Πέμπτη 15 Ιουλίου 2010

Ποιους «δείχνει» ο Βερελής...

...αιχμές κατά Χριστοδουλάκη και Τσοχατζόπουλου


Αιχμές κατά του πρώην υπουργού Οικονομικών Νίκου Χριστοδουλάκη και του πρώην υπουργού Ανάπτυξης Ακη Τσοχατζόπουλου για τις συμβάσεις της Siemens με τον ΟΤΕ άφησε κατά την κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή ο πρώην υπουργός Μεταφορών Χρήστος Βερελής.  
Επανέλαβε, δε, πως ο ίδιος δεν έχει υπογράψει κάποια σύμβαση ή συμφωνία ή συμφωνία τροποποίησης, στις οποίες να υπάρχει έστω και η ελάχιστη συμμετοχή της Siemens
Συγκεκριμένα, με συχνή επίκληση της ακεραιότητάς του ο πρώην υπουργός ήταν αντιθέτως εξαιρετικά δηκτικός με πρώην συναδέλφους του σχολιάζοντας: 
«Μπήκα στην πολιτική πλουσιότερος από ό,τι είμαι σήμερα. Γι' αυτό δεν ...
δέχομαι ούτε ως ακραία υπόθεση να καταταγώ στην ίδια ομάδα με κάποιους που δέχτηκαν και καταδέχτηκαν να πάρουν "χορηγίες" ή με άλλους που αύξησαν κατά δεκάδες φορές την περιουσία τους μέσα στην πολιτική».
Ο μάρτυρας υπογράμμισε ότι προάσπισε απολύτως τα συμφέροντα του ΟΣΕ σε σχέση με τις συμβάσεις που υπογράφηκαν πριν το 2000, που ανέλαβε ο ίδιος κι ήταν το «μόνιμο πρόβλημα» για τη Siemens και τη γερμανική πρεσβεία με τα προσκόμματα που έθετε και την επιμονή του στις προθεσμίες που είχαν τεθεί μέσω των συμβάσεων, όπως και τις λοιπές υποχρεώσεις.
Εκτός αυτού, είπε ο πρώην υπουργός, ο ίδιος έδωσε γραπτή εντολή να κηρυχθούν έκπτωτες οι εταιρείες που δεν τηρούσαν τους όρους των συμβάσεών τους με τον ΟΣΕ, μεταξύ των οποίων και η Siemens, αλλά η διαδικασία δεν προχώρησε με απόφαση του εκπροσώπου του υπουργείου Οικονομικών.
Βουλευτές σημείωναν ότι με τον τρόπο αυτό εξέθεσε ο μάρτυρας τον πρώην υπουργό Οικονομικών Νίκο Χριστοδουλάκη γιατί ως εκπρόσωπος του βασικού μετόχου, δηλ. του Δημοσίου στη γενική συνέλευση του ΟΣΕ, δεν την συγκάλεσε ποτέ για να κηρυχθούν έκπτωτες κοινοπραξίες, που δεν ανταποκρίνονταν στις υποχρεώσεις τους:
«Ήταν διαφορετική νοοτροπία. Εκείνος δεν ήθελε να δημιουργηθεί πρόβλημα στα Ναυπηγεία, ενώ εγώ πίστευα ότι έπρεπε να τους είχαμε με το πιστόλι της έκπτωσης στον κρόταφο», είπε ο κ. Βερελής.
Αποκάλυψε, δε, ότι είχε δεχθεί πιέσεις και από την Ισπανίδα επίτροπο Λογιόλα Ντε Παλάθιο για κοινοπραξία όπου μετείχε ισπανική εταιρεία, να μην κηρυχθεί έκπτωτη, αλλά εκείνος παρέμεινε ανένδοτος.
Κατά το βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτη Ρήγα, ο μάρτυρας έδωσε αναλυτικές απαντήσεις σε ό,τι τον αφορούσε προσωπικά και θεώρησε ότι ήταν αρνητική η συνεισφορά και επιμονή του υπουργείου Ανάπτυξης, στην ηγεσία του οποίου ήταν τότε ο Άκης Τσοχατζόπουλος, αναφορικά με την πώληση των Ελληνικών Ναυπηγείων στη γερμανική HDW και τη μετέπειτα αναμόρφωση των προγραμματικών συμβάσεων με τρόπο όμως που εξυπηρετήθηκαν ξένοι παίκτες και έμεινε κυρίαρχη η Siemens.
Αναφορικά με τον ΟΣΕ, ο πρώην υπουργός φαίνεται ότι πήρε αποστάσεις από τον τότε διευθύνοντα σύμβουλο Κώστα Γιαννακό, αφού επέρριψε ευθύνες σε υπηρεσιακούς παράγοντες του Οργανισμού που οδηγούσαν τα διοικητικά συμβούλια σε προτάσεις έργων που ποτέ δεν υλοποιούνταν στα χρονικά όρια που έθεταν.
Σε ερώτηση γιατί κατηγορήθηκε από συνδικαλιστές και λοιπούς φορείς, απάντησε ότι «προφανώς κάποιοι ήθελαν, προφανώς συμφέροντα, να απαξιώσουν την άποψή μου για σοβαρά ζητήματα», για τα οποία είχε αντιδράσει σθεναρά, όπως η εξαγορά της Γερμανός, η ιδιωτικοποίηση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, ή η συμμετοχή της Deutsche Telekom στον ΟΤΕ.
Σε ερώτηση του Δημήτρη Παπαδημούλη του ΣΥΡΙΖΑ, αν υπάρχει σχέδιο να παραπεμφθούν αυτοί που ΠΑΣΟΚ και ΝΔ θεωρούν ως «καμένα χαρτιά» απάντησε: «Αν επικρατήσουν για εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων λογικές συμψηφισμού, θα είναι αρνητικό για την πολιτική και την εξεταστική επιτροπή».
Αναφορικά με την προέκταση του Προαστιακού στη γραμμή Τρεις Γέφυρες - Πειραιά, είπε ότι η συνέχιση του έργου μετά το 2005 ήταν προβληματική, γιατί είχε ήδη αλλάξει το φυσικό αντικείμενο και με τις υπουργοποιήσεις είχε ήδη πάρει «φαραωνικές» και ασύμφορες διαστάσεις.
Ο μάρτυρας αποκάλυψε για πρώτη φορά για τις πιέσεις που δέχθηκε ο ίδιος από τον πρέσβη των ΗΠΑ Τόμας Μίλερ αλλά και από τον Μιχάλη Χριστοφοράκο για ένταξη του ΟΣΕ στο σύστημα ασφαλείας των ολυμπιακών αγώνων C4I, και σημείωσε ότι αρνήθηκε παρά το γεγονός ότι την εποχή εκείνη υπήρξε έξαρση δολιοφθορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Από την πλευρά του ο συντονιστής των βουλευτών της ΝΔ Κωνσταντίνος Τζαβάρας σχολίασε ότι «ο μάρτυρας είναι ο πρώτος υπουργός της περιόδου των κυβερνήσεων Σημίτη που αναγνωρίζει ότι η μέθοδος των προγραμματικών συμβάσεων ήταν κακή, αφού δεν εξυπηρέτησε τους στόχους για τους οποίους υπεγράφησαν, δηλαδή να δοθεί εργασία σε περισσότερα χέρια στην Ελλάδα, ενώ αντιθέτως αλώθηκε το δημόσιο χρήμα από πολυεθνικές και ημεδαπά συμφέροντα».
Ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης σχολίασε ότι «από την κατάθεση του μάρτυρα προκύπτει ότι οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχουν τεράστιες πολιτικές ευθύνες για τις ιδιωτικοποιήσεις και δεν μπορούν να καλυφθούν πίσω από το σκάνδαλο Siemens και τις μίζες».
Ο κ. Παφίλης έκρινε επίσης ότι «κατέπεσε η κυβερνητική σκευωρία, αφού ο μάρτυρας κατέθεσε ότι δεν υπήρχε συμμετοχή του ΚΚΕ στο μετοχικό κεφάλαιο της Γερμανός.
Την Πέμπτη καταθέτει στην επιτροπή ο πρώην υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης και κλείνει ο πρώτος κύκλος εργασιών της εξεταστικής που θα συνεχίσει το έργο της στις 24 Αυγούστου.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου