Σάββατο 4 Απριλίου 2015

Διαγωνισμός-μαϊμού για λίγους…


Πολλές φορές έχουμε επισημάνει τον στρεβλό τρόπο που διαχρονικά, τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, λειτουργούν οι εκάστοτε διοικήσεις της ΕΠΟ.

Οι μέθοδοι που ακολουθούν σε δεκάδες θέματα διασπάθισης χρήματος έχουν οδηγήσει τα εκάστοτε διοικητικά της συμβούλια ενώπιον των εισαγγελικών και ανακριτικών αρχών με κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα, όπως απιστία, απάτη, διασπάθιση των οικονομικών της Ομοσπονδίας και διάφορα άλλα αδικήματα...

Ήδη, 11 μέλη του νυν διοικητικού συμβουλίου διώκονται για την περίφημη Κάρτα Υγείας, για την οποία η ΕΠΟ σπατάλησε 12 εκατ. ευρώ –υπάρχει και ουρά για άλλα 16 εκατ. – χωρίς να έχει παραλάβει κανένα πιστοποιητικό υγείας που να αφορά τους ερασιτέχνες ποδοσφαιριστές.

Την ίδια τακτική κράτησε και με τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Κυπέλλου Ελλάδος, τόσο στο παρελθόν όσο και πρόσφατα. Φαίνεται όμως ότι οι προσωρινοί ένοικοι στο Γουδή μυαλό δεν βάζουν.
Έτσι, πρόσφατα, σε συνεδρίαση του Δ.Σ., κόντεψαν να σκοτωθούν, όταν ήρθε προς έγκριση μια υπέρογκη πληρωμή για τους βοηθούς του Ρανιέρι, πληρωμή την οποία ούτε γνώριζαν και βεβαίως ούτε είχαν εγκρίνει τα μέλη του Δ.Σ. Τελικά, για να μην εκτεθεί η Ομοσπονδία, το ποσόν αποζημίωσης καταβλήθηκε στους εν λόγω βοηθούς, ζημιώνοντας την ΕΠΟ με κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Ένα δεύτερο συμβάν είναι ο διαγωνισμός για τους χλοοτάπητες 9 γηπέδων, που θα χρησιμοποιηθούν για αγώνες νέων σε τουρνουά της UEFA.

Κατ’ αρχάς, ορισμένοι «έξυπνοι» της ΕΠΟ, όπως ο υπάλληλος Χρήστος Υφαντής, προσπάθησαν να μη γίνει διαγωνισμός αλλά απ’ ευθείας ανάθεση σε συγκεκριμένο κατασκευαστή. Όταν όμως ορισμένα μέλη του Δ.Σ., όπως το μέλος Γιώργος Βούρβαχης, άκουσε ότι το ύψος της δαπάνης για τους χλοοτάπητες έφτανε τις 400-500.000 ευρώ, έβαλε τις φωνές και απαίτησε να γίνει διαγωνισμός.

Κι όμως οι «εξυπνάδες» δεν σταμάτησαν εδώ.


Όταν τα τεύχη δημοπράτησης είδαν το φως της δημοσιότητας, έκπληκτοι οι ενδιαφερόμενοι κατασκευαστές αλλά και όσοι ασχολούνται με την ΕΠΟ δημοσιογραφικά διαπίστωσαν ότι οι προϋποθέσεις που έθετε ο διαγωνισμός είχε… γκρίζες ζώνες, τις οποίος μπορούσαν να επισκεφτούν μόνο οι… μυημένοι σε τέτοιου είδους διαδικασίες.

Χαρακτηριστική είναι η αντίδραση της ΠΕΕΓΕΠ (Πανελλήνιας Ένωσης Επαγγελματιών Γεωτεχνικών & Επιχειρήσεων Πρασίνου), η οποία με έγγραφό της προς τον υφυπουργό Αθλητισμού Σταύρο Κοντονή και τον υπουργό Επικρατείας για τη Διαφθορά Παναγιώτη Νικολούδη, αλλά και προς όλους τους πολιτικούς αρχηγού, αναφέρει τα εξής:

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΠΕΕΓΕΠ

«Είμαστε υποχρεωμένοι να καταγγείλουμε τους ασαφείς, λανθασμένους, αδύναμους και τελικά απαράδεκτους και καταχρηστικούς όρους της ως άνω πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για τους εξής λόγους:


  • Η Ε.Π.Ο. έχει προβεί σε ένα διαγωνισμό παροχής υπηρεσιών, χωρίς μελέτη, χωρίς προϋπολογισμό, χωρίς τεχνική συγγραφή υποχρεώσεων και χωρίς εντέλει να είναι σαφές το τι ακριβώς ζητάει από τον υποψήφιο ανάδοχο.
  • Η Ε.Π.Ο. θα αξιολογήσει μελέτες και τεχνικές προδιαγραφές, τις οποίες η ίδια δεν κατάφερε να συντάξει.
  • Θα προβεί στην αξιολόγηση της επάρκειας του τεχνικού εξοπλισμού, του ανθρώπινου δυναμικού, της τεχνικής ικανότητας κ.λπ. του υποψηφίου αναδόχου, χωρίς όμως αυτά τα στοιχεία να προσδιορίζονται, χωρίς να υπάρχει έστω και η ελάχιστη απαίτηση, χωρίς εντέλει ο υποψήφιος ανάδοχος να γνωρίζει αν μπορεί να συμμετέχει στο διαγωνισμό αυτό.
  • Συνεκτιμημένο οικονομικό κριτήριο ανάθεσης θα είναι η παροχή χρηματικής χορηγίας προς εκείνη από τον υποψήφιο ανάδοχο(!!!), αλλά η Ε.Π.Ο. δεν γνωρίζει πόσο κοστίζει η συγκεκριμένη παροχή υπηρεσίας. Δεν έχει εκπονήσει ούτε καν ενδεικτικό προϋπολογισμό των εργασιών. Πώς λοιπόν θα αποφασίσει ότι το ποσό της χορηγίας του αναδόχου είναι συμφέρον;
  • Οι ενστάσεις υποβάλλονται κατά της αποδοχής της συμμετοχής ενός διαγωνιζομένου, από την υπηρεσία που διενεργεί τον διαγωνισμό και όχι κατά της απλής συμμετοχής του, σε ένα διαγωνισμό, όπως ζητείται με την προκήρυξη».
Εν ολίγοις, ο κατ’ ευφημισμόν διαγωνισμός πάσχει, αφού:
1) Δεν υπάρχει προϋπολογισμός έργου, όπως γίνεται σε κάθε διαγωνισμό
2) Δεν υπάρχει προμέτρηση εργασιών ώστε να κριθούν με ισονομία οι προσφορές που θα κατατεθούν
3) Δεν υπάρχει η ανάγκη ξεχωριστά του κάθε γηπέδου στο είδος των εργασιών που θα πρέπει να εκτελεστούν
4) Δεν υπάρχουν τεχνικές προδιαγραφές
5) Ζητείται πιστοληπτική ικανότητα ανάλογα με την οικονομική προσφορά, ενώ στους διαγωνισμούς αυτή η βεβαίωση πιστοληπτικής ικανότητας είναι ίση με το 10% του προϋπολογισμού.

Εκτός από τα παραπάνω ο διαγωνισμός κρύβει και άλλες «ομορφιές», αφού:
1) Η αποσφράγιση των προσφορών δεν γίνεται ενώπιον των διαγωνιζομένων, αλλά μόνο με παρουσία της επιτροπής. Δηλαδή, με λίγα λόγια, μια «διαβλητή» επιτροπή μπορεί να αλλάξει όποιον φάκελο θέλει, ώστε η δουλειά να καταλήξει στον επιθυμητό ανάδοχο.
2) Δέχεται ως μέρος του τιμήματος και χορηγικές προτάσεις. Τις προτάσεις όμως αυτές δεν τις κοστολογεί, αλλά αφήνει να κοστολογηθούν κατά το δοκούν από στελέχη της ΕΠΟ, γνωστά και μη εξαιρετέα, όπως ο διευθυντής μάρκετινγκ κ. Φαρφαρέλης, ο οποίος με την κοστολόγηση των χορηγικών προτάσεων θα αναδείξει και τον ανάδοχο.
3) Ο χρόνος παράδοσης των δύο γηπέδων προσδιορίζεται στις 30 Απριλίου 2015. Με δεδομένο ότι ο διαγωνισμός θα περάσει από το Δ.Σ. της ΕΠΟ τη Δευτέρα 6/4, και αν ακόμη κατακυρωθεί χωρίς να κληθεί ο ανάδοχος, η σύμβαση πρέπει να έχει υπογραφεί εντός 5 ημερών, δηλαδή την Τρίτη 14/4. 
Ο χρόνος έκδοσης εγγυητικών επιστολών, παραγγελιών υλικών, εργασιών, «δεσίματος» του χλοοτάπητα με το έδαφος και παράδοσης είναι ακριβώς 12 εργάσιμες ημέρες!!! 
Άντε λοιπόν να πιστέψει κανείς ότι ο διαγωνισμός δεν είναι «μαϊμού». Και για να αποδειχθεί η «μαϊμουδιά» του, δεν χρειάζονται καν… μπανάνες. Αρκεί η ευαισθητοποίηση κάποιου εισαγγελέα.

www.iapopsi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου