Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2010

11 απαντήσεις στον Βασίλη Χρονόπουλο που υπερασπίζεται την κυβερνητική πρωτοβουλία για την πολιτογράφηση μεταναστών


Ο Βασίλης Χρονόπουλος έγραψε ένα κείμενο 11 απαντήσεων στο οποίο υπερασπίζεται την κυβερνητική πρωτοβουλία για την πολιτογράφηση μεταναστών και των παιδιών τους.
Αναλυτική απάντηση σημείο προς σημείο ακολουθεί.

Πολιτογράφηση αλλοδαπών: 11 σύντομες απαντήσεις
1. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο αυξάνει τον αριθμό των αλλοδαπών που δικαιούνται την Ελληνική Ιθαγένεια σε σχέση με τον ισχύοντα Κώδικα Ιθαγένειας.

Πράγματι. Η βασική αλλαγή είναι ότι οι αλλοδαποί μπορούν να υποβάλλουν αίτηση σε πέντε χρόνια αντί για δέκα (ισχύων Κώδικας Ιθαγένειας). Κατά τα άλλα οι προϋποθέσεις δεν αλλάζουν ιδιαίτερα.

[...]
Η μείωση του χρόνου παραμονής δεν σημαίνει μόνο πως ο μετανάστης θα πρέπει να περιμένει λιγότερο για να γίνει Έλληνας πολίτης.

Σημαίνει και πως θα αυξηθεί ο αριθμός όσων θα μπορούν να γίνουν Έλληνες πολίτες, αφού κάποιοι μετανάστες μένουν νόμιμα στην Ελλάδα για 5 χρόνια, αλλά δεν μπορούν ή δεν ...
θέλουν να μείνουν μόνιμα για 10. Επιπλέον πιθανοί νέοι μετανάστες συνυπολογίζουν το καθεστώς ιθαγένειας που επικρατεί σε μια χώρα πριν αποφασίσουν να έρθουν εδώ ή να πάνε κάπου αλλού.

Οι δε προϋποθέσεις αλλάζουν ριζικά: απαλείφονται οι προϋποθέσεις του ήθους, της προσωπικότητας, της γνώσης της ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού. Θεωρεί ο κ. Χρονόπουλος πως αυτές οι αλλαγές είναι άνευ σημασίας;
2. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο δίνει ιθαγένεια στους μετανάστες που ζουν στη χώρα μας.

Το προτεινόμενο νομοσχέδιο δίνει το δικαίωμα σε όσους πληρούν τις προϋποθέσεις του να αιτηθούν την απόκτηση της Ελληνικής ιθαγένειας. Η ιθαγένεια δεν αποδίδεται αυτομάτως.

Αν δεν την επιθυμούν, μπορούν έτσι κι αλλιώς να επιλέξουν την ιδιότητα του επί μακρόν διαμενόντος μετανάστη.

Σημειωτέον ότι:
Σε πέντε χρόνια οι Υπήκοοι Τρίτης Χώρας δικαιούνται να τους χορηγηθεί άδεια επί μακρόν διαμένοντος βάσει της οποίας θεωρούνται μόνιμοι κάτοικοι της ΕΕ με αυξημένη προστασία απέναντι στην απέλαση και στις διακρίσεις .

Οι αναγνωρισμένοι Πρόσφυγες δεν απελαύνονται από την στιγμή που αναγνωρίζονται ως τέτοιοι, ενώ οι Κοινοτικοί έχουν από την πρώτη στιγμή και χωρίς καμία άλλη διατύπωση δικαίωμα εγκατάστασης και εργασίας, σε όποια χώρα της Ε.Ε. θελήσουν.
Σημειωτέον ότι:

Οι επί μακρόν διαμένοντες δεν έχουν απόλυτο δικαίωμα παρουσίας στην Ελλάδα και μπορούν να απελαθούν εάν υποπέσουν σε σοβαρό αδίκημα ή να μην ανανεωθεί η άδεια παραμονής τους για οποιονδήποτε λόγο.

Ούτε μπορούν να μεταδώσουν την Ελληνική ιθαγένεια σε τέκνα που αποκτούν ή έχουν ήδη αποκτήσει στο εξωτερικό.

Οι δε πολιτογραφηθέντες Έλληνες διατηρούν την ελληνική ιθαγένεια ακόμα κι αν διακόψουν κάθε σχέση με την Ελλάδα και την μεταδίδουν ες αεί στους απογόνους τους που δεν θα έχουν καμιά σχέση με την Ελλάδα αλλά θα μπορούν παραταύτα να μπαινοβγαίνουν στην χώρα.
3. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο δίνει ιθαγένεια στους “λαθρομετανάστες”.
Το προτεινόμενο νομοσχέδιο δίνει το δικαίωμα να ζητήσουν την ελληνική ιθαγένεια με προϋποθέσεις αυτοί που έχουν πάνω από πέντε χρόνια νόμιμης παραμονής. Το καθεστώς νομιμότητας το έχει δώσει το Ελληνικό κράτος μέσα από αρκετά δύσκολες διαδικασίες. Ευνοϊκότεροι όροι υπάρχουν μόνο για τα παιδιά που έχουν γεννηθεί ή έχουν μεγαλώσει στη χώρα.

Το νομοσχέδιο δίνει σαφώς και ρητά την Ελληνική ιθαγένεια σε ανήλικους λαθρομετανάστες που φοιτούν στα Ελληνικά σχολεία.

Την δίνει δε εμμέσως στους γονείς τους οι οποίοι ως γονείς ανήλικων Ελλήνων υπηκόων αποκτούν δικαίωμα νόμιμης παρουσίας στην χώρα και στη συνέχεια πολιτογράφησης.

Οι μόνοι λαθρομετανάστες που δεν θα μπορούν να πολιτογραφηθούν με αυτό το νομοσχέδιο είναι οι άτεκνοι. Κι αυτοί όμως θα αποκτήσουν κίνητρο για να κάνουν παιδιά (επιδότηση της γεννητικότητας αλλοδαπών δηλαδή!) έτσι ώστε να αποκτήσουν νομιμότητα και αργότερα ιθαγένεια.

Το δε καθεστώς νομιμότητας δεν το έδωσε το Ελληνικό κράτος με "αρκετά δύσκολες διαδικασίες" αλλά με μαζικές εκ των υστέρων νομιμοποιήσεις ανθρώπων που παράνομα εισήλθαν ή παρέμειναν στην χώρα και οι οποίοι στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης δεν απήλαυσαν ποτέ νομιμοποίησης.
4. Κάποιοι λένε ότι σε λίγα χρόνια οι “ξένοι” θα είναι περισσότεροι από τους Έλληνες στην Ελλάδα.Υπερβολικό μεν, αλλά σε κάτι αληθινό. Όσο δεν δίνουμε πρόσβαση στην ιθαγένεια, όσοι αλλοδαποί έρχονται στην Ελλάδα θα παραμένουν για πάντα “ξένοι”. Το πόσο ξένος είναι αυτός που ζει 5, 10, 15 ή 20 και παραπάνω χρόνια στη χώρα είναι θέμα οπτικής….Με τον νέο Κώδικα ο αριθμός των αλλοδαπών πολιτών θα μειωθεί κατά τον αριθμό αυτών που θα γίνουν, αφού ακολουθήσουν τη νέα διαδικασία Έλληνες πολίτες.
Η νομική πράξη της πολιτογράφησης δεν μετατρέπει αυτόματα έναν "ξένο" σε "Έλληνα". Απλά μετατρέπει έναν "αλλοδαπό" σε "Έλληνα πολίτη".

Όταν λέμε πως θα αυξηθεί ο αριθμός των ξένων, δεν εννοούμε βέβαια πως θα αυξηθεί ο αριθμός των αλλοδαπών. Εννοούμε πως με τα δικαιώματα παραμονής και οικογενειακής που προκύπτουν από την ελληνική ιθαγένεια και την ενθάρρυνση της μετανάστευσης θα αυξηθει ο αριθμός των αλλογενών ("ξένων") που θα διαβιούν στην Ελλάδα.
5. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο αλλοιώνει το εκλογικό σώμα της χώρας μας.

Το εκλογικό σώμα αλλοιώνεται, όταν οι διαδικασίες σύστασης του είναι αδιαφανείς. Για παράδειγμα, με τον προηγούμενο Κώδικα Ιθαγένειας (αναιτιολόγητο των αποφάσεων) οι κυβερνώντες μπορούν να επιλέξουν την απόδοση ιθαγένειας μόνο σε αυτούς που θα τους ψηφίσουν και να απορρίψουν όσους θέλουν. Μπορούν επίσης να εκβιάσουν την ψήφο χρησιμοποιώντας την μη ύπαρξη προθεσμίας για την έκδοση της τελικής απόφασης.

Το προτεινόμενο νομοσχέδιο προτείνει “αντικειμενικοποίηση” των προϋποθέσεων και της διαδικασίας κτήσης της ιθαγένειας μέσω πολιτογράφησης. Αυτό σημαίνει σημαίνει ότι θα είναι γνωστό από πριν και σε όλους το ποιοι θα δικαιούνται να αιτηθούν και να αποκτήσουν την ελληνική ιθαγένεια. Αν καταχρηστικά απορρίπτονται αιτήσεις, οι αιτούντες θα έχουν δικαίωμα προσφυγής.
Η περιγραφή του ισχύοντος κώδικα Ελληνικής ιθαγένειας είναι παντελώς λανθασμένη. Ο αριθμός των πολιτογραφήσεων με βάση τον ισχύοντα κώδικα είναι από τους χαμηλότερους στην Ευρώπη και ακόμα και όλοι όσοι πολιτογραφούντο σε μια τετραετία ήταν ψηφοφόροι του κυβερνώντος κόμματος, το αποτέλεσμα των εκλογών δεν θα ανετρέπετο. Μοναδική εξαίρεση η καταχρηστική πολιτοράφηση στην οποία προέβη το ΠΑΣΟΚ πριν από τις εκλογές του 2000...

Η εκλογική ανατροπή δεν συμβαίνει μόνο όταν τα κριτήρια είναι υποκειμενικά. Μπορεί κάλιστα να συμβεί όταν τα κριτήρια είναι αντικειμενικά, αν υπάρχει βάσιμη προσδοκία πως ο μέγιστος αριθμός όσων πολιτογραφηθούν θα ψηφίσουν το κόμμα που τους πολιτογραφεί.

Τόσο η Ευρωπαϊκή εμπειρία η οποία δείχνει πως οι μετανάστες ψηφίζουν κεντροαριστερά, τόσο η ευγνωμοσύνη προς το κόμμα που τους πολιτογραφεί στην Ελλάδα δείχνει πως η μεγάλη τους πλειοψηφία θα ψηφίζει ΠΑΣΟΚ παρά τα όποια "αντικειμενικά" κριτήρια.
6. Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις καλούν στη χώρα “λαθρομετανάστες”.

Σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις κανείς άνθρωπος χωρίς χαρτιά δεν μπορεί να επωφεληθεί της διαδικασίας πολιτογράφησης. Από την άλλη πρέπει να περιμένει τουλάχιστον 7 με 18 χρόνια αν προσπαθήσει να αποκτήσει δικαιώματα μέσω των παιδιών του που θα γεννηθούν ή θα μεγαλώσουν στην Ελλάδα. Το νομοσχέδιο δεν καλεί “λαθρομετανάστες”. Η προσπάθεια παραπληροφόρησης που έχει στηθεί γύρω από αυτό, μπορεί…
Αναφέρθηκα παραπάνω επακριβώς πως συμβαίνει η πρόσκληση στους λαθρομετανάστες. Ούτε είναι πολύς ο χρόνος των 7 ετών αναμονής για έναν υποψήφιο λαθρομετανάστη όταν γνωρίζει πως με τα ισχύοντα στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες ο χρόνος αναμονής για τη νομιμοποίηση είναι άπειρος...

Ο σημερινός πατέρας ή μητέρα παιδιού ηλικίας 5-11 ετών οπουδήποτε στον κόσμο γνωρίζει πως σε 6-7 έτη μπορεί να κάνει το παιδί του Έλληνα (και Ευρωπαίο) πολίτη, και τον εαυτό του μόνιμο και νόμιμος κάτοικο χώρα της Ευρωπαϊκής ένωσης. Αν το παιδί είναι μικρότερο η αναμονή είναι λίγο μεγαλύτερη (έως ότου γραφτεί στο σχολείο και συμπληρώσει το δημοτικό).

Αν δεν είναι αυτό κίνητρο προς λαθρομετανάστευση, δεν ξέρω ποιο είναι...
7. Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις δίνουν Ελληνική ιθαγένεια σε εγκληματίες.

Οι ελληνικές φυλακές είναι γεμάτη από αλλοδαπούς που έχουν τελέσει έγκλημα στη χώρα μας.
Προϋπόθεση πολιτογράφησης σύμφωνα με το άρθρο 5 (1β) είναι:
β. να μην έχει καταδικασθεί τελεσίδικα, κατά την τελευταία δεκαετία πριν από την υποβολή της αίτησης πολιτογράφησης, σε ποινή στερητική της ελευθερίας τουλάχιστον ενός έτους ή ανεξαρτήτως ποινής και χρόνου έκδοσης της καταδικαστικής απόφασης, για εγκλήματα προσβολών του πολιτεύματος, προδοσίας της χώρας, ανθρωποκτονίας από πρόθεση και επικίνδυνης σωματικής βλάβης, εγκλήματα σχετικά με την εμπορία και την διακίνηση ναρκωτικών, τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, διεθνή οικονομικά εγκλήματα, εγκλήματα με χρήση μέσων υψηλής τεχνολογίας, εγκλήματα περί το νόμισμα, αντίστασης κατά της αρχής, αρπαγής ανηλίκων, κατά της γενετήσιας ελευθερίας και οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, κλοπής, απάτης, υπεξαίρεσης, εκβίασης, τοκογλυφίας, του νόμου περί μεσαζόντων, πλαστογραφίας, ψευδούς βεβαίωσης, συκοφαντικής δυσφήμισης, λαθρεμπορίας, εγκλήματα που αφορούν τα όπλα, αρχαιότητες, την προώθηση λαθρομεταναστών στο εσωτερικό της χώρας ή τη διευκόλυνση μεταφοράς ή προώθησής τους ή της εξασφάλισης καταλύματος σε αυτούς για απόκρυψη ή για παραβάσεις της νομοθεσίας για την εγκατάσταση και κίνηση αλλοδαπών στην Ελλάδα.
Ανεξάρτητα με την άποψη που έχει ο καθένας για την εγκληματικότητα των αλλοδαπών στη χώρα μας γίνεται σαφές ότι η αναφορά σε παραβατικούς μετανάστες σε σχέση με τον προτεινόμενο Κώδικα Ιθαγένειας είναι απλά εκτός θέματος.
Θα έλεγε κανείς μάλιστα, ότι οι παραπάνω προϋποθέσεις είναι περισσότερο αυστηρές από ό,τι χρειάζεται….
Ο κ. Χρονόπουλος παραβλέπει το γεγονός πως παιδιά που πήγαν τις τρεις πρώτες τάξεις στο Δημοτικό ή έξι τάξεις στο Ελληνικό σχολείο ή γεννιούνται στην Ελλάδα και ένας γονέας τους μένει στην χώρα νόμιμα για μια πενταετία γίνεται Έλλην πολίτης με δήλωση, και κανένας έλεγχος παραβατικότητας δεν προβλέπεται γι'αυτή την κατηγορία.

Επομένως οποιοσδήποτε ανήλικος ή ενήλικος (18-21 ετών) που έχε προβεί σε έγκλημα και έχει δικαίωμα κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας με δήλωση είτε του ίδιου είτε των γονέων του δεν μπορεί να μην λάβει την ελληνική ιθαγένεια εάν ισχυσει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης.

Επομένως σαφώς δίδεται η ελληνική ιθαγένεια σε εγκληματίες.
8. Να δίνεται Ελληνική ιθαγένεια αρκεί να παραιτούνται αυτής που ήδη έχουν. Όχι στη διπλή ιθαγένεια.

Αν γίνει αυτό, τι θα απογίνει με τους Έλληνες του Εξωτερικού; Όταν αποκτούν την ιθαγένεια του τόπου διαμονής τους ή όταν είναι τέκνα δεύτερης και τρίτης γενιάς, θα έχουν πρόσβαση στην eλληνική ιθαγένεια;
Αυτό το πρόβλημα μπορεί να ρυθμιστεί άνετα. Όποιος έχει ήδη την ελληνική ιθαγένεια μπορεί να λαμβάνει μιαν άλλη (π.χ. των ΗΠΑ ή της Αυστραλίας) εφόσον όμως δεν λαμβάνει την ιθαγένεια της οποίας έχει παραιτηθεί.

Δηλαδή αν π.χ. ένας Αιγύπτιος παραιτηθεί της Αιγυπτιακής ιθαγένειας για να γίνει Έλληνας και μετά επανακτήσει την Αιγυπτιακή θα χάνει την Ελληνική ιθαγένεια.
9. Οι μετανάστες που θα αποκτήσουν την Ελληνική ιθαγένεια θα φέρουν εδώ τις οικογένειες τους και θα αλλοιώσουν τη σύνθεση της χώρας.

Δεν χρειάζεται να αποκτήσουν την ιθαγένεια για να καλέσουν την οικογένειά τους στη χώρα. Μπορούν να το κάνουν πολύ πριν (όταν συμπληρώσουν μόνο δυο και όχι πέντε χρόνια νόμιμης παραμονής στη χώρα). Το προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα που ενσωματώνει στο εθνικό δίκαιο της ευρωπαϊκή οδηγία περί οικογενειακής επανένωσης .
Άρθρο 5 ΠΔ 131/06
Προϋποθέσεις για την οικογενειακή επανένωση:
1. Ο υπήκοος τρίτης χώρας που κατοικεί νόμιμα στην Ελλάδα για διάστημα δύο ετών δικαιούται να ζητήσει, κατόπιν αίτησής του, την είσοδο και διαμονή στη χώρα μελών της οικογένειάς του, κατά το άρθρο 4 του παρόντος. Η αίτηση υποβάλλεται και εξετάζεται, όταν τα μέλη αυτά διαμένουν εκτός της ελληνικής επικράτειας.

Πρώτον πρέπει να κάνει αίτηση η οποία μπορεί να απορριφθεί. Έχει λοιπόν σαφώς λιγότερα δικαιώματα από τον Έλληνα.

Δεύτερον, τα ανήλικα παιδιά ενός πολιτογραφημένου πολίτη, ακόμα κι αν μένουν εκτός της Ελλάδας γίνονται Έλληνες πολίτες ως τέκνα Έλληνα πολίτη. Το ίδιο στη συνέχεια και για τα εγγόνια, δισέγγονά του, κ.ο.κ. Όλοι αυτοί έχουν απόλυτο δικαίωμα να έρθουν στην Ελλάδα.

Μπορεί λοιπόν άνετα ένας μετανάστης να έρθει μόνος στην Ελλάδα μαζί με ένα παιδί-άγκυρα, η φοίτηση του οποίου σε ελληνικό σχολείο του δίνει την ιθαγένεια, και στη συνέχεια στον πατέρα του. Μετά, τα άλλα 4 αδερφάκια του που έμειναν πίσω λ.χ. στο Πακιστάν με τη μητέρα ή τους παππούδες τους γίνονται Έλληνες πολίτες ως τέκνα Ελλήνων πολιτών. Σε μια γεννιά από έναν αρχικό μετανάστη έχουμε φτιάξει 1-2 ντουζίνες "Ελλήνων" με δικαίωμα να έρθούν όλοι στην Ελλάδα.
10. Η μη προσφυγή σε δημοψήφισμα είναι αντισυνταγματική.
Γενικά, όταν κάτι δεν μας αρέσει το βαφτίζουμε αντισυνταγματικό. Το δημοψήφισμα προβλέπεται ως θεσμός από το Σύνταγμα μας στο άρθρο 44 παρ.2 και δεν λέει πουθενά ότι όταν πολλοί ή λιγότεροι πολίτες το θελήσουν μπορούν να προκαλέσουν τη διεξαγωγή του.
Σε κάθε περίπτωση το σύνταγμα μας προβλέπει ότι η πρωτοβουλία για τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος ανήκει στο υπουργικό συμβούλιο και στη απόλυτη πλειοψηφία της Βουλής για εθνικά θέματα. Στην περίπτωση ψηφισμένου νομοσχεδίου απαιτείται αυξημένη πλειοψηφία των τριών πέμπτων του συνόλου της Βουλής μετά από πρόταση των δύο πέμπτων του συνολικού αριθμού των βουλευτών…
Άρθρo 44
*2. O Πρόεδρoς της Δημoκρατίας πρoκηρύσσει με διάταγμα δημoψήφισμα για κρίσιμα εθνικά θέματα, ύστερα από απόφαση της απόλυτης πλειoψηφίας τoυ όλoυ αριθμoύ των βoυλευτών, πoυ λαμβάνεται με πρόταση τoυ Yπoυργικoύ Συμβoυλίoυ.
Δημoψήφισμα πρoκηρύσσεται από τoν Πρόεδρo της Δημoκρατίας με διάταγμα και για ψηφισμένα νoμoσχέδια πoυ ρυθμίζoυν σoβαρό κoινωνικό ζήτημα, εκτός από τα δημoσιoνoμικά, εφόσoν αυτό απoφασιστεί από τα τρία πέμπτα τoυ συνόλoυ των βoυλευτών, ύστερα από πρόταση των δύo πέμπτων τoυ συνόλoυ και όπως oρίζoυν o Kανoνισμός της Boυλής και νόμoς για την εφαρμoγή της παραγράφoυ αυτής. Δεν εισάγoνται κατά την ίδια περίoδo της Boυλής περισσότερες από δύo πρoτάσεις δημoψηφίσματoς για νoμoσχέδιo.
Aν το νoμoσχέδιo υπερψηφιστεί, η πρoθεσμία τoυ άρθρoυ 42 παράγραφoς 1 αρχίζει από τη διεξαγωγή τoυ δημoψηφίσματoς.

Ουδείς λέει πως η μη προσφυγή σε δημοψήφισμα είναι αντισυνταγματική. Πρόκειται για επιχείρημα-"αχυράνθρωπο" (strawman argument).

Αυτό όμως που ισχύει είναι πως η προσφυγή σε δημοψήφισμα για "σημαντικό κοινωνικό ζήτημα" με υπογραφές 5% του εκλογικού σώματος αποτελούσε πρόταση του ΠΑΣΟΚ για τη συνταγματική μεταρρύθμιση.

Ενώ το ΠΑΣΟΚ λοιπόν μπορεί (τυπικά) να κρυφτεί πίσω από το Σύνταγμα και να μην κάνει δημοψήφισμα, πρέπει ταυτόχρονα να εξηγήσει γιατί (ουσιαστικά) θα το πράξει αν συγκεντρωθεί τέτοιος αριθμός υπογραφών.
11. Η χορήγηση ιθαγένειας σε μετανάστες είναι βόμβα στα θεμέλια της εθνικής και κοινωνικής συνοχής.

Οι μοναδικοί που ετοιμάζονται για πόλεμο και συγκρούσεις υιοθετώντας έναν ιδιαίτερα βίαιο λόγο είναι ένα μέρος από αυτούς που αντιτίθενται στις προτάσεις της κυβέρνησης. Κατά τα άλλα δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Οι πολίτες μιας χώρας αλλά και οι κάτοικοι της μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες και προβλήματα. Βόμβα στα θεμέλια της κοινωνικής συνοχής μπορεί να αποτελέσει ο ολοκληρωτικός αποκλεισμός από τα δικαιώματα ανθρώπων που είναι μόνιμοι κάτοικοι της χώρας.

Οι πολίτες μιας χώρα μοιράζονται διαφορετικές ανησυχίες και προβλήματα. Άλλα τα προβλήματα των κατοίκων της Εκάλης, του Διδυμότειχου, του Καστελόριζου. Ακόμα και όταν μοιράζονται τα ίδια προβλήματα όμως, επιλέγουν διαφορετικές λύσεις. Γι'αυτό υπάρχουν άλλωστε κόμματα, και γι'αυτό γίνονται και δημοψηφίσματα.

Η ιστορία θα δείξει αν η προτεινόμενη μεταρρύθμιση θα συμβάλει στην κοινωνική συνοχή και ειρήνη.
  Dienekes

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου