Σάββατο 18 Ιουνίου 2016

Incrediblue: Η πλατφόρμα που φιλοδοξεί να αλλάξει τις διακοπές των Ελλήνων

Όταν το 1983 ο Διονύσης Σαβόπουλος τραγουδούσε το... «μέχρι τα ουράνια σώματα, με πομπούς και με κεραίες, φτιάχνουν οι Έλληνες κυκλώματα κι ιστορία οι παρέες» ασφαλώς δεν αναφέρονταν στη νέα μόδα των νεοφυών (start up) επιχειρήσεων στην Ελλάδα.
Όμως, χρησιμοποιώντας τα... ουράνια σώματα, με πομπούς και με κεραίες, όντως φτιάχνουν οι Έλληνες κυκλώματα και πλατφόρμες, δημιουργούν επιχειρήσεις, εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες που δίνει η νέα ψηφιακή τεχνολογία. Μια τεχνολογία που ευλόγως ονομάζεται ως η 4η βιομηχανική επανάσταση, καθώς...
δεν βάζει όρια στο... όραμα, δεν έχει σύνορα, δεν τιθασεύεται σε τέσσερις τοίχους, αλλά επιτρέπει και μάλιστα ενθαρρύνει το δικαίωμα στο όνειρο.
Μικρές, αναπτυσσόμενες, ή μεγαλύτερες, οι εταιρείες start up και οι υπόλοιπες νεοφυείς επιχειρήσεις που είναι αποτέλεσμα έμπνευσης, μελέτης, εργασίας και κόπου κάποιων νέων φοιτητών ή μεγαλύτερων επαγγελματιών, αποτελούν μια ελπίδα για το μέλλον, δίνουν μια ισχυρή νότα αισιοδοξίας μέσα στη γενική μαυρίλα της ανεργίας και της ανέχειας.
Αυτό το δικαίωμα στο όνειρο διεκδικούν οι δημιουργοί της διαδικτυακής πλατφόρμας Incrediblue, που μέσα σε τριάμισι χρόνια, έχει ήδη μια άξια λόγου διαδρομή.
Πρόκειται για την πρώτη πλατφόρμα που δίνει τη δυνατότητα ενοικίασης σκαφών αναψυχής, ταξιδιού κ.λπ. μέσα από το διαδίκτυο! Στο κόσμο της ψηφιακής εποχής, στην εποχή που κάποιος εργάζεται στη… Χιλή π.χ. αλλά μένει στη Σαντορίνη, δεν υπήρχε τέτοια πλατφόρμα στην Ελλάδα.
Στη χώρα των 6.000 νησιών και βραχονησίδων και των 16.000 χιλιομέτρων ακτογραμμής, των απέραντων θαλασσών, του ήλιου και το πολλών χιλιάδων σκαφών, ο τρόπος ενοικίασης γίνονταν με τον… κλασικό τρόπο δια τηλεφώνου ή μέσω προσωπικής επαφής.
Οι διακοπές, η αρχική ιδέα και το... ταξίδι
Όπως τονίζει στο Liberal ο συνιδρυτής της Incrediblue Αντώνης Φιοράκης, η ιδέα μπήκε όταν μαζί με τους φίλους του αποπειράθηκε να νοικιάσει σκάφος για διακοπές. Φιλοξενούσαν κάποιους φίλους από το εξωτερικό που ήθελαν να δοκιμάσουν αυτή τη μορφή διακοπών. Αμέσως διαπίστωσαν μεγάλες αρρυθμίες, κακές υπηρεσίες, καθυστέρηση, μικρή αξιοπιστία και – κυρίως – μεγάλη αναντιστοιχία παρεχόμενων υπηρεσιών σε σχέση με την αρχική συμφωνία.
Έψαξαν λίγο την αγορά και διαπίστωσαν ότι παρ' ότι στο διαδίκτυο μπορούσε κάποιος να κλείσει με ασφάλεια μετακινήσεις με αεροπλάνο, πλοίο ή άλλα μέσα μεταφοράς, όπως επίσης και ξενοδοχείο ή δωμάτια, εντούτοις δεν υπήρχε καμιά διαδικτυακή δυνατότητα για την ενοικίαση σκάφους.
Τότε, ο Αντώνης Φιοράκης μαζί με τους φίλους του (τώρα λέγονται… συνεργάτες!) και κυρίως το Θοδωρή Ορφανίδη δημιούργησαν μια… πρωτόλεια ιντερνετική πλατφόρμα, την οποία την παρουσίαζαν από μαρίνα σε μαρίνα, σε ιδιοκτήτες σκαφών. Η ιδέα της εταιρείας ωρίμαζε καθ' όλη τη διάρκεια του 2012, όμως ιδρύθηκε αρχές του 2013 στο Βόλο όπου οι τρεις φίλοι (Αντώνης Φιοράκης, Θοδωρής Ορφανίδης και Γιώργος Γάτος) είχαν βρεθεί (το καλοκαίρι του 2012) για διακοπές. Το ταξίδι είχε ξεκινήσει.
«Είμαστε μαζί σας, προχωρήστε» τους είπαν οι περισσότεροι… σκαφάτοι! «Κάναμε άπειρα ταξίδια αρχικά από μαρίνα σε μαρίνα» τονίζει στο Liberal o κ. Αντώνης Φιοράκης, «γι’ αυτό αναπτυχθήκαμε και γρήγορα».
Στα χνάρια του Booking
Η ιδέα ήταν να γίνει η ενοικίαση σκάφους μια διαδικασία όπως το γνωστό Booking, της παγκόσμιας πλατφόρμας ενοικίασης ξενοδοχείων. Αρχικά λοιπόν η Incrediblue φιλοξενούσε μόνο... μπροσούρες σκαφών και εξωτερικές φωτογραφίες, χωρίς εικόνες των εσωτερικών χώρων, ήταν δηλαδή λίγο στα... τυφλά. Πλέον, όπως τονίζει ο κ. Φιοράκης «η τεχνολογία του Incrediblue έχει προχωρήσει, με φωτογραφίες από το εσωτερικό των σκαφών, επιτρέπει το ανέβασμα εργαλείων, τιμολογιακής πολιτικής, ηλικίας σκάφους, είμαστε ένα… marketing για τους ιδιοκτήτες σκαφών.
Παρέχουμε εργαλεία όπου ο κάθε ιδιοκτήτης αναρτά μόνος του φωτογραφίες, ιδιότητες και χαρακτηριστικά σκάφους, χωρητικότητα, δύναμη κ.λπ. Μετά εμείς το αξιολογούμε και προχωρούμε στη δημοσίευση». Παράλληλα, το Incrediblue λειτουργεί αμφίδρομα, όπως και το Booking δίνει τη δυνατότητα κριτικής για το κάθε σκάφος, με αστέρια, προτιμήσεις, θετικά ή αρνητικά σχόλια κ.ο.κ.
Η χρηματοδότηση και η συνέχεια
Πλέον, αυτή η αρχικά... δειλή επιχειρηματικά πλατφόρμα, έχει δημιουργήσει 16 θέσεις εργασίας με το μέσο μηνιαίο μισθό να ξεπερνά τα 1.500 ευρώ, έχει γραφεία σε Αθήνα και Λονδίνο, ενώ πρόσφατα έλκυσε ένα ventures capital που «πόνταρε» στο project 2,2 εκατ. ευρώ. Πλέον, σύμφωνα με τον κ. Φιοράκη η πλατφόρμα έχει ξεπεράσει τα (υπό διαχείριση)1.000 σκάφη στην Ελλάδα και τα 3.000 συνολικά, έχοντας όπως τονίζει στο liberal.gr σκάφη από Κροατία, Ισπανία, Ιταλία κ.λπ.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει «το 40% των ενοικιαστών μας είναι Έλληνες, κάτι που σημαίνει ότι δεν είναι τόσο ακριβός αυτός ο τρόπος διακοπών, ενώ εδώ εκφράζει και το… όραμα της Incrediblue που είναι η διάδοση αυτής της μορφής διακοπών. Η λέξη… σκαφάτος παρέπεμπε εν πολλοίς σε πλούσιους, τονίζει, εμείς δείχνουμε ότι μπορείς να είσαι… σκαφάτος για μια ημέρα, μια εβδομάδα χωρίς να χρειάζεται να καταθέσεις μια περιουσία», επισημαίνει.
Το 70% των πελατών – ιδιοκτητών σκαφών – της Incrediblue έχουν ένα και μόνο σκάφος σύμφωνα με τον κ. Φιοράκη, με την αγορά να ανοίγει με το νόμο 4256 προ διετίας περίπου που απελευθερώνει την αγορά και δίνει το δικαίωμα σε κάποιον ιδιοκτήτη να ενοικιάζει το σκάφος του, ώστε να βγάζει έστω τα έξοδα του έτους.
Βεβαίως, για να «δουλέψει» αυτή η διαδικασία πρέπει να υλοποιηθεί το μητρώο σκαφών, ώστε να κάθε ιδιοκτήτης σκάφους να μπορεί να βγάζει τα έξοδα της χρονιάς, τονίζει ο ιδρυτής της πλατφόρμας. Σε ερώτηση του Liberal για το πως θα πληρώνεται η Incrediblue, ο κ. Φιοράκης σημειώνει ότι η εταιρεία λαμβάνει μια προμήθεια επί του ναύλου.
Πως λειτουργεί
Η πλατφόρμα φιλοδοξεί όχι μόνο να λύσει τα προβλήματα όσων ήθελαν να κλείσουν σκάφος μέσω διαδικτύου και δεν μπορούσαν, αλλά στοχεύει σε μια γενικότερη εξοικείωση του ευρύτερου κοινού με τις διακοπές με σκάφος, παρέχοντας ολοκληρωμένα πακέτα διακοπών.
Η διαδικασία, έχει ως εξής:
Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει τον προορισμό που θέλει να εξερευνήσει (π.χ. Δυτική Πελοπόννησο ή Ιόνιο), τον τύπο του σκάφους (π.χ. Ιστιοπλοϊκό), τον αριθμό των ατόμων που θα συμμετέχουν, τις ημερομηνίες κ.λπ.
Κατόπιν η Incrediblue απαντά με τα διαθέσιμα σκάφη, τα μεγέθη, τα χαρακτηριστικά, φωτογραφίες εξωτερικά και εσωτερικά, τιμές, ηλικία σκάφους κ.ο.κ. Παράλληλα, η πλατφόρμα επιλέγει και τον κατάλληλο για την περίσταση (διαθέσιμο) καπετάνιο.
Το κόστος περιλαμβάνει τόσο το σκάφος όσο και τον καπετάνιο αλλά και οποιαδήποτε άλλη πρόσθετη υπηρεσία. Για πρώτη φορά οι διακοπές με σκάφος λανσάρονται ως ολοκληρωμένο – ανεξάρτητο – πακέτο, λειτουργώντας σε μια αγορά με περιορισμένη – ακόμα – διείσδυση... Οι τιμές για ένα σκάφος με καπετάνιο ξεκινούν από 30 ευρώ ημερησίως ανά άτομο.


Του Απόστολου Σκουμπούρη
liberal.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου