Τι αποκαλύφθηκε στις 22 Οκτωβρίου στην βιβλιοθήκη Σερρών
Στις 22 Οκτωβρίου στην κεντρική βιβλιοθήκη Σερρών έγινε μια εκπληκτική παρουσίαση για το ταφικό μνημείο της Αμφίπολης, με τίτλο
Στις 22 Οκτωβρίου στην κεντρική βιβλιοθήκη Σερρών έγινε μια εκπληκτική παρουσίαση για το ταφικό μνημείο της Αμφίπολης, με τίτλο
"Το χρονικό της ανασκαφής του περιβόλου της Αμφίπολης".
Η παρουσίαση έγινε από την εξαίρετη δημοσιογράφο Αριάδνη Παπαφωτίου, που έχει μελετήσει από την αρχή το θέμα της Αμφίπολης, στο πλαίσιο των "Μαθημάτων Κλασικής Παιδείας", όπου μεταξύ άλλων παρουσιάστηκαν κάποια από τα σχέδια του... αρχιτέκτονα Μιχάλη Λεφαντζή.
Ο Μιχάλης Λεφαντζής παρομοίωσε τον τύμβο Καστά με ένα "μαθηματικό μαυσωλείο", αναφέροντας μόνο μερικές από τις απίστευτες μαθηματικές αναλογίες που σχεδίασε και εκτέλεσε άψογα ο σπουδαίος αρχιτέκτονας του Μεγάλου Αλεξάνδρου Δεινοκράτης.
Μεταξύ άλλων παρουσιάστηκε η μαθηματική σχέση του τύμβου Καστά με την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου , όπως μπορείτε να δείτε στο στιγμιότυπο από την παρουσίαση :
Ο Λέων έχει ύψος 15,84 μέτρα. Αυτό επί 10 μας κάνει την διάμετρο του τύμβου και επί 1000 την περίμετρο των τειχών της Αλεξάνδρειας , επίσης σχεδιασμένης από τον εκπληκτικό Δεινοκράτη.
Το ρεπορτάζ το είχαμε δημοσιεύσει το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου στην εφημερίδα Παραπολιτικά, με τίτλο: "Ακριβής μικρογραφία της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου, ο τύμβος της Αμφίπολης!"
Mεταξύ άλλων γράφαμε τότε:
"Το μεγαλοπρεπές μνημείο του 4ου αιώνα π.Χ. δεν σταματά να εκπλήσσει, καθώς, όπως φαίνεται, κρύβει ένα ακόμα μεγάλο μυστικό. Ο αρχιτέκτονάς του, γνώριζε πολύ καλά και την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, η οποία είχε χτιστεί μόλις λίγα χρόνια πριν, από τον αρχιτέκτονα του Μεγάλου Αλεξάνδρο τον Δεινοκράτη. Συγκεκριμένα και όπως έχει εκμυστηρευτεί ο Μιχάλης Λεφαντζής σε συνομιλητές του και έχει αποτυπωθεί σε πανοραμική αναπαράσταση του τύμβου, αλλά και σε χειρόγραφο η διάμετρος των τειχών της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου, που έφτιαξε ο αρχιτέκτονας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Δεινοκράτης, είναι 15.840 μέτρα. Δηλαδή, ο τύμβος του λόφου Καστά είναι μια μικρογραφία της αγαπημένης πόλης του Μακεδόνα βασιλιά σε κλίμακα 1/1000"
Η ανασκαφή της Κυρίας Περιστέρη ενδεχομένως να κρύβει τον τάφο του Κρατερού:
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΚΡΑΤΕΡΟΣ ΗΤΑΝ ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑ. (ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΗ Η ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΚΥΝΗΓΙΟΥ ΤΟΥ ΛΟΝΤΑΡΙΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ). Ο ΚΡΑΤΕΡΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΠΑΡΜΕΝΙΩΝΑ.
Ο ΚΡΑΤΕΡΟΣ ΟΡΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ, ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ, ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΕ ΚΑΘΗΚΟΝ ΝΑ ΕΠΙΒΛΕΠΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΑΤΡΟΥ, ΕΝΩ Ο ΑΝΤΙΠΑΤΡΟΣ ΠΗΡΕ ΕΝΤΟΛΗ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΣΤΗΝ ΑΣΙΑ ΝΕΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ.
ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, ΟΡΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΩΝ, ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ Γ΄ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΙΤΡΟΠΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΑΤΡΟ ΠΑΛΙ, ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΕ ΚΑΘΗΚΟΝ ΝΑ ΕΠΙΒΛΕΠΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
ΟΤΑΝ Ο ΚΡΑΤΕΡΟΣ ΠΕΘΑΝΕ ΑΡΓΟΤΕΡΑ, ΠΟΛΕΜΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΥΜΕΝΗ, Ο ΕΥΜΕΝΗΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΒΕΒΑΙΩΣ ΤΟΝ ΕΚΤΙΜΟΥΣΕ ΠΟΛΥ ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ, ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ ΤΑ ΟΣΤΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΣΥΖΥΓΟ ΤΟΥ ΦΙΛΑ, ΘΥΓΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΑΤΡΟΥ.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ Ο ΑΝΤΙΠΑΤΡΟΣ ΕΚΑΝΕ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΠΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΡΑΤΕΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΤΙΜΗΣΕΙ ΑΦΟΥ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΓΑΜΠΡΟΣ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΑΓΑΠΗΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ.
Υπάρχει όμως και ένα ενδεχόμενο η ανασκαφή της κυρίας Περιστέρη να είναι ένας λατρευτικός χώρος για τον Φίλιππο Β΄ :
Ο Αίλιος Αριστείδης γράφει ότι υπήρχε ιερό προς λατρεία του Φιλίππου Β΄ : Συμμαχικός Α (Or. 38) Vol. I 715 D
(Aristides, Aelius, Orationes 38, Wilhelm Dindorf, Ed.)
ἐμίσουν, οὐδ᾽ ὄνομ᾽ ἠνείχοντο. τί οὖν; ἐπεὶ πρὸς τὸν εὐεργέτην ἐκινδύνευον καὶ περιειστήκει κακῶν αὐτοὺς Ἰλιὰς, τίνες αὐτοῖς ἧκον εἰς σωτηρίαν; οὐδένες οὔτε πρὸ ἡμῶν οὔτε μεθ᾽ ἡμᾶς. ἀλλ᾽ ἐνταῦθα καὶ κάλλιστα ἐδείχθη τὸ μέσον τῆς τε ἡμετέρας καλοκἀγαθίας καὶ τῆς ἐκείνου πλεονεξίας. οἱ μὲν γὰρ ἐν ἐχθρῶν μοίρᾳ κριθέντες ὑπ᾽ αὐτῶν, ἡνίκ᾽ ἀληθινῶν φίλων ἐδέησε, παρῆμεν πρῶτοι καὶ μόνοι, ὁ δὲ πάντ᾽ ἐλάττω διδοὺς ἢ ἐβούλετο, οὑτοσὶ πάντα συλλαβὼν εἶχεν, αὐτοὺς, τὰ ὅπλα, τὴν πόλιν, τὴν χώραν: καὶ διὰ μέν γε Φίλιππον ἠρήμωνται, διὰ δὲ τὴν ἡμετέραν ἀρετὴν οἱ διαφυγόντες Ἀθήνησι σώζονται. ἆρ᾽ οὐχ ἡμεῖς πολέμιοι βελτίους ἢ Φίλιππος φίλος καὶ πλείω χάριν ἡμῖν τῆς ἔχθρας ἢ Φιλίππῳ δεῖ τῶν εὐεργεσιῶν ἔχειν; καὶ μὴν οὐδ᾽ ἐκεῖνό γ᾽ ἔστ᾽ εἰπεῖν ὡς ὑμεῖς τι τοιοῦτον ἐνδείξεσθε φιλανθρώπευμα Φιλίππῳ, διὸ καὶ παρὰ τὴν ὑπάρχουσαν φύσιν αὐτῷ φείσαιτ᾽ ἂν ὑμῶν. οὔτε γὰρ τῆς ἀξίας τῆς ὑμετέρας τοὺς ἔξω θαυμάζειν οὔθ᾽ ὑπερβάλλοισθ᾽ ἂν Ἀμφιπολίτας καὶ Πυδναίους, ὧν οἱ μὲν ἔθυον ὡς θεῷ, οἱ δὲ τοῦ πατρὸς αὐτοῦ νεὼν εἶχον δεικνύναι. ἀλλ᾽ ὅμως τοὺς μὲν ἐξέβαλεν, ἡνίκ᾽ αὐτῶν ἦν διακορὴς, τοὺς δ᾽ ἀπέσφαττεν ἐν τῷ νεῷ τοῦ πατρὸς, ὀμνὺς ἔτι, καὶ τὰς σπονδὰς αἱ σφαγαὶ κατελάμβανον. καίτοι μὴ νομίζετ᾽ αὐτὸν τοῖς μὲν ἔξω Πυλῶν καὶ τοῖς ἐπὶ Θρᾴκης ἐποικοῦσιν οὕτω χαλεπῶς ἔχειν καὶ φθονεῖν, οἳ τίνος αὐτοὺς εἶναι δεῖ σκοποῦντες ἀεὶ διαγεγόνασιν, ὑμῶν δὲ τῶν σὺν ἡμῖν τοῖς Ἕλλησιν ἐξεταζομένων καὶ ὧν [p. 716] οἱ τῶν Ἑλλήνων ποτ᾽ ἄρχοντες μίαν πληγὴν οὐχ ὑπήνεγκαν μηδένα ποιεῖσθαι λόγον, ἀλλ᾽ ἡδέως ἂν ἄμεινον ὁρᾶν πράττοντας ἢ 'κείνῳ συμφέρει: οὐχ οὕτω ταπεινὸν οὐδὲν σύνιστε ὑμῖν αὐτοῖς, ὥστε ἢ μὴ δεῖσαι τὸν Φίλιππον, ἢ μὴ πιστεύειν ἐκείνῳ τοῦτ᾽ ἐνεῖναι πρὸς ὑμᾶς, ἀλλ᾽ ἐξ ὧνπερ ἡμᾶς, ἐκ τῶν αὐτῶν οἶμαι καὶ ὑμᾶς κρῖναι πολεμίους. ἡμᾶς τε γὰρ οἶδεν οὐδαμῶς ἂν ὑπείξοντας ἐν δούλων μοίρᾳ ὑμᾶς τε ἑτέρους τοιούτους ὑπολαμβάνων ἐχθροὺς.
Επίσης:
E. A. Fredricksmeyer: Divine Honors for Philip II
Transactions of the American Philological Association (1974-)
Vol. 109, (1979), pp. 39-61
Published by: American Philological Association
Article Stable URL: http://www.jstor.org/stable/284048
(Σελίδα 51)