Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2009

Τα σενάρια και το παρασκήνιο στο Μεγάλο Λιμάνι

Tην ύπαρξη ενός όρου στη σύμβαση με τον ΟΛΠ επικαλείται η MSC για να καταγγείλει τη σύμβαση με τον Οργανισμό.Ειδικότερα, στη σύμβαση που υπέγραψε η MSC υπάρχει όρος σύμφωνα με τον οποίο εφόσον ο ΟΛΠ πάψει να έχει δικαιώματα στην προβλήτα ΙΙ, τον έλεγχο της οποίας έχει πάρει από την 1η Οκτωβρίου η Cosco., τότε οι ελβετο-ιταλοί είχαν το δικαίωμα να καταγγείλουν τη σύμβαση υπέρ αυτών όπως και έκαναν.

Οι εξελίξεις στο μέτωπο του λιμανιού του Πειραιά έχουν πυροδοτήσει σενάρια.
Η κίνηση της MSC να καταγγείλει τη σύμβαση με τον ΟΛΠ ερμηνεύεται από κύκλους του λιμανιού ότι σαν στόχο έχει την επαναδιαπραγμάτευση από την αρχή με καλύτερου για εκείνη όρους της σύμβασης, αυτή τη φοράμε τους κινέζους που εκμεταλλεύονται την προβλήτα ΙΙ αλλά και με τον ίδιο τον ΟΛΠ που θα εκμεταλλεύεται την υπό κατασκευή προβλήτα Ι.

Η Cosco είχε υπολογίσει τις κινήσεις της MSC στο λιμάνι του Πειραιά, και τώρα πρέπει να προχωρήσει σε επανασχεδιασμό.

Όπως εκτιμάνε κύκλοι του λιμανιού, η MSC λόγω των κινητοποιήσεων τα τελευταία δύο χρόνια στο λιμάνι είχε μειώσει τις κινήσεις transit στις 150.000 τον χρόνο.
Όμως βάσει της σύμβασης που είχε υπογράψει με την ΟΛΠ ΑΕ ήταν υποχρεωμένη να φέρνει στο λιμάνι το λιγότερο 500.000 εμπορευματοκιβώτια. Κάτω από αυτόν τον αριθμό θα έπρεπε να πληρώνει μέχρι και ένα εκ. ευρώ τον χρόνο ποινική ρήτρα. Με την καταγγελία της σύμβασης γλιτώνει από την υποχρέωση καταβολής της ρήτρας.

Τι μετέδιδε νωρίτερα το axiaplus

Η MSC κατήγγειλε τη σύμβαση με τον ΟΛΠ


Τριγμοί στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες ο κολοσσός MSC κατήγγειλε τη σύμβαση που είχε με την ΟΛΠ ΑΕ. Ο ελβετικο-ιταλικός γίγαντας στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων ήταν ο μεγαλύτερος πελάτης του λιμανιού του Πειραιά, με διακίνηση 1,6 εκ. εμπορευματοκιβώτια.

Όπως μας επεσήμαναν ευρύτεροι κύκλοι της Ομίλου τα τελευταία 2 ½ χρόνια το λιμάνι του Πειραιά λόγω των απεργιών είχε αποδυναμωθεί.

Από 1,6 εκ. εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο η MSC έφθασε να διακινεί 400.000 περίπου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η σύμβαση της MSC είχε περάσει στην Cosco αφού θα εκμεταλλεύεται την προβλήτα ΙΙ που εξυπηρετεί τα πλοία του ο ιταλο-ελβετιού Ομίλου.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η MSC σταματάει το transit φορτίο. Το τοπικό φορτίο θα διατηρηθεί όπως και η εξυπηρέτηση των πελατών.

Του Μηνά Τσαμόπουλου

axiaplus.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου