Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η στρατηγικής της ελληνικής κυβέρνησης να μην θέλει πλήρες μέλος της ομάδας των δανειστών το ΔΝΤ και να χλευάζει τον Schaeuble τον Γερμανό ΥΠΟΙΚ θα κοστίσει πολύ ακριβά…
Η στρατηγική της Ελλάδος είναι άκαιρη, λαϊκιστή, προκλητική και σίγουρα επικίνδυνη...
Γιατί είναι λάθος η στρατηγική της Ελλάδος προς το ΔΝΤ
Το ΔΝΤ είναι δανειστής της Ελλάδος με 21 δισεκ. που έχει μια σκληροπυρηνική ατζέντα μέτρων αλλά
1)Προτείνει σταθερά γενναία ελάφρυνση του ελληνικού χρέους και επέμεινε στο ζήτημα των βραχυπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων μέτρων.
Ότι υπάρχουν προσδιορισμένα τα βραχυπρόθεσμα μέτρα για το χρέος τα οποία ο ESM προσδιόρισε σε 8 δισεκ. ετήσιο όφελος, οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην επιμονή του ΔΝΤ.
2)Το ΔΝΤ επίσης έχει μια πολύ θετική και καθαρή άποψη για στρατηγικά ζητήματα της Ελλάδος.
Προτείνει γενναία μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων από 3,5% σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, όπως θέλει και η Ελλάδα.
Με την διαφορά ωστόσο να εστιάζεται στην διαφωνία για την επίτευξη του 3,5% πρωτογενών πλεονασμάτων μετά το 2018.
Εάν διατηρηθεί το 3,5% το ΔΝΤ ζητάει προκαταβολικά μέτρα 4,5 με 5 δισεκ. που θα ψηφίσει αλλά δεν θα εφαρμόσει η Ελλάδα.
Η εφαρμογή θα εξαρτηθεί από το εάν υπάρξουν δημοσιονομικές αποκλίσεις μετά το 2018.
Το ΔΝΤ ωστόσο επιμένει και σε άλλα ζητήματα προβάλλοντας σωστά επιχειρήματα.
Η Ελλάδα πρέπει να μειώσει τους φορολογικούς συντελεστές, δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη με ακραία φορολογία αναφέρει το Ταμείο και ποιος δεν συμφωνεί.
Επίσης δεν μπορεί η Ελλάδα να προστατεύει δημοσίους υπαλλήλους και τους μισούς πολίτες μέσω του αφορολόγητου και όλο το βάρος να επωμίζεται ο ιδιωτικός τομέας που σχεδόν καταρρέει.
Λόγω όλων αυτών των παραμέτρων η Ελλάδα θα καλοέβλεπε το σενάριο αποχώρησης του ΔΝΤ από το ελληνικό πρόγραμμα ή διατήρησης του ως τεχνικού συμβούλου.
Όμως έρχεται η ΕΚΤ και τονίζει ότι η παρουσία του ΔΝΤ είναι προαπαιτούμενο ώστε η Ελλάδα να μπορεί να εξασφαλίσει ποσοτική χαλάρωση καθώς χωρίς ΔΝΤ απλά δεν υπάρχει QE τα ελληνικά ομόλογα δεν μπορούν να ενταχθούν σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.
Στο καλύτερο σενάριο για την Ελλάδα θα ήταν τα 3,8 δισεκ. ομόλογα να αγοραστούν από την ΕΚΤ στο τελευταίο τρίμηνο του 2017 μετά τις γερμανικές εκλογές.
Επίσης το ΔΝΤ είναι για την Γερμανία μηχανισμός ασφαλείας ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να τηρεί τις δεσμεύσεις της.
Γιατί είναι λάθος η στρατηγική της Ελλάδος προς την Γερμανία
Οι δηλώσεις ελλήνων αξιωματούχων και στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ για την Γερμανία και τον υπουργό Οικονομικών W. Schaeuble είναι γελοίες και απαράδεκτες.
Η Γερμανία έχει δανείσει την Ελλάδα με περίπου 90 δισεκ. ευρώ και είναι προκλητικό να χλευάζεις μια χώρα που σου έχει δανείσει το 1/3 των δανείων που σε κρατούν στην ζωή.
Η Γερμανία εύλογα ανησυχεί ότι η κυβέρνηση Τσίπρα δεν έχει επιδείξει αξιοπιστία και συνέπεια και χρειάζεται ένας μηχανισμός ΔΝΤ ώστε να διασφαλίζει ότι το πρόγραμμα θα τηρείται.
Η Γερμανία δεν είναι ο κακός της περίπτωσης η Ελλάδα είναι ο ασυνεπής.
Οι μονομερείς ενέργειες της Ελλάδος με τα 617 εκατ ευρώ του κοινωνικού μερίσματος οδηγούν σε συνέπειες.
Ήδη οι δανειστές ζητούν ισοδύναμα 1 δισεκ. για να αναπληρώσουν τα 617 εκατ του κοινωνικού πακέτου.
Εάν είναι 617 εκατ να δίνονται σε συνταξιούχους και εν συνεχεία 1 δισεκ. να το παίρνουν από τον ιδιωτικό τομέα τότε όλη αυτή η συνταγή είναι ΑΠΟΤΥΧΙΑ είναι έγκλημα εις βάρος της κοινωνίας.
Τα 3 σενάρια για την τύχη της Ελλάδος….
Τρία σενάρια φαίνεται ότι έχουν επεξεργαστεί ορισμένοι θεσμοί για την Ελλάδα με επίκεντρο την αξιολόγηση, την ποσοτική χαλάρωση, το ΔΝΤ και τα μέτρα για το χρέος.
Με βάση πολύ αξιόπιστες πηγές τα τρία σενάρια που έχουν επεξεργαστεί οι διεθνείς οίκοι για την Ελλάδα είναι τα εξής
Πάντως αξίζει να αναφερθεί ότι και στα 3 σενάρια που έχουν επεξεργαστεί δεν περιλαμβάνουν συμφωνία στις 26 Ιανουαρίου του 2017.
Μέτριο σενάριο για τα συμφέροντα της Ελλάδος και βασικό σχέδιο
Με βάση το σενάριο αυτό, η αξιολόγηση θα κλείσει τον Φεβρουάριο του 2017.
Με βάση αυτό το σενάριο το ΔΝΤ θα συμμετάσχει ως πλήρες μέλος στο ελληνικό πρόγραμμα, η Ελλάδα θα διαμορφώσει μια φόρμουλα μέτρων που θα περιλαμβάνονται μέρος των 4,5 δισεκ. και θα ψηφιστούν άμεσα αλλά θα εφαρμοστούν μετά το 2018.
Η Ευρώπη και οι θεσμοί παραχωρούν όχι το πρωτογενές πλεόνασμα που θα διατηρηθεί 3,5% και μετά το 2018 αλλά «ελαστικοποιούν την επιμονή τους» για τα 4,5 δισεκ. έκτακτα μέτρα.
Σε αυτό το σενάριο που θεωρείται βασικό, η ΕΚΤ θα ολοκληρώσει την έκθεση βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους έως τα τέλη Μαρτίου του 2017 οπότε η ένταξη των ελληνικών ομολόγων σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει νωρίτερα από τα τέλη Απριλίου του 2017.
Σε αυτό το σενάριο η Ελλάδα δεν πηγαίνει σε εκλογές, αυτό το ενδεχόμενο μηδενίζεται και το κυριότερο με την παρουσία του ΔΝΤ υπάρχει μηχανισμός όπου θα στηρίξει την εφαρμογή των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος.
Κακό σενάριο για τα συμφέροντα της Ελλάδος – Εμπλοκή και με το QE
Με βάση αυτό το κακό σενάριο η διαδικασία των διαπραγματεύσεων για την αξιολόγηση συνεχίζεται και μετά τον Φεβρουάριο του 2017.
Στο πλάνο αυτό το ΔΝΤ δεν θα συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα αλλά θα παραμείνει τεχνικός παρατηρητής και ενώ η ελληνική κυβέρνηση θα «πανηγυρίσει» την αποχώρηση του κακού ΔΝΤ θα συμβούν δύο πολύ αρνητικές εξελίξεις
1)Η Ελλάδα θα χάσει τον βασικό σύμμαχο για το χρέος το ΔΝΤ, οπότε θα παγώσουν έως ναρκοθετηθούν τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος.
2)Η ΕΚΤ χωρίς την παρουσία του ΔΝΤ θα θεωρεί ότι δεν παρέχονται οι απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας και έτσι θα θεωρηθεί ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης QE ή εάν ενταχθεί να είναι μόνο για 3 μήνες δηλαδή από Οκτώβριο 2017.
Σε αυτό το σενάριο το όφελος της Ελλάδος από τις αποτιμήσεις των ομολόγων θα είναι μικρό ενώ η Ελλάδα δεν θα μπορεί να βγει στις αγορές το 2017.
Το χείριστο σενάριο – Οριστικά εκτός ποσοτικής χαλάρωσης η Ελλάδα
Σε αυτό το χείριστο σενάριο συμβαίνουν τα εξής.
Η αξιολόγηση φθάνει έως το καλοκαίρι του 2017, επαναλαμβάνεται το θρίλερ του 2015.
Το ΔΝΤ αποχωρεί οριστικά από το ελληνικό πρόγραμμα.
Σε αυτό το σενάριο η ΕΚΤ είναι βέβαιο ότι θα ακυρώσει οποιαδήποτε σχέδιο ένταξης των ελληνικών ομολόγων σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης και σίγουρα η Ελλάδα ούτε το 2018 θα μπορεί να βγει στις αγορές.
Σε αυτό το σενάριο το 4ο μνημόνιο θα θεωρηθεί μονόδρομος και το Grexit θα επανέλθει πιο απειλητικό από ποτέ....
www.bankingnews.gr
Η στρατηγική της Ελλάδος είναι άκαιρη, λαϊκιστή, προκλητική και σίγουρα επικίνδυνη...
Γιατί είναι λάθος η στρατηγική της Ελλάδος προς το ΔΝΤ
Το ΔΝΤ είναι δανειστής της Ελλάδος με 21 δισεκ. που έχει μια σκληροπυρηνική ατζέντα μέτρων αλλά
1)Προτείνει σταθερά γενναία ελάφρυνση του ελληνικού χρέους και επέμεινε στο ζήτημα των βραχυπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων μέτρων.
Ότι υπάρχουν προσδιορισμένα τα βραχυπρόθεσμα μέτρα για το χρέος τα οποία ο ESM προσδιόρισε σε 8 δισεκ. ετήσιο όφελος, οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην επιμονή του ΔΝΤ.
2)Το ΔΝΤ επίσης έχει μια πολύ θετική και καθαρή άποψη για στρατηγικά ζητήματα της Ελλάδος.
Προτείνει γενναία μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων από 3,5% σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, όπως θέλει και η Ελλάδα.
Με την διαφορά ωστόσο να εστιάζεται στην διαφωνία για την επίτευξη του 3,5% πρωτογενών πλεονασμάτων μετά το 2018.
Εάν διατηρηθεί το 3,5% το ΔΝΤ ζητάει προκαταβολικά μέτρα 4,5 με 5 δισεκ. που θα ψηφίσει αλλά δεν θα εφαρμόσει η Ελλάδα.
Η εφαρμογή θα εξαρτηθεί από το εάν υπάρξουν δημοσιονομικές αποκλίσεις μετά το 2018.
Το ΔΝΤ ωστόσο επιμένει και σε άλλα ζητήματα προβάλλοντας σωστά επιχειρήματα.
Η Ελλάδα πρέπει να μειώσει τους φορολογικούς συντελεστές, δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη με ακραία φορολογία αναφέρει το Ταμείο και ποιος δεν συμφωνεί.
Επίσης δεν μπορεί η Ελλάδα να προστατεύει δημοσίους υπαλλήλους και τους μισούς πολίτες μέσω του αφορολόγητου και όλο το βάρος να επωμίζεται ο ιδιωτικός τομέας που σχεδόν καταρρέει.
Λόγω όλων αυτών των παραμέτρων η Ελλάδα θα καλοέβλεπε το σενάριο αποχώρησης του ΔΝΤ από το ελληνικό πρόγραμμα ή διατήρησης του ως τεχνικού συμβούλου.
Όμως έρχεται η ΕΚΤ και τονίζει ότι η παρουσία του ΔΝΤ είναι προαπαιτούμενο ώστε η Ελλάδα να μπορεί να εξασφαλίσει ποσοτική χαλάρωση καθώς χωρίς ΔΝΤ απλά δεν υπάρχει QE τα ελληνικά ομόλογα δεν μπορούν να ενταχθούν σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.
Στο καλύτερο σενάριο για την Ελλάδα θα ήταν τα 3,8 δισεκ. ομόλογα να αγοραστούν από την ΕΚΤ στο τελευταίο τρίμηνο του 2017 μετά τις γερμανικές εκλογές.
Επίσης το ΔΝΤ είναι για την Γερμανία μηχανισμός ασφαλείας ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να τηρεί τις δεσμεύσεις της.
Γιατί είναι λάθος η στρατηγική της Ελλάδος προς την Γερμανία
Οι δηλώσεις ελλήνων αξιωματούχων και στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ για την Γερμανία και τον υπουργό Οικονομικών W. Schaeuble είναι γελοίες και απαράδεκτες.
Η Γερμανία έχει δανείσει την Ελλάδα με περίπου 90 δισεκ. ευρώ και είναι προκλητικό να χλευάζεις μια χώρα που σου έχει δανείσει το 1/3 των δανείων που σε κρατούν στην ζωή.
Η Γερμανία εύλογα ανησυχεί ότι η κυβέρνηση Τσίπρα δεν έχει επιδείξει αξιοπιστία και συνέπεια και χρειάζεται ένας μηχανισμός ΔΝΤ ώστε να διασφαλίζει ότι το πρόγραμμα θα τηρείται.
Η Γερμανία δεν είναι ο κακός της περίπτωσης η Ελλάδα είναι ο ασυνεπής.
Οι μονομερείς ενέργειες της Ελλάδος με τα 617 εκατ ευρώ του κοινωνικού μερίσματος οδηγούν σε συνέπειες.
Ήδη οι δανειστές ζητούν ισοδύναμα 1 δισεκ. για να αναπληρώσουν τα 617 εκατ του κοινωνικού πακέτου.
Εάν είναι 617 εκατ να δίνονται σε συνταξιούχους και εν συνεχεία 1 δισεκ. να το παίρνουν από τον ιδιωτικό τομέα τότε όλη αυτή η συνταγή είναι ΑΠΟΤΥΧΙΑ είναι έγκλημα εις βάρος της κοινωνίας.
Τα 3 σενάρια για την τύχη της Ελλάδος….
Τρία σενάρια φαίνεται ότι έχουν επεξεργαστεί ορισμένοι θεσμοί για την Ελλάδα με επίκεντρο την αξιολόγηση, την ποσοτική χαλάρωση, το ΔΝΤ και τα μέτρα για το χρέος.
Με βάση πολύ αξιόπιστες πηγές τα τρία σενάρια που έχουν επεξεργαστεί οι διεθνείς οίκοι για την Ελλάδα είναι τα εξής
Πάντως αξίζει να αναφερθεί ότι και στα 3 σενάρια που έχουν επεξεργαστεί δεν περιλαμβάνουν συμφωνία στις 26 Ιανουαρίου του 2017.
Μέτριο σενάριο για τα συμφέροντα της Ελλάδος και βασικό σχέδιο
Με βάση το σενάριο αυτό, η αξιολόγηση θα κλείσει τον Φεβρουάριο του 2017.
Με βάση αυτό το σενάριο το ΔΝΤ θα συμμετάσχει ως πλήρες μέλος στο ελληνικό πρόγραμμα, η Ελλάδα θα διαμορφώσει μια φόρμουλα μέτρων που θα περιλαμβάνονται μέρος των 4,5 δισεκ. και θα ψηφιστούν άμεσα αλλά θα εφαρμοστούν μετά το 2018.
Η Ευρώπη και οι θεσμοί παραχωρούν όχι το πρωτογενές πλεόνασμα που θα διατηρηθεί 3,5% και μετά το 2018 αλλά «ελαστικοποιούν την επιμονή τους» για τα 4,5 δισεκ. έκτακτα μέτρα.
Σε αυτό το σενάριο που θεωρείται βασικό, η ΕΚΤ θα ολοκληρώσει την έκθεση βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους έως τα τέλη Μαρτίου του 2017 οπότε η ένταξη των ελληνικών ομολόγων σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει νωρίτερα από τα τέλη Απριλίου του 2017.
Σε αυτό το σενάριο η Ελλάδα δεν πηγαίνει σε εκλογές, αυτό το ενδεχόμενο μηδενίζεται και το κυριότερο με την παρουσία του ΔΝΤ υπάρχει μηχανισμός όπου θα στηρίξει την εφαρμογή των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος.
Κακό σενάριο για τα συμφέροντα της Ελλάδος – Εμπλοκή και με το QE
Με βάση αυτό το κακό σενάριο η διαδικασία των διαπραγματεύσεων για την αξιολόγηση συνεχίζεται και μετά τον Φεβρουάριο του 2017.
Στο πλάνο αυτό το ΔΝΤ δεν θα συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα αλλά θα παραμείνει τεχνικός παρατηρητής και ενώ η ελληνική κυβέρνηση θα «πανηγυρίσει» την αποχώρηση του κακού ΔΝΤ θα συμβούν δύο πολύ αρνητικές εξελίξεις
1)Η Ελλάδα θα χάσει τον βασικό σύμμαχο για το χρέος το ΔΝΤ, οπότε θα παγώσουν έως ναρκοθετηθούν τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος.
2)Η ΕΚΤ χωρίς την παρουσία του ΔΝΤ θα θεωρεί ότι δεν παρέχονται οι απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας και έτσι θα θεωρηθεί ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης QE ή εάν ενταχθεί να είναι μόνο για 3 μήνες δηλαδή από Οκτώβριο 2017.
Σε αυτό το σενάριο το όφελος της Ελλάδος από τις αποτιμήσεις των ομολόγων θα είναι μικρό ενώ η Ελλάδα δεν θα μπορεί να βγει στις αγορές το 2017.
Το χείριστο σενάριο – Οριστικά εκτός ποσοτικής χαλάρωσης η Ελλάδα
Σε αυτό το χείριστο σενάριο συμβαίνουν τα εξής.
Η αξιολόγηση φθάνει έως το καλοκαίρι του 2017, επαναλαμβάνεται το θρίλερ του 2015.
Το ΔΝΤ αποχωρεί οριστικά από το ελληνικό πρόγραμμα.
Σε αυτό το σενάριο η ΕΚΤ είναι βέβαιο ότι θα ακυρώσει οποιαδήποτε σχέδιο ένταξης των ελληνικών ομολόγων σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης και σίγουρα η Ελλάδα ούτε το 2018 θα μπορεί να βγει στις αγορές.
Σε αυτό το σενάριο το 4ο μνημόνιο θα θεωρηθεί μονόδρομος και το Grexit θα επανέλθει πιο απειλητικό από ποτέ....
www.bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου