Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

Το Internet ως κριτής εκλογικών αναμετρήσεων

Το διαδίκτυο ως Μέσο ενημέρωσης είναι πλέον κατεστημένο.  
Αξίζει να σημειωθεί ότι θεωρείται σε πολλές χώρες πλέον, εξίσου έγκυρο με τον Τύπο όσον αφορά τα πολιτικά δρώμενα. 
Η τάση αυτή θα ισχυροποιηθεί στο προσεχές μέλλον, καθώς οι κυκλοφορίες των εφημερίδων θα συνεχίσουν την καθοδική πορεία τους, εν αντιθέσει  με την επισκεψιμότητα των ειδησεογραφικών sites που αυξάνεται ραγδαία.
Ίσως φανεί υπερβολικό, αλλά μέσω του διαδικτύου, μπορεί να λειτουργήσει το πολίτευμά μας με την αμεσότητα και την καθολική συμμετοχή του πρώτου ιστορικά δημοκρατικού οργάνου, της Εκκλησίας του Δήμου του 5ου αιώνα...

Ήδη στις ΗΠΑ ο αριθμός των συμβούλων του Μπαράκ Ομπάμα που επιβλέπουν και παρεμβαίνουν επικοινωνιακά στο internet αυξάνεται καθώς οι εκλογές του 2012 πλησιάζουν. 
Το ίδιο ισχύει και στη Βρετανία, όπου τα μεγάλα κόμματα έχουν θεσπίσει θέσεις διευθυντή επικοινωνίας διαδικτύου στα επικοινωνιακά επιτελεία τους, με το Εργατικό κόμμα να ορίζει προσφάτως έναν 28χρόνο blogger στη θέση αυτή. Επίσης, ο Ντομινίκ ντε Βιλπέν, υποψήφιος στις Γαλλικές προεδρικές εκλογές που θα γίνουν του χρόνου –και κύριος αντίπαλος του Νικολά Σαρκοζί, μέσω του προσωπικού site του, συγκεντρώνει ιδέες και σκέψεις των πολιτών για τα προβλήματά τους, ενώ συμμετέχει και σε online συζητήσεις.
Ως εκ τούτου, τα πολιτικά κόμματα θα πρέπει να δραστηριοποιηθούν στο νέο Μέσο και να δυναμώσουν την φωνή τους στην blog-όσφαιρα.
Η θέσπιση υπευθύνου online στρατηγικής είναι απαραίτητη πλέον.
Ποιες θα ήταν οι κύριες αρμοδιότητες του;
Διακρίνονται στις  συμβατικές, που περιλαμβάνουν την διαχείριση των sites του κόμματος και φυσικά τη διαρκή ενημέρωσή τους με πληροφορίες για τη δράση και τις θέσεις του κόμματος, την καθημερινή δραστηριότητα του αρχηγού και των στελεχών όπου είναι εφικτό και με οπτικοακουστικό υλικό. 
Σημαντικά σημεία, η άμεση και διαρκή αμφίδρομη επικοινωνία με τους επισκέπτες των εν λόγω sites, μέσω της άμεσης ανταπόκρισης σε ερωτήματα, την αποστολή newsletter, κοκ.
Επίσης, η προώθηση του κόμματος και των στελεχών μέσω banners και λέξεων κλειδιά (μέσω google και άλλων μηχανών αναζήτησης) αλλά και εκτεταμένη χρήση των sites κοινωνικής δικτύωσης (twitter, facebook, youtube κ.α). Η επιρροή των social networks ενισχύεται διαρκώς και όπως έδειξε η τελευταία προεδρική αναμέτρηση στις ΗΠΑ, αποτελεί σημαντικότατο όχημα επικοινωνίας. Η προσωπική σελίδα του Μ. Ομπάμα έχει αυτή τη στιγμή 18 εκ. φίλους!
Οι αντισυμβατικές (ή guerilla) αρμοδιότητες είναι σαφώς πιο ενδιαφέρουσες και προκλητικές!
Θα πρέπει να υπάρχει παρουσία και συμμετοχή σε όλα τα sites και blogs που αφορούν πολιτικά θέματα.
Επίσης, για να προλαμβάνονται τυχόν αρνητικά σχόλια, τα οποία λόγω της ταχύτητας διασποράς μιας είδησης μέσω του internet μπορούν να προκαλέσουν μεγάλη αναστάτωση, θα πρέπει να υπάρχει άμεση online ανταπόκριση, όπως για παράδειγμα η επίσημη θέση του κόμματος ή κάποια σχετική δήλωση.
Η ευελιξία , η αμεσότητα και η ταχύτητα διασποράς ειδήσεων του internet και φυσικά η εκμετάλλευση των παραπάνω από τα πολιτικά κόμματα, θα κρίνει σε σημαντικό βαθμό την πορεία τους στις επόμενες (ίσως και σχετικά σύντομα) εκλογές.
ΡΟΜΠΕΡΤ ΠΕΦΑΝΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου