Δευτέρα 11 Μαΐου 2009

Κι άλλοι... πράσινοι σκελετοί.


Διάτρητες οι συμβάσεις με τη MAN. Όργιο παρατυπιών είχε εντοπίσει το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Σχετικά με την υπογραφή της σύμβασης με την οποία ανετίθετο στην κοινοπραξία Neoplan – ΕΛΒΟ η μεγάλη προμήθεια των 140 τρόλεϊ , το αρμόδιο έκτο κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου που παρακολουθούσε τις δραστηριότητες του κλάδου και κατά συνέπεια ήταν και το πλέον αρμόδιο, είχε ταχθεί ΚΑΤΑ της σύμβασης.

Όπως αποκαλύπτει σήμερα ο ΕΤ, τα μέλη του ζητούσαν να απορριφθεί η προσφορά, καθώς δεν πληρούσε σοβαρούς όρους του διαγωνισμού, όπως για παράδειγμα αυτόν που προέβλεπε 20ετή κάλυψη με ανταλλακτικά των τρόλεϊ!

Χαρακτηριστική είναι επίσης και η ...σπουδή να ανατραπεί η απόφαση του εν λόγω κλιμακίου με άλλη απόφαση, αυτή τη φορά τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που λήφθηκε όμως αρκετό καιρό μετά.


Οι δύο επίμαχες συμβάσεις, για την προμήθεια 90 κανονικών και 50 αρθρωτών τρόλεϊ συνολικού ύψους 86 εκατ. ευρώ (η μεγαλύτερη προμήθεια των τελευταίων 100 χρόνων στο συγκεκριμένο συγκοινωνιακό οργανισμό της Αθήνας) υπογράφηκαν από την τότε διοίκηση των ΗΛΠΑΠ και τους εκπροσώπους της ΕΛΒΟ και Neoplan/ΜΑΝ στις 23 και 24 Δεκεμβρίου 2002.

Είχε προηγηθεί ομόφωνη απόφαση της διακομματικής επιτροπής. Την απόφαση έλαβαν οι τότε γενικοί γραμματείς των υπ. Μεταφορών κ. Ι. Κωνσταντινίδης (τέως βουλευτής ΠαΣοΚ), πρόεδρος της επιτροπής και εκπρόσωπος του υπ. Μεταφορών κ. Χ. Βερελή, Ανάπτυξης κ. Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου (νυν βουλευτής ΠαΣοΚ) και Οικονομίας-Οικονομικών κ. Γιώργος Κανελλόπουλος, ενώ ως εκπρόσωποι των κομμάτων συμμετείχαν οι βουλευτές κ.κ. Δημήτρης Καπετανάς (ΠΑΣΟΚ), Π. Σοφός (ΚΚΕ) και Χρ. Πάνου (ΣΥΝ).


Η δικαστική και πολιτική εξέλιξη του θέματος δημιουργεί πελώρια ερωτήματα για τον τρόπο που χειρίστηκε το θέμα η διακομματική επιτροπή.
Η Ν.Δ. βρίσκεται έξω από το «κάδρο» κι αυτό γιατί με εντολή Καραμανλή οι εκπρόσωποί της αποχώρησαν από όλες τις διακομματικές επιτροπές προμηθειών και δεν συμμετείχαν σε καμιά μέχρι το 2004.


Δουλειά πιάνει λοιπόν ο εισαγγελέας που ανέλαβε την έρευνα. Από το γραφείο του θα παρελάσουν πολιτικά πρόσωπα, ενώ δεν αποκλείεται να ζητηθεί το άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών εμπλεκομένων αλλά και δικαστική συνδρομή από τη Γερμανία.


ΥΓ. Μπορεί σε πολλούς να φανεί άσχετο με το θέμα , αλλά εγώ θα επιμείνω γράφοντας αυτό που είχα γράψει και την Πέμπτη 7 Μαΐου. "Προβλέπονται πολιτικές... «αναταράξεις» ή πιο σωστά πολιτικές .....«σεισμικές δονήσεις» , αφού η υπερεκτίμηση του παράγοντα «ενεργό πολιτικό ρήγμα», και η υποβάθμιση του ρόλου του στις πολιτικές καταστροφές , οδήγησαν σε λανθασμένο ....«πολιτικό αντισεισμικό σχεδιασμό».

Όπως και στην Κοζάνη όπου η λανθασμένη εκτίμηση των τεκτονικών φαινομένων είχε οδηγήσει σε σημαντικότατες ζημιές."
Θα συμπληρώσω σήμερα ότι ανασύρεται από την ντουλάπα και άλλος σκελετός (με πλούσιο εσχάτως ...ανακριτικό και καταγγελτικό κοινοβουλευτικό ...έργο).Χάθηκαν οι.. αποστάσεις και άνοιξαν οι ασκοί του Αιόλου. Καρδίτσα – Αθήνα – Βρυξέλλες. Μια σταλιά δρόμος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου