Κυριακή 22 Ιουνίου 2014

«Τρικυμία» στον ΣΥΡΙΖΑ από την υπόθεση Τζιώτη

«Τρικυμία» στον ΣΥΡΙΖΑ από την υπόθεση ΤζιώτηΕντείνεται η εσωτερική αμφισβήτηση. 

Σφοδρή κριτική για τη διαχείριση και τα αποτελέσματα της εκλογικής καμπάνιας.

Πολιτική σπέκουλα από ΜΜΕ

Αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης, όπλο στην κομματική αντιπαράθεση και αφορμή εντονότερης εσωκομματικής  αμφισβήτησης της ηγετικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ γίνεται η αποκαλυφθείσα εμπλοκή της εταιρίας του επικοινωνιολόγου Δημήτρη Τζιώτη στην υπόθεση με τις πλαστές εγγυητικές επιστολές. Η κυβέρνηση και τα κόμματα φαίνεται να τηρούν μέχρι τώρα αποστάσεις, αλλά τα...
συμπολιτευόμενα μέσα ενημέρωσης παίζουν το παιχνίδι των "εντυπώσεων", προβάλλοντας την πρόσφατη επαγγελματική συνεργασία του Δ. Τζιώτη με τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ αντιπαρέρχονται το γεγονός ότι υπήρξε συνεργάτης πολλών υπουργών, δημόσιων οργανισμών κλπ και προβεβλημένο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ - που διεκδίκησε μάλιστα την προεδρία του Κινήματος.
Ανεξάρτητα πάντως από  την προφανή σκοπιμότητα αυτών των δημοσιευμάτων, η υπόθεση πυροδοτεί νέο κύκλο εσωτερικών διεργασιών στον ΣΥΡΙΖΑ, δίνοντας όπλα και επιχειρήματα στους επικριτές της «ομάδας Τσίπρα».
Πριν ακόμη από τις πρόσφατες διπλές εκλογές, η εσωκομματική αντιπολίτευση επέκρινε την ηγετική ομάδα και τους επιτελείς του Αλέξη Τσίπρα ότι με αδιαφανείς διαδικασίες ανέθεσαν την εκλογική καμπάνια του κόμματος σε έναν επικοινωνιολόγο «παντός καιρού», που είχε διασυνδέσεις με όλο το παλιό πολιτικό σύστημα, προσφέροντας κατά καιρούς υπηρεσίες στο ΠΑΣΟΚ, στη ΝΔ, ενώ ήταν ο «προτιμώμενος» ανάδοχος σε όλες τις μεγάλες επικονωνιακές και διαφημιστικές καμπάνιες του δημόσιου τομέα.
Σφοδρή κριτική είχε ασκηθεί εσωκομματικά και για το γεγονός ότι οι  στενοί συνεργάτες του κ. Τσίπρα είχαν αναθέσει στην εταιρία Clever Bank του Δ. Τζιώτη την εν λευκώ διαχείριση και κατανομή των κονδυλίων που διέθεσε το κόμμα για την διαφημιστική του καμπάνια.
Στις αιτιάσεις αυτές προστέθηκαν  εν συνεχεία επικρίσεις και αμφισβητήσεις όσον αφορά τα αποτελέσματα της καμπάνιας που σχεδίασε και υλοποίησε η Clever Bank.
Σε συνεδριάσεις της Κεντρικής Επιτροπής,  της Πολιτικής Γραμματείας και άλλων οργάνων του κόμματος πολλά στελέχη εξέφρασαν την άποψη ότι αν και δαπανήθηκαν σημαντικά ποσά, η διαφημιστική-εικοινωνιακή εκστρατεία δεν βοήθησε ουσιαστικά τον ΣΥΡΙΖΑ να αυξήσει την εκλογική του δύναμη.  Ηταν αναποτελεσματική ιδιαίτερα στην προσπάθεια προσέγγισης  φτωχότερων και περιθωριοποιημένων πληθυσμιακών ομάδων, από τις οποίες αντλεί ψήφους η Χρυσή Αυγή.
Στους «αρχιτέκτονες» της καμπάνιας καταλογίσθηκε επίσης ότι δεν κατάφεραν να προβάλουν το ιδιαίτερο πολιτικο-ιδεολογικό στίγμα του ΣΥΡΙΖΑ, εστιάζοντας  στο κυνήγι «ευκαιριακών» ψήφων.
Οι απόψεις αυτές υιοθετούνται από πολλά στελέχη που συνυπέγραψαν πρόσφατα  το κείμενο αμφισβήτησης  των επιλογών της ηγετικής ομάδας, ζητώντας  να αλλάξει γραμμή ο ΣΥΡΙΖΑ, να στραφεί «αριστερότερα» και να συνδεθεί με τα λαϊκά κινήματα.
Η εσωκομματική κριτική αναζωπυρώνεται τώρα, καθώς ο Δημ. Τζιώτης και οι εταιρίες του βρίσκονται στο επίκεντρο της δημοσιότητας, με αφορμή την εμπλοκή τους στην υπόθεση των πλαστών εγγυητικών επιστολών. Η αμφισβήτηση της ηγετικής ομάδας θα κλιμακωθεί. Στο στόχαστρο θα βρεθούν στενοί συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα, που έχουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της επικοινωνιακής στρατηγικής του κόμματος.
Χ. ΝΙΑΚΑΣ

Η εμπλοκή με τις πλαστές εγγυητικέςΟ Δημήτρης Τζιώτης βρίσκεται στη λίστα των 17 κατηγορουμένων για την απάτη με τις πλαστές εγγυητικές επιστολές που χρησιμοποιήθηκαν από εταιρίες προκειμένου να εντάξουν επενδυτικά τους σχέδια στον αναπτυξιακό νόμο. Δεν είχε άμεση ανάμειξη, εμπλέκεται όμως στην υπόθεση η εταιρία Blue Riviera, της οποίας είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος.
Ως σύμβουλος εταιρίας που υλοποιεί εγκεκριμένο επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων στην Κρήτη, η Blue Riviera ζήτησε πριν δύο μήνες από το υπουργείο Ανάπτυξης να εκταμιευθεί μία δόση της χρηματοδότησης. Τότε η Οικονομική Αστυνομία ερευνούσε για πλαστές εγγυητικές επιστολές που υποβάλλονταν σωρηδόν  από εταιρίες ενταγμένες στον αναπτυξιακό νόμο. 
Ελέγχθηκε και η εγγυητική 4.730.000 ευρώ που προσκόμισε η Blue Riviera και φερόταν να έχει εκδοθεί από την βρετανική τράπεζα Lloyds. Διαπιστώθηκε όμως ότι ήταν πλαστή. Ετσι βρέθηκε  κατηγορούμενος και ο πολυπράγμων πρόεδρος της
Σε δηλώσεις του ο Δ. Τζιώτης είπε ότι έχει πέσει θύμα απάτης και ζήτησε πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης.
«Έχουμε προσφύγει στη Δικαιοσύνη, ζητώντας την πλήρη αποκατάσταση του ονόματός μας για τη ζημιά που έχουμε υποστεί», είπε. « Είμαι θύμα απάτης. Ήταν συγκεκριμένα πρόσωπα που μας πλησίαζαν, λέγοντας ότι εκπροσωπούν μεγάλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Εμείς είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε τις αρμόδιες αρχές, με όποιον τρόπο μας ζητηθεί. Κι άλλες εταιρείες έχουν πέσει θύματα. Δεν νομίζω να έχει εξαρθρωθεί ακόμα ολόκληρο το κύκλωμα».

Ποίς είναι ο αποκαλούμενος "επικοινωνιολόγος του ΣΥΡΙΖΑ"
 Ποντάροντας στον εντυπωσιασμό ή παίζοντας το πολιτικό παιχνίδι, τα μέσα ενημέρωσης παρουσιάζουν τον Δημήτρη Τζιώτη ως «επικοινωνιολόγο του ΣΥΡΙΖΑ». Όμως η σχέση του με το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι  μόνον επαγγελματική – και πολύ πρόσφατη.
Το επαγγελματικό «βιογραφικό» του είναι μακροσκελέστατο και περιλαμβάνει συνεργασίες με μεγάλες επιχειρήσεις, κόμματα, κυβέρνηση, υπουργεία, δημόσιους οργανισμούς – ακόμη και με κόμματα και πολιτικούς φορείς στη Μ. Βρετανία και την Ιταλία
Είναι ένας επικοινωνιολόγος-επιχειρηματίας «παντός καιρού». Υπήρξε στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, στενός συνεργάτης του Γιώργου Παπανδρέου, σύμβουλος πολιτικής στρατηγικής σε think tank του βρετανικού Εργατικού Κόμματος. Διατηρούσε ισχυρούς δεσμούς με την οικογένεια Παπανδρέου και εντάχθηκε οργανωτικά στο ΠΑΣΟΚ το 2006, όπου ασχολήθηκε με τον τομέα του πολιτικού σχεδιασμού. Συμμετείχε στη διαμόρφωση της πολιτικής στρατηγικής του Κινήματος την περίοδο 2006-07
Το όνομά του έγινε πρώτη φορά ευρέως γνωστό όταν έθεσε υποψηφιότητα για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, «κόντρα» στον Γιώργο Παπανδρέου.  Τότε αντιμετωπίστηκε από τα ΜΜΕ ως «διαφημιστής που αποζητούσε δημοσιότητα». Πάντως επαγγελματικά όχι μόνον δεν ζημιώθηκε, αλλά κατόρθωσε να κυριαρχήσει στον χώρο της διαφήμισης, της επικοινωνίας και του rebranding.
Εγινε σύμβουλος στρατηγικής σε μεγάλες ιδιωτικές εταιρίες, στα υπουργεία Εξωτερικών, Εθνικής Άμυνας, Πολιτισμού, Εσωτερικών, Τουρισμού, Αθλητισμού, Παιδείας, Ανάπτυξης, Μακεδονίας – Θράκης και στον Δήμο Αθηναίων
Συνεργάσθηκε με δεξαμενή σκέψης Demos στη Μεγάλη Βρετανία για την προώθηση της ιδεολογικής πλατφόρμας του «Τρίτου Δρόμου» που εισήγαγε ο Τόνι Μπλερ.
Στις ιταλικές εκλογές του 2006 ήταν ένας από τους τρεις συμβούλους επικοινωνίας του Ρομάνο Πρόντι,μαζί με τον Φρανκ Λουντζ και τον Μαρκ Φούλμπρουκ.
Εναν χρόνο αργότερα ανέλαβε την επικοινωνία της ελληνικής Superleague. Με τα επικοινωνιακά  των σπορ είχε ασχοληθεί και παλαιότερα. Σε ηλικία 26 ετών ανέλαβε τη θέση του διευθυντή Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επικοινωνίας στην Επιτροπή Διεκδίκησης των Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004».
Πριναπό λίγους μήνες βρέθηκε πάλι στο επίκεντρο δημοσιότητας, όταν σχεδίασε την προεκλογική καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ βασισμένη στο σύνθημα «Νέα Ελλάδα».

Είναι πολιτικός επιστήμονας με ακαδημαϊκές περγαμηνές. Αποφοίτησε από τη Σχολή Φλέτσερ (The Fletcher School of Law and Diplomacy) του Πανεπιστημίου Ταφτς στη Βοστόνη. Σπούδασε στο Κολέγιο Αθηνών, στο Αμερικανικό Κολέγιο και στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου