Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013

Επιχειρώντας εναλλακτικά στην κρίση...


Είναι γνωστό ότι διανύουμε μία από τις πιο δύσκολες περιόδους της σύγχρονης Ελληνικής ιστορίας. 

Όλοι μας βρισκόμαστε σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη και μεταβατική περίοδο, όπου πρέπει να ορθώσουμε το ανάστημά μας μπροστά στις αλλαγές που έρχονται και παράλληλα να δημιουργήσουμε και να καινοτομήσουμε σε επιχειρηματικό αλλά και ατομικό επίπεδο.
Κάτι εξαιρετικά δύσκολο...
Πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις βρίσκονται αυτή την στιγμή σε μία μεγάλη δυσκολία να ακολουθήσουν την νέα τάξη πραγμάτων και να...
προσαρμοσθούν στις εξελίξεις. Οι λέξεις «αλλαγή» και «προσαρμογή» είναι οι δύο λέξεις κλειδιά στην στρατηγική των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ακολουθούμενες από την λέξη «καινοτομία» η οποία είναι και ένας σημαντικός τρόπος αντιμετώπισης της παρούσας κρίσης αλλά και αυτοσκοπός των ημερών.

Οι μικρές επιχειρήσεις έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των μεγάλων εταιριών: την ευελιξία και την ικανότητα λήψης γρήγορων αποφάσεων. Σε αυτή την εποχή της κρίσης που όλα είναι ρευστά και όλα αλλάζουν, η αλλαγή και η προσαρμογή είναι δείγματα καλής εταιρικής στρατηγικής. Η ταχύτητά τους εξαρτάται από την ταχύτητα λήψης απόφασης, η οποία ασφαλώς είναι πολύ γρήγορη σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες είναι και οι πιο δεκτικές στην εφαρμογή της καινοτομίας: δηλαδή στην δημιουργία νέων προϊόντων, τη σύνθεση νέων υπηρεσιών ή νέων διαδικασιών πώλησης με σκοπό την δημιουργία και διασφάλιση του πολυπόθητου cash flow.


Συνεπώς, η κρίση θέλει εναλλακτικό τρόπο σκέψης, θέλει αισιοδοξία και θέλει φρέσκους ανθρώπους να δημιουργήσουν και να αποδείξουν ότι αξίζουν. Για αυτό το λόγο να δίνετε πρωτοβουλίες σε νέους συνεργάτες σας, δεν ξέρετε πραγματικά τι μπορεί να βγει...χρειάζεται γρήγορη εκτίμηση της κατάστασης και εφαρμογή του “change management” για να αλλάξετε ή να αναβαθμίσετε βασικές επιχειρηματικές ροές και διαδικασίες, όπως marketing, διαδικασία πώλησης, χρήση των social media για επαφή με τους πελάτες σας και μέτρηση του user experience των πελατών σας. Πρέπει να είστε πάντα σε στενή επαφή με τους πελάτες σας και να παίρνετε πληροφορίες και feedback από τα προϊόντα σας και την χρήση τους. Οι πελάτες πάντα θα σας δείχνουν την κατεύθυνση για να καινοτομήσετε, απλά μετά είναι θέμα στρατηγικής και ικανότητας εκτέλεσης για να το πραγματοποιήσετε. Και αυτό προϋποθέτει ταχύτητα στην λήψη απόφασης (decision) και άμεση εκτέλεση (execution).

Η νέα γενιά των μικρομεσαίων εταιριών που θα αλλάξουν και θα καινοτομήσουν, θα δημιουργήσει την νέα τάξη πραγμάτων στο Ελληνικό επιχειρείν και θα δημιουργήσει νέους επιχειρηματίες. Μία γενιά που θα μάθει να επιχειρεί και να προσαρμόζεται σε ιδιαίτερα δύσκολες καταστάσεις, που χαρακτηρίζονται από αρνητική ψυχολογία, προβληματικό cash flow, μηδέν επενδύσεις και αβεβαιότητα σε θεσμικό πλαίσιο και οικονομική πολιτική. Μία τέτοια εταιρία, η οποία θα κατάφερνε να αλλάξει και να προσαρμοσθεί σε ένα νέο τρόπο εφαρμοσμένης καινοτομίας, θα αποτελέσει σημαντικό εργαλείο για την ουσιαστική έξοδο της χώρας από την κρίση, η οποία δεν είναι τόσο οικονομική αλλά κρίση θεσμική και αναπτυξιακή.

Πηγή: businesscoachinglab.gr
primeconomy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου