Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Ρήξη με το ευρώ, όχι με τα ευρώ των λαθρεμπόρων


Χθες το πρωί ήταν μια δύσκολη μέρα για τουλάχιστον τρεις διευθύνσεις των υπουργείων Ανάπτυξης και ΥΠΕΚΑ, που είναι επιφορτισμένες μεταξύ άλλων και με το έργο της εποπτείας της αγοράς καυσίμων. 
Από το πρωί, γενικοί γραμματείες και διευθυντές έπαιρναν τηλεφωνικά παρουσίες από τα στελέχη των διευθύνσεών τους, προκειμένου να διαπιστώσουν εάν υπάρχει απαρτία. 
Σε μία από τις διευθύνσεις αυτές, πράγματι ένας ανώτερος υπάλληλος δεν είχε προσέλθει αδικαιολόγητα αφού βρισκόταν κρατούμενος στην αστυνομία κατηγορούμενος για συμμετοχή στο κύκλωμα λαθρεμπορίας καυσίμων. 
Με βάση το κατηγορητήριο, ο υπάλληλος που έχει κάνει τη διαδρομή που φαίνεται να κάνουν χιλιάδες συμπολίτες του, από το ΠΑΣΟΚ στην αριστερά και από τις μνημονιακές, στις αντιμνημονιακές δυνάμεις, φέρεται να...

έδινε ραπόρτο στο κύκλωμα λαθρεμπορίας για τους ελέγχους που προγραμματίζονταν, ώστε με τη σειρά τους οι λαθρέμποροι να είναι υποψιασμένοι και να προσέξουν. 
Αξιομνημόνευτο το γεγονός ότι πρόκειται για προβεβλημένο συνδικαλιστή, του ΥΠΕΚΑ.
 
Από τα στοιχεία της προανάκρισης που είδαν μέχρι στιγμής το φως της δημοσιότητας προκύπτει ότι η φερόμενη ως σπείρα των λαθρεμπόρων επικέντρωνε τις δραστηριότητές της στο λαθρεμπόριο ναυτιλιακού καυσίμου, το οποίο πωλείτο ως πετρέλαιο θέρμανσης προκαλώντας τεράστιες απώλειες εσόδων για το κράτος. 

Η υπόθεση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα εάν σκεφτεί κανείς ότι το σύνολο της κοινωνίας έχει υποστεί τεράστιες θυσίες, νοικοκυριά μένουν χωρίς θέρμανση και ο κόσμος πληρώνει πολλαπλάσιο κόστος μετά την εξίσωση του ειδικού φόρου στα πετρέλαια θέρμανσης και κίνησης, η οποία ακριβώς είχε ως στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου. 

Και όλες αυτές οι θυσίες, υπονομεύονται από το παράθυρο που άνοιξαν οι λαθρέμποροι χρησιμοποιώντας όχι το πετρέλαιο θέρμανσης ως κίνησης – όπως γινόταν πριν την εξίωση – αλλά το ναυτιλιακό πετρέλαιο για θέρμανση. Θυμίζουμε ότι το θέμα είχε επισημανθεί και από τις ίδιες τις νόμιμες και σοβαρές εταιρείες του κλάδου, που ζήτησαν να υπάρξουν αλλαγές (είτε με την τοποθέτηση ειδικών σύγχρονων ιχνηθετών, είτε με την αλλαγή των προδιαγραφών ώστε να είναι αδύνατη ή εύκολα εντοπίσιμη η χρήση ναυτιλιακού ως diesel θέρμανσης).

Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι ο Γ. Σπανός αρνείται τις κατηγορίες, θεωρεί ότι είναι έωλες και δηλώνει ότι προσήλθε αυτοβούλως στις αρχές.

Πράγματι, παράγοντες της αγοράς καυσίμων με τους οποίους συνομίλησε το Capital.gr τονίζουν ότι πολλά θα κριθούν στο πόσο καλά «δεμένη» είναι η υπόθεση, αφού δεν ήταν λίγες οι φορές στο παρελθόν που κάποιοι επιτήδειοι «τη γλίτωσαν» εκμεταλλευόμενοι κενά στις έρευνες των αρχών. 

Σε κάθε περίπτωση και ο κλάδος των καυσίμων, φέρεται να «στοιχίζεται» με τις προσπάθειες των αρχών για την επιβολή του νόμου. Οι νόμιμα λειτουργούσες εταιρείες άλλωστε, ήταν εκείνες που πλήττονταν άμεσα αφού βρίσκονταν αντιμέτωπες με τον αθέμιτο ανταγωνισμό, σε μια αγορά που όλο φθίνει οδηγώντας σε αλλεπάλληλες ζημιογόνες χρήσεις σχεδόν το σύνολο των εταιρειών.

Ειδικά για την ΕΤΕΚΑ, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η εταιρεία φέρεται να εμφανίζει δυσανάλογα μεγάλο όγκο πωλήσεων σε σχέση με το σχετικά περιορισμένο αριθμό των πρατηρίων και του δικτύου που διατηρεί. Ίσως και αυτό να ήταν το σημείο που οδήγησε τις αρχές να εστιάσουν τις έρευνές τους στη συγκεκριμένη εταιρεία, βγάζοντας τελικά … «λαβράκι».


Του Χάρη Φλουδόπουλου
Πηγή:www.capital.gr





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου