Tης Αλεξανδρας Κασσιμη
Σε αεροπορική τροχιά συνεδρίασε χθες η Διυπουργική Επιτροπή ΔΕΚΟ, που μετατράπηκε σε Αποκρατικοποιήσεων, με θέμα το σχέδιο ανασυγκρότησης του... ΟΣΕ. Τη συνεδρίαση επρόκειτο να απασχολήσει κυρίως η έγκριση του σχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ -για πολλοστή φορά, αλλά στο επίκεντρο βρέθηκε πάλι η Ολυμπιακή, ενώ κηρύχθηκε και επισήμως άγονος ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της «Ταχυμεταφορές - ΕΛΤΑ».
Οσον αφορά τη μεγάλη πληγή του υπ. Μεταφορών, τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, πληροφορίες θέλουν τη Διυπουργική Επιτροπή να ενημερώθηκε για μία ακόμη φορά για το σχέδιο εξυγίανσης. Η επίσημη ανακοίνωση κάνει λόγο όμως για «οριοθέτηση των περαιτέρω ενεργειών που πρέπει να γίνουν για την πλήρη εφαρμογή του σχεδίου».
Μεγάλη έμφαση δίνεται πλέον στον εταιρικό μετασχηματισμό του ΟΣΕ και στον τρόπο αξιοποίησης των θυγατρικών του εταιρειών, σε μια προσπάθεια εξεύρεσης εσόδων.
Παράλληλα, εξασφαλίστηκαν οι αναγκαίοι πόροι για την εύρυθμη λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 200 εκατ. ευρώ, ενώ πληροφορίες θέλουν το Δημόσιο να αναλαμβάνει τις ζημίες του πρώτου 3μήνου 2009, που ανέρχονται στα 160 εκατ. ευρώ). Η εταιρεία λειτουργούσε χωρίς καθόλου μετοχικό κεφάλαιο. Την ίδια στιγμή, εξετάζονται εναλλακτικές για τη μελλοντική παραχώρηση δραστηριοτήτων ορισμένων θυγατρικών του ΟΣΕ σε ιδιώτες, ενώ στο επίκεντρο της προσπάθειας θα βρεθούν τα ηλεκτροκίνητα δρομολόγια.
Πληροφορίες θέλουν το σχέδιο για το νοικοκύρεμα των οικονομικών του Οργανισμού, που θα ανακοινωθεί τέλη Απριλίου, να προβλέπει εθελουσία έξοδο 4.000 εργαζομένων και πρόσληψη 1.000 ατόμων, αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, περικοπές δρομολογίων και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας μέσω ΣΔΙΤ.
Το κόστος του προγράμματος εθελουσίας εξόδου αναμένεται στα 1,5 δισ. ευρώ, ενώ άγνωστη παραμένει η πηγή της χρηματοδότησής του. Το πρόγραμμα θα αφορά ειδικότητες οι οποίες εμφανίζουν περιορισμένη ανταπόκριση στις ανάγκες του Οργανισμού. Προϋπόθεση για την απομάκρυνση είναι η εφαρμογή των συστημάτων ηλεκτροκίνησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών στο σύνολο του δικτύου. Ωστόσο, σχεδιάζεται αξιοποίηση τμήματος του προσωπικού που θα αποχωρήσει, για διάστημα 2-3 χρόνων, στις περιπτώσεις ειδικοτήτων που ακόμη απαιτούνται στον Οργανισμό, αλλά δεν θα εκπαιδευτούν νέοι.
Σε εξέλιξη είναι πλήρες πρόγραμμα επανεκτίμησης σχεδόν όλων των ζημιογόνων γραμμών του ΟΣΕ, με ανοιχτό το ενδεχόμενο περικοπών. Δεδομένη θεωρείται η μείωση συχνοτήτων.
Η μέθοδος των ΣΔΙΤ αναμένεται να ακολουθηθεί και για επεκτάσεις ή αναβαθμίσεις δικτύου. Ηδη έχει ανακοινωθεί ότι η επέκταση του Προαστιακού προς Λαύριο θα πραγματοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου