Του Σίμου Κεδίκογλου
Με τη συμφωνία Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη άνοιξε μια νέα εποχή στις Ελληνορωσικές σχέσεις.
Με τη συμφωνία Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη άνοιξε μια νέα εποχή στις Ελληνορωσικές σχέσεις.
Αφενός αναβαθμίστηκε η θέση της Ελλάδας στην ενεργειακή γεωστρατηγική σκακιέρα και αφετέρου άνοιξε ένα ευρύ πεδίο συνεργασιών της Αθήνας με τη Μόσχα.
Η συμφωνία για τον αγωγό South Stream, και ιδιαίτερα ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη εξουδετερώνει σε ένα μεγάλο βαθμό ένα σημαντικό γεωγραφικό "όπλο" της Άγκυρας, τα Δαρδανέλια. Σήμερα η Άγκυρα μπορεί κα ελέγχει τη ροή πετρελαίου από την Κασπία προς Μεσόγειο και Ευρώπη, επιτρέποντας κατά το δοκούν στα τάνκερς να περνάνε τα στενά του Βοσπόρου.
Την ιδέα του αγωγού εμπνεύστηκε πρώτος ο Ανδρέας Παπανδρέου τη δεκαετία του ΄80 και χρειάστηκε να περάσουν πάνω από 15 χρόνια μέχρι την υπογραφή της συμφωνίας από τον Κώστα Καραμανλή, λόγω έλλειψης προφανώς ενδιαφέροντος από τις κυβερνήσεις Σημίτη.
Ο Γ. Παπανδρέου όμως, προεκλογικά είχε αναφερθεί αορίστως στην ανάγκη αναθεώρησης της συμφωνίας, θέτοντας εν αμφιβόλω ένα εγχείρημα με πολλαπλά εχθρικά οφέλη. Ήδη η Τουρκία εκμεταλλεύεται την ολιγωρία της Ελλάδας και προωθεί συμφωνίες με τη Ρωσία για ανταγωνιστικούς αγωγούς. Είναι επιτακτικό η κυβέρνηση Παπανδρέου να ξεκαθαρίσει της προθέσεις της γιατί πέραν του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη υπάρχει ένα ευρύτατο φάσμα τομέων που μπορεί να αξιοποιηθεί η ελληνορωσική συνεργασία.
Οι αγωγοί πρέπει να είναι μόνο η αρχή. Εάν θέλετε, συμβολίζουν το ρόλο που μπορεί και πρέπει να παίξει η Ελλάδα ως γέφυρα μεταξύ Ευρώπης και Ρωσίας.
Στα χρόνια που πέρασαν έγιναν σημαντικές κινήσεις τόσο για την προσέλκυση ρωσικών επενδύσεων στην Ελλάδα, όσο και για την προώθηση των ελληνικών εξαγωγών στη Μόσχα. Παράλληλα υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες για τη συμπαραγωγή προϊόντων ρωσικής τεχνογνωσίας στην Ελλάδα. Όλα αυτά όμως κινδυνεύουν να ακυρωθούν από την έλλειψη βούλησης της ελληνικής κυβέρνησης.
Στην πρόσφατη ενημέρωση της επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής, για τις προτεραιότητες της κυβέρνησης Παπανδρέου, ο αναπληρωτής ΥΠΕΞ κ. Δ. Δρούτσας, παρέλειψε (τυχαίως;) να αναφερθεί στις φιλορωσικές συμφωνίες προκαλώντας την αντίδραση όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης αλλά και αρκετών βουλευτών της συμπολίτευσης.
Η συμφωνία για τον αγωγό South Stream, και ιδιαίτερα ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη εξουδετερώνει σε ένα μεγάλο βαθμό ένα σημαντικό γεωγραφικό "όπλο" της Άγκυρας, τα Δαρδανέλια. Σήμερα η Άγκυρα μπορεί κα ελέγχει τη ροή πετρελαίου από την Κασπία προς Μεσόγειο και Ευρώπη, επιτρέποντας κατά το δοκούν στα τάνκερς να περνάνε τα στενά του Βοσπόρου.
Την ιδέα του αγωγού εμπνεύστηκε πρώτος ο Ανδρέας Παπανδρέου τη δεκαετία του ΄80 και χρειάστηκε να περάσουν πάνω από 15 χρόνια μέχρι την υπογραφή της συμφωνίας από τον Κώστα Καραμανλή, λόγω έλλειψης προφανώς ενδιαφέροντος από τις κυβερνήσεις Σημίτη.
Ο Γ. Παπανδρέου όμως, προεκλογικά είχε αναφερθεί αορίστως στην ανάγκη αναθεώρησης της συμφωνίας, θέτοντας εν αμφιβόλω ένα εγχείρημα με πολλαπλά εχθρικά οφέλη. Ήδη η Τουρκία εκμεταλλεύεται την ολιγωρία της Ελλάδας και προωθεί συμφωνίες με τη Ρωσία για ανταγωνιστικούς αγωγούς. Είναι επιτακτικό η κυβέρνηση Παπανδρέου να ξεκαθαρίσει της προθέσεις της γιατί πέραν του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη υπάρχει ένα ευρύτατο φάσμα τομέων που μπορεί να αξιοποιηθεί η ελληνορωσική συνεργασία.
Οι αγωγοί πρέπει να είναι μόνο η αρχή. Εάν θέλετε, συμβολίζουν το ρόλο που μπορεί και πρέπει να παίξει η Ελλάδα ως γέφυρα μεταξύ Ευρώπης και Ρωσίας.
Στα χρόνια που πέρασαν έγιναν σημαντικές κινήσεις τόσο για την προσέλκυση ρωσικών επενδύσεων στην Ελλάδα, όσο και για την προώθηση των ελληνικών εξαγωγών στη Μόσχα. Παράλληλα υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες για τη συμπαραγωγή προϊόντων ρωσικής τεχνογνωσίας στην Ελλάδα. Όλα αυτά όμως κινδυνεύουν να ακυρωθούν από την έλλειψη βούλησης της ελληνικής κυβέρνησης.
Στην πρόσφατη ενημέρωση της επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής, για τις προτεραιότητες της κυβέρνησης Παπανδρέου, ο αναπληρωτής ΥΠΕΞ κ. Δ. Δρούτσας, παρέλειψε (τυχαίως;) να αναφερθεί στις φιλορωσικές συμφωνίες προκαλώντας την αντίδραση όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης αλλά και αρκετών βουλευτών της συμπολίτευσης.
Αντιδράσεις που είναι ενδεικτικές της απήχησης των συμφωνιών με τη Μόσχα στην ελληνική κοινή γνώμη.
Παρ΄ όλα αυτά εξακολουθεί να μην υπάρχει τίποτα νεότερο σχετικά με τις προοπτικές υλοποίησης της συμφωνίας Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Ούτε έχουν γίνει γνωστοί όμως οι λόγοι που κάνουν την κυβέρνηση Παπανδρέου να ξανασκέφτεται τη συμφωνία για τον πετρελαιοαγωγό.
Παρ΄ όλα αυτά εξακολουθεί να μην υπάρχει τίποτα νεότερο σχετικά με τις προοπτικές υλοποίησης της συμφωνίας Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Ούτε έχουν γίνει γνωστοί όμως οι λόγοι που κάνουν την κυβέρνηση Παπανδρέου να ξανασκέφτεται τη συμφωνία για τον πετρελαιοαγωγό.
Τέλος, όσα ακούγονται για περιβαλλοντικές επιπτώσεις είναι αστειότητες διότι η ελληνική νομοθεσία είναι η αυστηρότερη σε σχετικά θέματα περιβάλλοντος.
Τα περί ανάγκης ικανοποίησης του ισχυρού συμμάχου πέραν του ατλαντικού ούτε που θέλουμε να τα σκεφτόμαστε..
* Ο κ. Σίμος Κεδίκογλου είναι βουλευτής Ευβοίας ΝΔ
* Ο κ. Σίμος Κεδίκογλου είναι βουλευτής Ευβοίας ΝΔ
ΕΥΓΕ στον κύριο Κεδίκογλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνέρωσε ταχύτατα από την ψυχρολουσία της περασμένης Κυριακής και επανήλθε στο μετερίζι της αντιπολίτευσης, αυτό που τον έχει τάξει ο λαός της Εύβοιας να κάνει.
Και πάλι ΕΥΓΕ
Επίσης πολύ ωραία και η φωτό του κυρίου Βουλευτού. Αλήθεια αυτός δεν δήλωσε "απλός στρατιώτης της παράταξης",όπως η Ντόρα και ο Βαγγέλας; Βλέπω σε λίγο να δημιουργείται εκστρατευτικό σώμα από όλους αυτούς τους "ανιδιοτελείς αγωνιστές". Για την θέση του διοικητού ακούγεται το όνομα του θρασύτατου Γ. Βουλγαράκη (άλλος Ντοράκιας αυτός) που στο βιογραφικό του αναφέρει πως υπηρέτησε, αν θυμάμαι καλά, στις ειδικές δυνάμεις ή κάτι τέτοιο. Όταν όλοι ξέρουμε ότι τον τραβούσανε από την ουρά για να πάει φαντάρος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆΛΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΈΤΩΠΟ