Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013

"The Workshop": Ένα ελληνικό παραμύθι με πρωταγωνιστές τα χειροποίητα παπούτσια

Τρεις γενιές, τρία αδέρφια, ένα εργαστήριο, ένα νέο ξεκίνημα, μια απόφαση, μία πλάκα και πολλή αγάπη για τα παπούτσια. 

Σας παρουσιάζουμε το ελληνικό "The Workshop".

Μια φορά κι έναν καιρό... Όχι, όχι δε θα σας πω παραμύθι, αν και η ιστορία των τριών αδερφών Χατζηαναστασίου θα μπορούσε πολύ εύκολα να είναι βγαλμένη από τη μαγική χώρα των παραμυθιών.

Να κάνω τις συστάσεις. Η Kim, ο Alexander και ο Jason είναι οι άνθρωποι πίσω από το "The Workshop", μία οικογενειακή επιχείρηση χειροποίητων παπουτσιών από το 1938 με happy ending της ιστορίας, αν και διαβάζετε τις πρώτες γραμμές...
 
Συνάντησα τον Jason, εκπροσώπησε επάξια την οικογένεια (να το πούμε κι αυτό) και μας εξήγησε πώς τρεις νέοι άνθρωποι δημιούργησαν το δικό τους success story, ακόμα και σε καιρούς κρίσης.
 
Η οικογενειακή επιχείρηση έχει όλα τα απαραίτητα ελληνικά χαρακτηριστικά. Τρεις γενιές, αφετηρία το μηδέν, δυσκολίες, μόχθο, μεράκι, ταλέντο, χειρωνακτική εργασία και αγάπη για τα παπούτσια
 
Τον ρωτώ για το τότε, για όσα έχει ακούσει από τις αφηγήσεις του παππού και του πατέρα του. Όσα μου λέει είναι νοσταλγικά, θυμίζουν ελληνική ταινία. "Ξεκίνησε ο παππούς μας, ανέλαβε ο πατέρας μας και τώρα εμείς. Όλα έχουν αλλάξει από τότε, αν και το εργαστήριό μας είναι ίδιο από το 1938. Ο κόσμος τότε δεν είχε λεφτά για να αγοράσει παπούτσια και πήγαινε μία τσάντα ή μία ζώνη για να τα φτιάξουν από εκεί".
 
Ζουν μέσα στο εργαστήριο και μπαίνουν από μικρή ηλικία στο μαγικό κόσμο του χειροποίητου παπουτσιού. Κάνουν όνειρα και επαγγελματικά σχέδια για κάτι άλλο. Τελικά το επάγγελμα τους διαλέγει και το διαλέγουν. Υπάρχει αγάπη, δεν ξεπερνιέται εύκολα αυτό το συναίσθημα.
Βλέπουν τον πατέρα τους να δημιουργεί και ξέρουν πολύ καλά πως η ζωή τους είναι συνυφασμένη με τη σχεδίαση. "Πάντα το είχαμε στο μυαλό μας και θέλαμε να ασχοληθούμε με αυτό. Ακόμα και οι σπουδές μας ήταν κατά κάποιο τρόπο προσανατολισμένες σε αυτόν τον τομέα."
Η Kim σπουδάζει Business Mangement και Marketing, ο Alexander, IT και 3D Graphics και ο Jason Σχεδιασμό και Παραγωγή Ενδυμάτων.
 
"Όταν υπάρχει κάτι που μπορείς να το ακολουθήσεις στο περνούν και λίγο οι γονείς από μικρή ηλικία. Ο καθένας από εμάς έλεγε τα δικά του αλλά τελικά καταλήξαμε στην οικογενειακή επιχείρηση."
Το μεγάλο βήμα γίνεται τον περασμένο Ιούλιο. Το brand είναι φρέσκο, όπως και οι ιδέες τους. Ξεκινούν λανσάροντας εσπαντρίγιες, για πλάκα. Δεν έχουν στο μυαλό τους την επαγγελματική καταξίωση, αλλά την ευχαρίστηση των φίλων τους.
Φυσικά και δεν περίμεναν την τεράστια επιτυχία που ακολούθησε, μη λαμβάνοντας υπόψη πως η ειλικρίνεια και το ταλέντο δομεί σχέση με το καταναλωτικό κοινό.
 
Για εμάς και τους φίλους μας το κάναμε. Έτσι ξεκινήσαμε, τόσο απλά. Φτιάξαμε τα πρώτα κομμάτια και τα ανεβάσαμε στη σελίδα μας στο facebook για πλάκα, για να δούμε την απήχηση που θα είχαν
 
  Κανείς δεν περίμενε αυτό που ακολούθησε. Ξεκινήσαμε χαλαρά και σχετικά αργά, περίπου τον Ιούλιο οπότε δεν περιμέναμε και σπουδαία πράγματα."
Τα σπουδαία φυσικά και ακολούθησαν και με γοργό ρυθμό. Από στόμα σε στόμα και από like σε like το "The Workshop" γίνεται γνωστό. Η ανώτερη αισθητική των παπουτσιών και η προσεγμένη δουλειά τους δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα.
 
Ελληνικό, δερμάτινο, χειροποίητο προϊόν. Η αυτοματοποίηση είναι έννοια ξένη για αυτούς. Η Kim είναι το κεφάλι του σχεδιαστικού θα πει ο Jason. Μου το λέει και αμέσως στα χείλη μου σχηματίζεται η λέξη 'φυσικά'. Δεν του το λέω γιατί με προλαβαίνει ευχάριστα. "Αυτή σκέφτεται τα σχέδια και εμείς βοηθάμε". Ακριβοδίκαιος πάνω από όλα.
Παραγγελίες, μηνύματα και τεράστια απήχηση σε χρόνο ρεκόρ. "Μέσα σε λίγες ημέρες είδαμε τρομερό ενδιαφέρον και από κόσμο και από μαγαζιά. Ο ρυθμός ανάπτυξης της σελίδας ακολούθησε ρυθμούς εκτόξευσης. Σοκαριστήκαμε ήταν και για τους τρεις μας απρόσμενο. Ακόμη και από το εξωτερικό."
 
Νομίζω πως δεν πίστευαν στη γενιά μας, αλλά οι σημερινοί τριαντάρηδες παρουσιάζουν αξιόλογο έργο
 
Αισθάνομαι πως νιώθει δικαιωμένος, όχι απαραίτητα για τους τρεις τους αλλά για ολόκληρη τη γενιά των 90s, η οποία κόντρα στις προβλέψεις τα καταφέρνει πολύ καλά.
 
Μαθαίνουν υπό την καθοδήγηση των έμπειρων του εργαστηρίου και παίρνουν τη μεγάλη απόφαση, ενώ και οι τρεις ψιθυρίζουν 'γιατί όχι;'
Γιατί να μην το κάνουν; Γιατί να μην τολμήσουν να προσαρμόσουν τη σχεδιαστική μαεστρία του παρελθόντος στα νέα δεδομένα της εποχής; Βρέθηκαν στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή.
 
Ο κόσμος κουράστηκε με τα προϊόντα εισαγωγής και μαζικής κατανάλωσης που τα φοράς εσύ και δέκα γύρω σου. Υπάρχει η τάση του vintage, η αγάπη στο παλιό και το μοναδικό, οπότε ο κόσμος επιστρέφει σε αυτό
 
Μιλάμε για τη στροφή στο ελληνικό χειροποίητο προϊόν και επιβεβαιώνει τη δική μου αίσθηση. "Στον κόσμο αρέσει που τα παπούτσια είναι χειροποίητα και νομίζω το εκτιμά ιδιαίτερα. Αυτό που φορούν είναι μοναδικό. Ακόμα και το δεξί με το αριστερό έχουν διαφορά, δε θα βρεις κανένα ίδιο. Όλοι θέλουν να έχουν κάτι πιο ιδιαίτερο."
Αν και οι συγκυρίες αποτελούν τη μία βοηθητική παράμετρο, το αντίπαλο δέος του ταλέντου συνθλίβει κάθε κακεντρεχή αμφιβολία που ενδέχεται να εκφραστεί. Το 'χουν. Τόσο απλά και κατανοητά. Τα παπούτσια του brand είναι εξαιρετικά μέσα και έξω.
Από εξωτερική εμφάνιση κουραστήκαμε, καιρός να φορέσουμε και κάτι άνετο. Ο συνδυασμός και των δύο κάνει το μείγμα εκρηκτικό. Είπαμε τους φάνηκε απρόσμενη η επιτυχία;
Μου λέει πως είναι μαλακά και άνετα. "Η πρώτη αντίδραση από τα κορίτσια που αγοράζουν τα παπούτσια μας είναι να μας πουν πως είναι τόσο μαλακό." Η δυσπιστία μου υπάρχει αλλά δεν εκφράζεται. Συμφωνώ μαζί του ενώ καταστρώνω σχέδιο.
Τι σχέδιο; Τα φόρεσα, τα περπάτησα και τους παραδόθηκα άνευ όρων. Ήταν τόσο μαλακά. Το φοράω και πετάω το θυμάστε; Εγώ το βίωσα.
"Καθημερινό, απλό και ωραίο. Θέλουμε τα παπούτσια μας να είναι όμορφα και άνετα. Να τα παίρνουν τα κορίτσια και να τα χαίρονται. Θέλουμε να είναι ωραία και πρακτικά."
 
Το βασικότερο για εμάς είναι να μπορέσει το καταναλωτικό κοινό να συνδέσει τα παπούτσια μας με την ποιότητα και να τα προτιμά
 
Το εξωτερικό είναι αδιαμφισβήτητα το απαύγασμα της κομψότητας. Η χειμερινή συλλογή περιλαμβάνει κομμάτια τύπου Oxford, biker boots και αρβυλάκια. Τόσο όμορφα και τόσο προσεγμένα μέχρι και στην παραμικρή λεπτομέρεια.
Λουλουδάκια, δαντέλα, δέρμα και σχέδια απλά τα οποία αποπνέουν έναν αέρα κομψής θηλυκότητας. "Αυτό που θα χαρακτήριζε το στιλ μας είναι μία ρομαντική Βρετανία".
 
Τα σωστά παραμύθια χρειάζονται όμως και ένα κάστρο για να είναι ολοκληρωμένα. Το έχουν κι αυτό. Κάθε νέα λεπτομέρεια ενισχύει τη μαγεία του "The Workshop".
Vallence's Entry, Tweeddale's Close, Toddrick's Wynd, Sugarhouse Close, Riddle's Court-Bordeaux, Riddle's Court Black, North Gray Close, Lady Stair's Close, Mary King's Close, Galloway's Entry, Bishop's Close, Castle Wynd.
Δεν καταλαβαίνετε τίποτα; Προσδεθείτε. Ταξιδεύουμε στο κάστρο του Εδιμβούργου.
 
Τα ονόματα των παπουτσιών είναι εμπνευσμένα από τις οδούς στα σοκάκια που οδηγούν στο κάστρο του Εδιμβούργου
Συνδυάσαμε τη γραφική εικόνα του κάστρου και την διαδρομή προς αυτό. Θέλουμε να δημιουργήσουμε τη σκέψη πως το κάθε παπούτσι θα σε οδηγήσει κάπου."
Τέλειο; Ακόμα και οι σκληροί λυγίζουν μπροστά στον αθεράπευτο ρομαντισμό. Δύο σε ένα. Το κάθε παπούτσι είναι ένα εισιτήριο για ένα φανταστικό ταξίδι.
 
Τα έχουν καταφέρει. Τα σχέδιά τους μας ταξιδεύουν ενώ η έμφυτη ευγένεια των δημιουργών εκτοξεύει το brand και δημιουργεί τα εχέγγυα για μία μεγάλη πορεία, γιατί όχι και εκτός των στενών τειχών της χώρας μας.
Γοητευμένη.
Μπορείτε να βρείτε τα σχέδια του "The Workshop" στη σελίδα του στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου