Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

Αλλαγές στις Βουλευτικές έδρες κατά Νομούς - Ποιοι Νομοί χάνουν , ποιοι κερδίζουν!

TO ΣτΕ ΚΡΙΝΕΙ ΝΟΜΙΜΕΣ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ ΕΔΡΩΝ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
Ο νέος χάρτης των βουλευτικών εδρών στην Ελλάδα
Συνταγματικό και νόμιμο έκρινε το Συμβούλιο της Επικρατείας το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο επέρχονται αλλαγές (αυξομειώσεις) στις βουλευτικές έδρες μετά την τελευταία γενική απογραφή πληθυσμού του Μαΐου 2011, ενώ παράλληλα κρίθηκε νόμιμο και δεύτερο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που αφορά την κατάργηση Γενικής Διεύθυνσης στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Ειδικότερα, στο Ε΄ Τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου είχε κατατεθεί για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, με το οποίο επέρχονται αυξομειώσεις σε 14 εκλογικές περιφέρειες της χώρας ...
μετά την απογραφή της 9ης Μαΐου 2011.

Σύμφωνα πάντα με το σχέδιο διατάγματος οι μεγαλύτερες αυξομειώσεις επέρχονται στην Αττική, καθώς στο Υπόλοιπο Αττικής θα εκλέγονται πλέον 3 ακόμη βουλευτές (από 12 γίνονται 15) με αντίστοιχη μείωση 3 βουλευτών στην εκλογική περιφέρεια της Α' Αθηνών (από 17 γίνονται 14).

Επίσης, δύο επιπλέον βουλευτικές έδρες θα υπάρχουν στην Β' Αθηνών (44 αντί 42) και στη Β' Θεσσαλονίκης (9 αντί 7), ενώ στις υπόλοιπες εκλογικές περιφέρειες προστίθεται ή αφαιρείται από μια βουλευτική έδρα. Πάντως, ο συνολικός αριθμός των εδρών που μετακινούνται είναι δέκα.

Ακόμη, μία επιπλέον έδρα κερδίζουν οι εκλογικές περιφέρειες των νομών Θεσπρωτίας (2 αντί 1), Μαγνησίας (6 αντί 5), Κυκλάδων (4 αντί 3). Αντίθετα χάνουν από μία έδρα οι νομοί Σερρών (6 αντί 7), Τρικάλων (4 αντί 5), Καρδίτσας (4 αντί 5), Ηλείας (5 αντί 6), Αχαΐας (8 αντί 9), Αιτωλοακαρνανίας (7 αντί 8), Βοιωτίας (3 αντί 4).

Το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ΄ αριθμ. 224/2012 γνωμοδότησή του (πρόεδρος, η αντιπρόεδρος Αγγελική Θεοφιλοπούλου και εισηγητής ο πάρεδρος Δ. Βασιλειάδης) έκρινε ότι τα κριτήρια για την ανακατανομή των βουλευτικών εδρών στηρίζονται στις προϋποθέσεις που καθιερώνουν οι συνταγματικές επιταγές (άρθρο 54 παράγραφος

2) και το Προεδρικό Διάταγμα 26/2012.

Κατά συνέπεια το επίμαχο διάταγμα είναι συνταγματικό και νόμιμο.

Όμως, οι σύμβουλοι Επικρατείας, επισημαίνουν ότι το αρμόδιο υπουργείο πρέπει να εξετάσει «αν θα ήταν χρήσιμο στη διοικητική πρακτική η συσχέτιση της διοικητικής διαίρεσης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) πρώτου και δεύτερου βαθμού και γεωγραφικώς με τους νομούς της χώρας».

Παράλληλα, στο Συμβούλιο της Επικρατείας είχε κατατεθεί δεύτερο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που αφορούσε την κατάργηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Υποστήριξης και Επιθεώρησης του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.

Το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ΄ αριθμ. 220/2012 γνωμοδότησή του (προεδρεύων ο σύμβουλος Επικρατείας Ν. Ρόζος και εισηγητή τον πάρεδρο Δ. Βασιλειάδης) έκρινε νόμιμο το επίμαχο δεύτερο σχέδιο Διατάγματος και κάνει μόνο ορισμένες νομοτεχνικού περιεχομένου παρατηρήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου