Σάββατο 4 Σεπτεμβρίου 2010

Ψάχνουν έσοδα στην… τρίτη διάσταση

Άνοιξε τις πύλες της η έκθεση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκεύων IFA

Δεκάδες προϊόντα 3D θα είναι στα ράφια το φθινόπωρο 
Ποια νέα μοντέλα παρουσίασαν οι εταιρείες τεχνολογίας

Το «μεγάλο γεγονός» της φετινής IFA -της διεθνούς έκθεσης ηλεκτρονικών ειδών για καταναλωτές που γιόρτασε τα 50α της γενέθλια- ήταν αναμφίβολα τα προϊόντα 3D
Τηλεοράσεις τριών διαστάσεων, ακόμη και βιντεοκάμερες που επιτρέπουν τη μαγνητοσκόπηση τρισδιάστατου βίντεο δέσποσαν στα περίπτερα συνολικής έκτασης περίπου 135.000 τετραγωνικών μέτρων.
Ο στόχος; 
Να δημιουργηθεί μια νέα καταναλωτική τάση και να πουληθούν περισσότερα από δύο εκατομμύρια τηλεοράσεις τριών διαστάσεων μόνο μέσα στο ...
2011.
Στο πλαίσιο της IFA, η Panasonic, λανσάρισε την πρώτη 3D κάμερα για καταναλωτές υψηλής ευκρίνειας. «Στόχος να προσφέρουμε στους καταναλωτές αυτό που μέχρι σήμερα ήταν διαθέσιμο μόνο στους επαγγελματίες του Holywood, τόνισε μεταξύ άλλων ο Laurent Abadie, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Panasonic Europe. Με μια βόλτα στο περίπτερο της Sony, ο επισκέπτης μπορούσε εύκολα να αντιληφθεί το βάρος που πέφτει στα 3D προϊόντα. Νέες τηλεοράσεις, προβολείς ακόμη και laptops, είναι πλέον εξοπλισμένα για να δημιουργήσουν στον χρήστη την αίσθηση της τρίτης διάστασης.
Τα δικά της 3D προϊόντα παρουσίασε και η Samsung. Μεταξύ αυτών, μια LED οθόνη 65 ιντσών, δύο νέες τρισδιάστατες οθόνες Plasma, Blue-Ray player τριών διαστάσεων αλλά και προβολέα 3D. Ήδη, η εταιρεία έχει πουλήσει 600.000 3D οθόνες παγκοσμίως.
Η LG, ανακοίνωσε τις οθόνες Nano, οι οποίες υιοθετούν νέα τεχνολογία και μπορούν να υποστηρίξουν εικόνα δύο αι τριών διαστάσεων. Χαρακτηριστικό τους, το πάχος τους καθώς είναι μικρότερο του ενός εκατοστού.
Η Τoshiba, παρουσίασε και 3D laptop στο οποίο ο χρήστης μπορεί να παίξει παιχνίδια ή να προβάλει τρισδιάστατες ταινίες.
H Sharp από την πλευρά της, ανακοίνωσε ότι βρήκε τρόπο να βελτιώσει την ποιότητα των 3D τηλεοράσεων: προσθέτει και ένα τέταρτο χρώμα στην επεξεργασία της εικόνας. Πέραν του κόκκινου, του πράσινου και του μπλέ, στις νέες οθόνες (με την εμπορική επωνυμία Aquos Quattron) συμμετέχει πλέον και το κίτρινο.
Ώθηση στις πωλήσεις συσκευών 3D προγραμματίζεται να δοθεί και με την παραγωγή αντίστοιχου περιεχομένου. Στο παιχνίδι της τρίτης διάστασης, έχουν μπει επομένως και οι εταιρείες περιεχομένου. 
Την αρχή την έχουν ήδη κάνει οι εταιρείες του Hollywood. Έπονται οι τηλεοπτικοί σταθμοί. 
Η ESPN ανακοίνωσε ότι μέσα στο 2010 θα έχει καλύψει τουλάχιστον 85 αθλητικούς αγώνες σε 3D. Περιεχόμενο 3D θα αρχίσουν να μεταδίδουν και άλλοι τηλεοπτικοί σταθμοί όπως ο Sky στην Μεγάλη Βρετανία. Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι κατασκευαστές ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Ήδη, η Sony έχει ανακοινώσει τις απαραίτητες προσαρμογές ώστε το Playstation να διαθέτει και τρισδιάστατα παιχνίδια. 
Οι επισκέπτες της IFA, μπόρεσαν να πάρουν μια πρώτη γεύση.
Σύμφωνα με έρευνες που παρουσιάστηκαν στο περιθώριο της IFA, για το 2011, προβλέπεται ότι θα πουληθούν περισσότερα από δύο εκατομμύρια οθόνες μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά. 
Για το 2012, η ίδια έρευνα κάνει λόγο για πωλήσεις της τάξεως των έξι εκατομμυρίων τεμαχίων. Βέβαια, για να επαληθευτούν αυτές οι προβλέψεις, θα πρέπει να πειστούν οι καταναλωτές
Πρώτον να ξοδέψουν σημαντικά ποσά που απαιτούνται για την αγορά των 3D συσκευών. 
Και δεύτερον να αλλάξουν για μια ακόμη φορά τις συνήθειες τους φορώντας γυαλιά ακόμη και την ώρα που θα κάθονται στον καναπέ τους για να παρακολουθήσουν τηλεόραση. 
/ Βερολίνο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου