Παρασκευή 29 Μαΐου 2009

Στήριξη του μάρκετινγκ των αγροτικών προϊόντων

Η χρήση και κατανόηση των συστημάτων σήμανσης της ποιότητας πρέπει επίσης να είναι ευκολότερη για τον καθένα...
Kαλύτερη αξιοποίηση των συστημάτων μάρκετινγκ και ποιότητας των ευρωπαϊκών γεωργικών προϊόντων πρότεινε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας της Ε.Ε. Οπως επισημαίνει η Κομισιόν απαιτείται δράση για καλύτερη ενημέρωση σχετικά με τα χαρακτηριστικά των γεωργικών προϊόντων, που θα συμβάλει στην αποκατάσταση της επαφής των γεωργών με τους καταναλωτές.

Η χρήση και κατανόηση των συστημάτων σήμανσης της ποιότητας πρέπει επίσης να είναι ευκολότερη για τον καθένα, όπως και η πολιτική της Ε.Ε. να είναι συνεκτικότερη, αναφέρει η Επιτροπή.


Η Επιτροπή, στην ανακοίνωση, προτείνει τα εξής:


- Να επεκταθεί η σήμανση με την οποία προσδιορίζεται ο τόπος στον οποίο έχει παραχθεί το γεωργικό προϊόν.


- Να εξετασθεί η σκοπιμότητα πρόβλεψης ειδικών προαιρετικών αποκλειστικών όρων για το «προϊόν ορεινής γεωργίας» και το «παραδοσιακό προϊόν». Το τελευταίο αυτό θα μπορούσε να αντικαταστήσει το ισχύον σύστημα για το «εγγυημένο παραδοσιακό ιδιότυπο προϊόν».


- Να δημιουργηθεί ενιαίο μητρώο για το σύνολο των γεωγραφικών ενδείξεων (για τους οίνους, τα αλκοολούχα ποτά και τα γεωργικά προϊόντα και τα τρόφιμα), ενώ παράλληλα να διαφυλάσσονται οι ιδιαιτερότητες κάθε συστήματος.


- Να βελτιωθεί η ενιαία αγορά για προϊόντα υπαγόμενα σε συστήματα σήμανσης, ιδίως για τα βιολογικά προϊόντα.


- Να βελτιωθεί η διεθνής προστασία των γεωγραφικών ενδείξεων και να υποστηριχθεί η ανάπτυξη διεθνών προτύπων για τα πρότυπα εμπορίας και τα βιολογικά προϊόντα.


- Να χαραχθούν γενικές κατευθύνσεις «ορθής πρακτικής» για τα ιδιωτικά συστήματα πιστοποίησης, ώστε να περιοριστούν οι πιθανότητες σύγχυσης του καταναλωτή και η γραφειοκρατία για τους γεωργούς.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου