Τρίτη 27 Απριλίου 2010

Ελβετικό fund θεωρεί ότι η χρεοκοπία της χώρας είναι αναπόφευκτη

Greece Will Not Be Saved From a Default


1. Greece budget assumptions and projections
Greece Stability and Growth Program is based on the following assumptions:
Το ΠΣΑ βασίζεται στις ακόλουθες παραδοχές βλ τον παραπάνω πίνακα
I note that all discussions are centered around the baseline scenario, which is overly optimistic. As the SGP plan dated January 2010 outlines (emphasis mine):
“For more than ten years the Greek economy experienced high GDP growth rates
was however largely based on increases in demand, fuelled by the easier availability of credit to enterprises and households at the lower interest rates which accompanied the adoption of the euro”.
Τονίζω ότι όλες οι συζητήσεις επικεντρώνονται στο βασικό σενάριο, το οποίο είναι ξεκάθαρα αισιόδοξο.
Το ΠΣΑ που καταρτίστηκε τον Ιανουάριο του 2010 τονίζει ότι ” για περισσότερο από 10 χρόνια η Ελλάδα απολάμβανε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, οι οποίοι βασίζονταν στην αύξηση της ζήτησης, που τροφοδοτούνταν από την εύκολη πρόσβαση επιχειρήσεων και νοικοκυριών  σε δάνεια με χαμηλό επιτόκιο λόγω του Ευρώ.
This leads me to 2 conclusions:
(1) How do the Greeks expect to have a positive nominal GDP growth when the economy is still uncompetitive and tax increases and wage / pension freeze (at best) are going to weigh on an economy which has been geared for so long towards consumption?
(2) The euro has not been an instrument of convergence but of divergence since interest rates did not reflect the competitiveness of each eurozone country. Beyond more fiscal and social austerity measures, has Greece any additional revenues they could fund? I see two sources: selling state owned assets estimated to represent EUR 9.2 billion (figure rather optimistic to obtain when you are a well-known distressed seller) and multi-years pre-payment of EU structural funds (everything is possible in Brussels to save face – it would be counterproductive and disastrous for the EU credibility on the world stage).
Overall, it will not be enough.
Αυτό με οδηγεί σε δυο συμπεράσματα
  1. Πως οι ‘Ελληνες αναμένουν οριακά θετικό ρυθμό ανάπτυξης του ΑΕΠ όταν η οικονομία εξακολουθεί να είναι μη ανταγωνιστική και η αύξηση της φορολογίας σε συνδυασμο με το πάγωμα μισθών/συντάξεων (στη καλλίτερη των περιπτώσεων) θα επιβαρύνουν μια οικονομία που βασιζόταν εως τώρα στην κατανάλωση;
  2. Το Ευρω δεν υπήρξε εργαλείο σύγκλισης αλλά απόκλισης μιας και τα επιτόκια δεν αντικατόπτριζαν την ανταγωνιστικότητα κάθε χώρας της ευρωζώνης. Εκτός από τα αυστηρά δημοσιονομικά μέτρα που μπορεί η Ελλάδα να βρει ε[ιπλέον έσοδα; Υπάρχουν δυο πηγές, η πώληση περιουσιακών στοιχείων του κράτους που εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να αποφέρουν 9,2 δις € (υπεραισιόδοξη εκτίμηση για μια χώρα που πιέζεται τόσο πολύ) και η προπληρωμή δομικών κοινοτικών κονδυλίων. Μολαταύτα, δεν επαρκούν!
2. SGP execution
Prima facie, the implementation of the SGP is going rather well with a 39% decrease in the budget deficit for Q1 2010 vs Q1 2009, but the evil is in the details:
  • First, 45% of the progress comes from a deep reduction in the Public Investment Program which, by the way, is due to slightly increase for 2010.So do not expect any improvement to come from this item; to the contrary, there is a lot of catch up to do by the end of the year to reach the EUR 10.3 billion spending contained in the SGP.
  • Second, interest payments are zooming up. The subsidy that Greece will receive from its eurozone partners will however limit the negative aspect of this item
  • Third, the primary expenditure is making very slow progress
  • Fourth, the EUR 870 million special levy on profitable firms was mostly collected in January
  • Fifth, payment of EU EUR 1.4 billion structural funds is being accelerated
 
Ενώ το ΠΣΑ φαίνεται ότι βαδίζει καλά με μια μείωση του ελλείματος κατά 39% για το πρώτο τρίμηνο του 2010, οι λεπτομέρειες δείχνουν ΠΡΟΒΛΗΜΑ
  • Πρώτον το 45% της βελτίωσης ωφείλεται στη σημαντική μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), το οποίο επί τη ευκαιρία προβλέπεται να αυξηθεί το 2010.Οπότε μην αναμένετε περαιτέρω βελτίωση από εδώ.
  • Δεύτερον τα επιτόκια δανεισμού έχουν απογειωθεί. Η βοήθεια που θα λάβει η χώρα θα περιορίσει κάπως τον αρνητικό τους αντίκτυπο.
  • Τρίτον οι κύριες δαπάνες του δημοσίου σημειώνουν πολύ αργή προόδο.
  • Τέταρτον τα 870 εκ € από την επιβολή έκτακτης εισφοράς σε κερρδοφόρες επιχειρήσεις εισπράχθηκαν κυρίως τον Ιανουάριο.
  • Πέμπτον η είσπραξη 1,4 δις € κοινοτικών κονδυλίων έχει ήδη αποκορυφωθεί.
3. Markets & Beyond projections
It is quasi- impossible to project the success or failure of the SGP measure being implemented or the additional cost of any deviation in unemployment numbers from projections. What is less difficult to assess is the reality of GDP growth and therefore the level of debt requirements and whether the eurozone and IMF subsidy will be enough or not.
I do not believe one second that Greece will have a positive growth in 2010; commentators and analysts are broadly discussing about a 4% GDP contraction.
I started with the SGP numbers and I applied 2 different nominal GDP growth factors under 2 scenarii: one taking SGP alternative scenario and one with less optimistic GDP figures. In each case I calculated the additional debt and cost of interest at 5%, assuming that eurozone members will be willing to continue financing at subsidized rates…
\
Είναι σε μεγάλο βαθμό αδύνατο να προβλέψεις την επιτυχία ή αποτυχία του ΠΣΑ πριν εφαρμοστεί ή τις επιπτώσεις που θα είχε μια απόκλιση στην ανεργία.
Αυτό που είναι λιγότερο δύσκολο είναι να εξετάσουμε τη ρεαλιστικότητα των προβλέψεων για τον ρυθμό ανάπτυξης του ΑΕΠ άρα και τη σχέση δημοσίου χρέους/ΑΕΠ καθώς επίσης εαν αρκεί η βοήθεια του μηχανισμού στήριξης.
ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΘΟΛΟΥ ότι η χώρα θα παρουσιάσει οριακά θετικό ρυθμό ανάπτυξης του ΑΕΠ για το τρέχων έτος, αντίθετα οικονομικοί αναλυτές και σχολιαστές κάνουν λόγο για μείωση του ΑΕΠ κατά 4%…
Στο μοντέλο μου χρησιμοποίησα δυο διαφορετικά σενάρια για τους ρυθμούς ανάπτυξης του ΑΕΠ , ένα που λάμβανε υπόψη το εναλλακτικό σενάριο του ΠΣΑ και ένα με λιγότερο αισιόδοξη παραδοχή για το ΑΕΠ. Και στα δυο σενάρια υπολόγισα το επιπλέον χρέος με επιτόκιο της τάξης του 5%, με την παραδοχή ότι τα υπόλοιπα μέλη της Ευρωζώνης θα συνεχίσουν να δανείσουν με τους όρους του μηχανισμού στήριξης.
SGP alternative scenario: the debt/GDP ratio continues deteriorating, whilst at a slow pace. This is obviously overly optimistic since any negative delta compared to the baseline scenario would translate in lower tax revenues which are not taken into account in Markets & Beyond calculation. The additional debt is rather sustainable in 2010 and 2011 marginally and increases the debt/GDP ration for the 4 years under review. I do not take on-board this scenario either
Εναλλακτικό σενάριο του ΠΣΑ
Η αναλογία δημοσίου χρέους/ΑΕΠ συνεχίζει να επιδεινώνεται αλλά με πιο αργούς ρυθμούς. Το σενάριο αυτό είναι ξεκάθαρα υπεραισιόδοξο. Το δημόσιο χρέος διατηρείται για το 2010 και το 2011 και η αναλογία δημοσίου χρέους/ΑΕΠ αυξάνεται και στα 4 χρόνια.
Δεν το πιστεύουμε αυτό το σενάριο.
Markets & Beyond scenario: the situation is unsustainable and the GDP projections are quite aggressive and do not take into account lower tax receipts. This will result in a default that would occur at the latest in H1 2011 (and probably by March 20 or May 18 2011 when two bonds are maturing – EUR 8.6 and 6.6 billion) but for additional financing from the IMF and other eurozone countries (it was reported last week that Axel Weber, the Chairman of the Bundesbank, said that EUR 80 billion would be required in 2010). Either Greece will default abruptly (not my scenario) or its debt payment rescheduling / will be negotiated (my scenario).
Το Σενάριο που πιστεύουμε
Η κατάσταση είναι δυσβάστακτη, και οι προβλέψεις για το ΑΕΠ είναι μάλλον τραβηγμένες και δεν λαμβάνουν υπόψη την περίπτωση που οι εφορίες λάβουν λιγότερες αποδείξεις..Το σενάριο αυτό οδηγεί σε χρεωκοπία το αργότερο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011. (πιθανότατα στις 20 Μαρτίου 2011 ή στις 18 Μαιου 2011 όταν ωριμάζουν δυο ομόλογα 8,6 και 6,6 δις €). Η Ελλάδα είτε θα χρεωκοπήσει απότομα είτε θα αναδιαθρώσει το χρέος της (αυτό πιστεύουμε)
Conclusion
The rescue package, if finally delivered (watch Germany), will not be enough to plug the widening gap; it is merely buying time and any reprieve will be short lived. The EU, the IMF and Greece should prepare a managed default and start discussing with creditors, which are mainly European (this should facilitate negotiations), to reschedule the debt and the haircut they will need to take (in my view in the 50% region to make the debt burden manageable for Greece and be within the 60% zone of the Maastricht criteria).
Συμπέρασμα
Το πακέτο διάσωσης δεν επαρκεί να καλύψει το διαρκώς διευρυνόμενο έλλειμα, απλά αγοράζει χρόνο και η όποια “παράταση ζωής” θα είναι σύντομη. Η Ε.Ε, το ΔΝΤ και η Ελλάδα θα πρέπει να ετοιμάσουν μια οργανωμένη χρεοκωπία και να αρχίσουν συζητήσεις με τους πιστωτές.
Φίλοι, δυστηχώς η τεχνητή διόγκωση του ελλείματος και η τραγική ανεπάρκεια που έδειξε η τρέχουσα κυβέρμηση μας οδηγούν μαθηματικά στη χρεκοπία. Τα νούμερα του ΠΣΑ δεν βγαίνουν σε καμία περίπτωση. Το 2011 θα είναι έτος εκλογών. Να δω τι θα έχει να επιδείξει το ΠΑΣΟΚ  τότε όταν τα σκληρά μέτρα του δεν θα  κατορθώσουν να αποτρέψουν την χρεοκοπία και θα βυθίσουν την Ελλάδα στην ύφεση. Ξέρουν πως θα έχουν μεγάλο πολιτικό κόστος για αυτό προχώρησαν σε ελληνοποιήσεις…Όμως δεν αρκούν να τους σώσουν ..Επιχειρώντας να κάψουν τουσ πολιτικούς αντιπάλους τους, δυσφήμισαν τη χώρα όσο δεν πάει και πυροβόλησαν τελικά  τα πόδια τους…Μόνοι τους έκαψαν το πολιτικό τους μέλλον, δυστηχώς όμως έκαψαν και το βιοτικό μας επίπεδο…
citizengr.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου