σχεδόν, διαστάσεις. Το παράδειγμα του λοιμωξιολόγου Σωτήρη Τσιόδρα, είναι χαρακτηριστικό. Αν και εξ αρχής υπερέβαινε το ρόλο του, αυτόν του πανεπιστημιακού γιατρού, η επονομαζόμενη “κοινή γνώμη” επέμενε να τον τοποθετεί στο απυρόβλητο. Προς αυτή την κατεύθυνση κινήθηκαν και τα πολιτικά κόμματα, αντιμετωπίζοντάς τον ως τον “άριστο επιστήμονα” που άοκνα εργάζεται για τη “νίκη της Ελλάδας και του λαού της” ενάντια στον κορονοϊό.

Η επιστήμη και τα συμπεράσματα αυτής, όμως, ως η κορύφωση της ανθρώπινης ορθολογικότητας, τυγχάνουν μεν γενικής αποδοχής και μη αμφισβητούμενης, συνήθως, αξίας, η χρήση τους όμως όχι. Τούτη επιδέχεται πολλές αναγνώσεις, το αυτό και τα πρόσωπα – φορείς της επιστήμης. Όταν, μάλιστα, λαμβάνουν, εκόντες άκοντες, πολιτικές θέσεις, προφανώς για τούτες πρέπει να κριθούν. Ο Σ. Τσιόδρας, εν προκειμένω, με τα καθημερινά ανακοινωθέντα του, έγινε πρόσωπο σύμβολο και σε πολιτικό επίπεδο, λαμβάνοντας μάλιστα επιστημονικές θέσεις κομμένες και ραμμένες στα ιδεολογικά μέτρα της παρούσας κυβέρνησης. Έτσι, ενώ κλείνουν σχολεία, εστίαση, εμπορικά κ.ο.κ., οι εκκλησίες μένουν για μέρες σκανδαλωδώς ορθάνοιχτες, με τη μεταλαβιά να αποτελεί μαγικό αντικείμενο και μέρος της επιστημονικής κοινότητας να ανατριχιάζει: τυχαίο άραγε που και ο Η. Μόσιαλος, ο οποίος, όπως και ο Σ. Τσιόδρα, δεν έλαβε εξ αρχής καθαρή θέση στα περί της θαυματουργής ιδιότητας της μεταλαβιάς, ορίστηκε από την κυβέρνηση εκπρόσωπος της Ελλάδας σε διεθνείς οργανισμούς για θέματα διαχείρισης του Covid-19; Οι διαχειριστές της κρίσης μοιάζουν παντελώς άσχετοι με τη συνθήκη στην οποία διαβιεί η μέση ελληνική οικογένεια: από τον ανύπαρκτο οικογενειακό γιατρό, μέτρο της προηγούμενης κυβέρνησης που δεν πρόλαβε να υλοποιηθεί, έως τα τετραγωνικά του σπιτιού, τον αριθμό των δωματίων κ.ο.κ., το παράλληλο σύμπαν είναι εδώ. Διότι όταν, ας πούμε, πριμοδοτείται η άποψη “μείνετε σπίτι” με τον ασθενή περιορισμένο σε άλλο δωμάτιο, ενώ συστήνεται η χρήση χωριστού μπάνιου, η απόστασή τους από τον λαό είναι προφανής. Η δε πρόκληση, ορατή σε μύωπες και πρεσβύωπες.

Ο μειλίχιος Τσιόδρας είναι, επιπλέον, το κατεξοχήν ανθρωπολογικό πρότυπο της κυρίαρχης δεξιάς, αυτής του Κυρίου αλλά και της άλλης του Μαμμωνά. Έλλην άριστος, ορθόδοξος πολύτεκνος -οι συνειρμοί με τα πρόσφατα αναθεωρητικά περί των αμβλώσεων αναπόφευκτοι -, ευσυγκίνητος ιεροψάλτης με υποδειγματικό βίο, δεν βλέπει όμως τις υπερκοστολογήσεις και τα δωράκια στους κλινικάρχες, δεν μιλά για τις ελλείψεις του ΕΣΥ, κωφεύει στις εκκλήσεις των συναδέλφων του για υλικά προστασίας και, προφανώς, διαφωνεί με την ανάγκη μαζικής διενέργειας τεστ. Παρά τις σαφείς οδηγίες του ΠΟΥ για το αντίθετο. Επιμένει, όμως ευλαβικά, να μιλά για “ατομική ευθύνη”.

Κάθε λογής επιστήμονες, οι οποίοι κατέχουν γνώσεις λιγάκι απρόσιτες στο μέσο άνθρωπο -γιατροί, μαθηματικοί κ.ο.κ.- στις σύγχρονες κοινωνίες τείνουν να λάβουν θέση τοτέμ. Σημαία κάθε φυλής, αν πειράξεις την αυθεντία τους, είναι σαν να πειράζεις τη συλλογική υπερηφάνεια. Πίσω από αυτή την ιερότητα, και υπό τον ίσκιο της, λαμβάνουν χώρα, όμως, πάμπολλες, μικρές και μεγάλες, ιστορίες εκμετάλλευσης και κερδοφορίας. Όχι, ίσως, με τη συμμετοχή τους, σίγουρα όμως με την ανοχή τους. Επινοήματα της μεταμοντέρνας κοινωνίας, η οποία, συχνά πυκνά, χρειάζεται μυστικιστικά σύμβολα για να διατηρήσει τη συνοχή της, οι σύγχρονοι άνθρωποι - τοτέμ πέφτουν στην παγίδα: βάζουν πλάτες σε όλες εκείνες τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις που πάντα λαμβάνουν χώρα στις καταστάσεις “έκτακτης ανάγκης”.

Να τους αποδομείς δημόσια είναι καθήκον.

Left
Σχόλια:

Chrysovitsanou Chrysa
Όταν δεν έχεις ιδέες τι να γράψεις, γράφεις ότι σου κατέβει για να το παίξεις έξυπνος... ντρέπομαι να διαβάζω τέτοια κείμενα που την αλήθεια ούτε καν την αγγίζουν..,
LikeReply91d
Zalidis Nikos
Όλοι αυτοί που γράφουν ας μας πουν τι θα έκαναν αν ήταν να αποφασίσουν οι ίδιοι, αλλά ας μας πουν πρώτα τι γνώσεις έχουν, για να γράφουν ή απλά γράφανε καλές εκθέσεις στο σχολείο, και μετά να τους κρίνουμε Ανάλογα. Γιατί και επιστήμονες λέγονται πολύ αλλά οι καλοί είναι πολύ λίγοι
LikeReply31d
George C. Kofidis
Καταλαβαίνω γιατί πρέπει να αποδομηθεί ο συγκεκριμένος επιστήμονας. Η φήμη του έχει πάρει (όχι άδικα βέβαια) διαστάσεις που επισκιάζουν τους πολιτικούς μας όλων των παρατάξεων και κομμάτων. Αυτό δεν είναι ανεκτό από το κομματικό κατεστημένο. Πρέπει να τον "κοντύνουν" για να φανούν εκείνοι ψηλότεροι. Το επιπλέον πρόβλημά του; " ...Ο μειλίχιος Τσιόδρας είναι, επιπλέον, το κατεξοχήν ανθρωπολογικό πρότυπο της κυρίαρχης δεξιάς, αυτής του Κυρίου αλλά και της άλλης του Μαμμωνά. Έλλην άριστος, ορθόδοξος πολύτεκνος ..."
LikeReply21d
Εμμανουηλ Ιατρου
Ευτυχώς που η περίσταση σου έδωσε μια καλή ευκαιρία να διώξεις φαρμάκι προς τα έξω διότι το σώμα σου αδυνατούσε να το καταναλώσει. Συνέχισε. Είναι αρκετοί σαν κι εσένα που ζουν με δηλητήριο στο πνεύμα και την ψυχή. Ζήσε εσύ και οι άλλοι,ας πάνε να ..... Μικροψυχε.
LikeReply222h
Aristides Elianos
Ο Τσιορδας μια χαρα διαχειριζεται την κριση. Βεβαια ουδεις αλλαθητος. Επιπλεον κινειται στα πλαισια που του δινει το κρατος. Οταν δεν εχεις τεστ δεν μπορεις να κανεις τεστ. Οταν δεν εχεις προσωπικο στα νοσοκομεια-και δεν φταιει ο Τσιορδας γιαυτο τοτε κανεις διαβηματα για εθελοντες. Ο Τσιορδας εκλεισε τις εκκλησιες. Οι επιστημονες με γνωσεις δεν ειναι τοτεμ αλλα αν ειναι να πιστευουμε καποιους συνωμοσιολογους που μιλανε για ψεκασμενους, τραπεζες ανατολης και αλλα τετοια τοτε η ζυγαρια τεινει προς τους επιστημονες. Σε καμμια περιπτωση δεν θα αφηνω την τυχη μου σε 'τοτεμ' γιατι και αυτοι κανουν λαθη. Αν το αρθρο σας ειναι γενικο για τα ΤΟΤΕΜ ΟΚ αλλα για τον Τσιορδα ειδικα ΝΟΚ!!!
LikeReply11h
Paul Kazazis
Εξακολουθεί η νεοαριστερά της ανοησίας και της οπισθοδρόμησης να διαστρεβλώνει τις οδηγίες της ΠΟΥ για τους ελέγχους και αυτό δεν είναι απλά μια μπούρδα, είναι εγκληματικό. Τα σχόλια περί Τσιόδρα δεν μπορώ να τα σχολιάσω διότι δεν είμαι ψυχίατρος.
LikeReply9h
Δέσποινα Κοντάκη Τσιριγώτη
Τί γράφει η μούμια του Στάλιν;
LikeReply8h
Antonios Kabourakis
Κα Καζαντε, ευτυχώς που είστε "αρθρογράφος", γιατί αν είσασταν δημοσιογράφος σοβαρή και σε κάποιο σοβαρό έντυπο, π.χ Independent, Guardian, ElPais, που δυστυχώς για εσάς δεν θα είστε, για να γνωρίσετε - και να μάθετε ίσως - απο σπουδαίους ανθρώπους της επικοινωνιας & σπουδαίους αρθρογράφους αλλά και δημοσιογράφους π.χ, τον Robert Fisk ας πούμε, διότι σε περιόδους τέτοιες έκτακτης ανάγκης εφαρμόζουμε ( self censorship) ειδικά σε μέλη επιστημονικής επιτροπής που δεν αμφισβητούνται!! (ρωτήσατε άραγε να μάθετε γιατί κανένας συνάδελφος του Κου Τσιορδα δεν τον αμφισβητεί?? )
Κάνετε κακό κSee more
LikeReply5h
Λέει ας πούμε ότι η αντιπολίτευση για να μην κατηγορηθεί σε περιόδους σαν κι αυτήν για μικροψυχία και μικροκομματισμό, παίρνει το μέρος της κυβέρνησης.
Ω! Είδα το φως! Μουρθε η αλήθεια σαν κουτουλιά ένα πραμα. Τώρα κατάλαβα γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ συμφωνεί με τα κυβερνητικά μέτρα. Δεν ειναι γιατί γνωρίζει την αναγκαιότητα των μέτρων απαγόρευσης! Οχι! Ποτέ! Συμφωνεί, απλώς και μόνο για να μην τον κατηγορήσουμε για μικροψυχία και μικροκομματισμό...
Εξίσου αποκαλυπτικό ειναι και το παράδειγμα που δίνει: το ίδιο έκανε, λέει, και ο Ζαχαριαδης (Ε, καλα, αν δεν ξέρετε ποιός ήταν ο Ζαχαριαδης, σταματήστε να διαβάζετε) οταν τον Οκτώβρη του 1940 προέτρεψε τους Έλληνες να πολεμήσουν κατα των φασιστών, όπως αποφάσισε η τότε κυβέρνηση (δηλαδή, ποια κυβέρνηση, η δικτατορία του Μεταξα ήταν). Οοοοοχι, δεν το έκανε γιατί ως κομμουνιστής ήταν αντιφασίστας. Οχι. Δεν ήθελε να του κολλήσουν τη ρετσινιά της μικροψυχίας.
Α, ρε Ζαχαριαδη. Πού να το φανταστείς ότι ακόμα και τοοοοσα χρόνια μετά την καθαίρεση σου, την εξορία σου και την αυτοκτονία σου, θα αποτελούσες παράδειγμα μη-μικρόψυχης και μη-μικροπολιτικής στάσης για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ!
ΥΓ. Ένα πολύ πιο περιληπτικο σχόλιο με παρόμοιο περιεχόμενο σε αναρτηση φίλης του Facebook που ανέβασε το άρθρο αυτο, μου επέφερε την ποινή του μπλοκαρίσματος. Άφεριμ. Ας ειναι καλα. Εγώ πάντως δεν ειμαι μικρόψυχος...
Μου αρέσει!
Σχόλιο
Σχόλια
  • Ioannis Megas Όταν θέλει κάποιος να μειδιά καλό είναι να ρίχνει μια μάτια σε τέτοια sites
    1
  • Βαγγέλης Γκιμπερίτης Που τα βρήκες όλα αυτά και τα έγραψες, άλλη δουλειά δεν ε εις; με τον εθελοντισμό πως τα πας ξέρεις τι είναι; τόσος χρόνος χαμενος
    • Nikos Iovis Βαγγέλης Γκιμπερίτης Βαγγέλη, άνθρωπος με υποκείμενο πρόβλημα υγείας δεν επιτρέπεται να εκτίθεται και να εκθέτει σε κίνδυνο.
      Έχοντας λοιπόν περίσσεια χρόνου, διαβάζω παρα πολλα. Ε, σε μερικά δεν αντέχω, το ανοίγω το στόμα μου.
      Καλή συνέχεια.
      2
  • Vangelis Barlas LEFT.GR σύντομο ανέκδοτο!
  • Θεοφάνης Καραμπατζάκης "Πεφωτισμένοι άνθρωποι", καλά είπες Νικόλα....
    2
  • Sissy Paraskeva Βλακείες
  • Σταυρος Παπαδημητριου Νίκο είναι ένα άρθρο αποκαλυπτικό της ιδεολογικής ανεπάρκειας της λεγόμενης αριστεράς. Κάποιοι που είδαν φως και μπήκαν καθυστερημένα, τα έχουν ως ευαγγέλιο και άλλοθι. Έτσι σκεπάζουν την θολούρα τους. Φαντάζεσαι θα πουν ποτέ ότι στραβά αρμενίζουν; όχι πάντα ο γυαλος είναι στραβός. Γιαυτό ποτέ δεν κάνω διάλογο με αυτούς. Η εποχή της επαναστατικής νεότητας, άργησε γι κάποιους.. 😏
    1
  • Christopher Mouratidis Το θέμα δεν είναι η συγκεκριμένη και όλο το ιδεοληπτικό σκυλολόι στο οποίο ανήκει. Ούτως ή άλλως την Αυγιανή δεν την διαβάζουν ούτε καν τα μέλη του σύριζα. Το πρόβλημα είναι οι ηλίθιοι και τα τομάρια που τους έφεραν αρχικά στην εξουσία και τον Ιούλιο τους έδωσαν 31,5%. Δίνοντας το δικαίωμα στους διάφορους Πολάκηδες και Κυρίτσηδες να ονειρεύονται ΕΛΑΣ, Βελουχιώτηδες και ρεβάνς για την ήττα τους στον εμφύλιο.
  • Iosif Vanger Εύχομαι περαστικά,, αν και θα ήταν καλύτερα ολιστική θεραπεία σε μια από τις χώρες που εφάρμοσαν τις ιδεοληψίες του Ζαχαριάδη. Κατά προτίμηση Βόρεια Κορέα ή Βενεζουέλα
  • Dimokritos Tsoukapas Ο φανατισμός έχει και τα όριά του. Καμία σχέσει με τον αριστερό χώρο (ιδεολογία). Η αριστερά έβγαλε ήθος, λεβεντιά, διανόηση, ποίηση ανθρωπισμό. Τούτοι δω που παριστάνουν τους αριστερούς διακατέχονται απ'την πιο ακραία ανηθικότητα και σκατοψυχιά Σκουπίδια σκέτα
  • Grammatikou Amalia Είναι πάντως όλα πολύ θολά τα τοπία στην αριστερά και στη δεξιά με μυστικά κρυμμένα αυτοκτονίες ανταρσίες ψέματα και ανακρίβειες και αν πας να πεις κάτι τα κομματοσκυλα θα βρουν κάτι και θα σε ταπβσουν κιεχουν κόρνα μυστικό κώδικα ομιλίας που δεν μπορείς να απαντήσεις οπότε μη σκας
  • Η στοχοποίηση του Σωτ. Τσιόδρα από την αριστερά του Left.gr την ώρα που κι η ηγεσία του καθεστωτικού ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει την αποδοχή του, αποδεικνύει την κυριαρχία των ισοπεδωτικών εμμονών της αριστεράς απέναντι σε όποιον δεν υποτάσσεται και δεν είναι αποτέλεσμα των κομματικών επιλογών αλλά της αξιοκρατίας, όπως επίσης και κατά της ανάδειξης συμβόλων που δεν ελέγχονται από την ίδια και τους μηχανισμούς της.
    Τέτοια κακόπιστη και μικρόψυχη αντιμετώπιση δεν επιδείχθηκε ούτε κατά των πολιτικών προϊσταμένων του Σωτ. Τσιόδρα.
    Η απολιθωμένη αριστερά αυτή δεν τάσσεται κατά του Τσιόδρα, τοποθετείται απέναντι σε όποιον ξεχωρίζει αξιοκρατικά και σε όποιον μπορεί να αποτελέσει εναλλακτική πολιτική πρόταση ή προοπτική ελπίδας και παράδειγμα μελλοντικά.
    Οι υποτιμητικές αναφορές στον πολύτεκνο ψάλτη δείχνουν την βαθειά αντίθεση τους σε παραδοσιακές αξίες της κοινωνίας μας, όπως η οικογένεια, η ορθοδοξία, η σκληρή εργασία και σε ότι κράτησε την πατρίδα αυτή όρθια.
    Δείχνουν επίσης την πολιτική αξιακή τρικυμία στο χώρο της.
    Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου