Δευτέρα 10 Μαΐου 2010

ΔΝΤ: Πόσο πάει το πεδιλάκι;

της Β.Π. Glitteratti
Στον αστερισμό του ΔΝΤ δεν υπάρχουν περιθώρια για πλάκες, πόσο μάλλον για έξοδα και αγορές. 
Τα μέτρα που μας “πήραν” την περασμένη Κυριακή εφάρμοσαν πάνω μας σαν ένα καλοραμένο ρούχο sur mesure. 
Γι' αυτό προσπαθήστε να το συνηθίσετε και μην σας πάρει από κάτω. 
Ένας χρόνος υπομονή χρειάζεται, όσο για μια Kelly bag του Hermes...
ΔΝΤ δοθέντος και φύσει “καλοπροαίρετη” θέλω μόνο 2-3 πραγματάκια να επισημάνω για να δούμε τελικά, μαζί, ποιος μας έφτασε στην πόρτα του Στρος Καν.  
Εμείς ή οι άλλοι; 
Και έχω μια ανησυχία για την ...απάντηση.

Οδός Βουκουρεστίου. Σάββατο μεσημέρι. Ο κόσμος κάνει βόλτες και πίνει καφέδες. Στέκομαι στη βιτρίνα του οίκου Louis Vuitton. Χαζεύω μια εκπληκτική τσάντα από την Cruise Collection και έχω κολλήσει σαν βεντούζα στη βιτρίνα.
Ξαφνικά το μάτι ξεθολώνει και κάνει zoom in μέσα στο μαγαζί. Λογικά το Zara τόσο κόσμο δεν είχε. Δεν αντιστέκομαι και μπαίνω. Κυρίες, αλλά και κύριοι, χαζεύουν, δοκιμάζουν και γύρω στους 10 από αυτούς έχουν κάνει ουρά στο ταμείο για να πληρώσουν αυτά που επέλεξαν. Οι περισσότεροι είναι από το βρακί ως το πανωφόρι τους “μαρκέ”.
Είναι ατσαλάκωτοι. Είναι “μέσα στη μόδα”. Προετοίμαζαν την επίσκεψη αυτή καιρό. Και όταν πας και ακουμπάς 400 ευρώ για ένα πορτοφολάκι πρέπει να έχεις και το ανάλογο ύφος. Ουρά όμως 10 ατόμων δεν συναντάει κανείς πια ούτε στον Σκλαβενίτη που πάει να ψωνίσει τα προς το ζην. Εκτός κι αν για μερικούς τα Louis Vuitton θεωρούνται προς το ζην.
Το φαινόμενο αυτό είναι απολύτως ελληνικό. Ξέρετε γιατί; Διότι μόνο στην ελληνική κοινωνία όταν γνωρίζεις κάποιον τον σκανάρεις πρώτα ψάχνοντας να βρεις πάνω του το “LV” ή το “G” της Gucci.

Χαμηλότερα στον οίκο Hermes. Grace Kelly και Jane Birkin. Μια πριγκίπισσα και ένα από τα είδωλα της δεκαετίας του '60. Συνώνυμα της φινέτσας και της γνήσιας θηλυκότητας. “Έγιναν” και οι 2 τσάντες. Και τι τσάντες. Για λίγες και εκλεκτές. Η διαδικασία για την απόκτησή τους είναι δυσκολότερη και από το να βγάλεις λεφτά σε τράπεζα του εξωτερικού. Καταρχήν πρέπει να μπεις σε waiting list, αν καταφέρεις να μπεις. Μετά να περιμένεις ένα χρόνο. Κι αν είσαι τυχερή θα χτυπήσει το τηλέφωνο για να γίνει το delivery. Αφού πρωτα ακουμπήσεις τα 4.000 ευρώ που απαιτούνται..για την πιο φτηνή εκδοχή. Διότι υπάρχουν εκδοχές και εκδοχές. Μία από τις ακριβότερες έχει κρατήσει η Γιάννα Αγγελοπούλου. Πάνω από 25.000 ευρώ παρακαλώ, δέρμα αλιγάτορα.
Σας πληροφορώ όμως ότι εκατοντάδες είναι οι ελληνίδες που σπεύδουν για να μπουν καταρχήν στη λίστα αναμονής του Hermes. 
Και δεν είναι όλες “Γιάννα Αγγελοπούλου”.

Ακόμα αναρωτιέστε πως φτάσαμε στο ΔΝΤ;

Τα παραπάνω φαινόμενα είναι ελληνικά. Αλλά και εμείς ως Έλληνες τείνουμε να γίνουμε φαινόμενο. Κάτι σαν τους Ιάπωνες. Σε όσα ταξίδια κι αν έχω κάνει στο εξωτερικό πάντα συναντάω ιάπωνες. Στα ακριβότερα μαγαζιά κόσμος χαζεύει, οι Ιάπωνες μόνο ψωνίζουν. Τι στο καλό; Πόσοι είναι και που τα βρίσκουν τα λεφτά που τελειωμό δεν έχουν; Αφήστε που οι γιαπωνέζες είναι οι πλέον αδίστακτες στο shopping. Όπως είναι πια οι Ρωσίδες. Τις βλέπεις και νιώθεις πως τα λεφτά τους τρέχουν από τα μπατζάκια.

Έτσι έχουμε γίνει και εμείς, τουλάχιστον ένας μεγάλος αριθμός. Σαν τους Ιάπωνες. Με τη διαφορά όμως ότι αυτοί έχουν λεφτά, ενώ εμείς όχι. Αυτοί θα φουσκώσουν την κάρτα, αλλά έχουν και την καρφίτσα για αν την ξεφουσκώσουν. Εμείς θα χρεωθούμε μόνο και μόνο για να φιγουράρει η μάρκα πάνω μας. Δεν δίνουμε δεκάρα για το κόστος. Γιατί θα πρέπει να την έχεις τη δεκάρα για να τη δώσεις. Γιατί μόνο ο Έλληνας σφίγγει τόσο πολύ τη θηλιά της τράπεζας στο λαιμό του. Και αντί να βάλει μυαλό και κάτι στην άκρη, μόλις αδειάσει λίγο η κάρτα θα πάει και θα την ξανατιγκάρει.

Τόσο ο Louis Vuitton όσο ο Hermes είδαν τα κέρδη τους να αυξάνονται παρά την κρίση. Δεν κατέβασαν ούτε ένα ευρώ τις τιμές τους. 
Δεν κάνουν ποτέ εκπτώσεις, πόσο μάλλον προσφορές. 
Είμαι περίεργη να μάθω πόσο συμβάλλαμε εμείς οι Ελληνες σε αυτή την αύξηση. 
Κάτι μου λέει ότι και εδώ η “χορηγία” μας θα ήταν μεγάλη. 
Διότι στη φιλανθρωπία, στα ψώνια και στο “ψώνιο” δεν υπάρχει σαν τον Έλληνα.

Το καλοκαίρι ο οίκος Hermes ανοίγει υποκατάστημα στη Μύκονο. 
Τα συμπεράσματα δικά σας.
http://www.protagon.gr/Default.aspx?tabid=69&smid=379&ArticleID=2453&reftab=37

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου