Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2020

«Έκαψε» τον Παπαγγελόπουλο η Ράικου

Σοβαρές αιχμές κατά του πρώην αναπληρωτή υπουργού Δικαιοσύνης, Δημήτρη Παπαγγελόπουλου, άφησε η πρώην εισαγγελέας κατά της Διαφθοράς, Ελένη Ράικου, κατά την έναρξη της κατάθεσής της στην Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής που ερευνά τη σκευωρία Novartis.
Η Ελένη Ράικου απέδωσε ρόλο προπομπού στην δημοσιογράφο Γιάννα Παπαδάκου λέγοντας ότι την ρωτούσε διαρκώς για την ύπαρξη ενοχοποιητικών στοιχείων κατά του Παναγιώτη Πικραμμένου και του Ευάγγελου Βενιζέλου, τα οποία όμως δεν υπήρχαν...
Στη συνέχεια, δεχόταν πιέσεις από τον τότε αναπληρωτή υπουργό Δικαιοσύνης προκειμένου με ανύπαρκτα στοιχεία να ασκήσει διώξεις.
Επαναδιατυπώνοντας όσα είπε στους ανακριτές τον περασμένο Σεπτέμβριο, ανέφερε: 
“Από τις έρευνες άνοιξαν 36 λογαριασμοί. Δεν πηγαίναμε σπίτια μας ούτε τα Σαββατοκύριακα. Τον Φεβρουάριο του 2017 με επισκέφθηκε η δημοσιογράφος Παπαδάκου και ρωτούσε αν υπάρχουν στοιχεία για πολιτικά πρόσωπα. Άλλοι δημοσιογράφοι δεν είχαν ρωτήσει κάτι τέτοιο καθώς η έρευνα ήταν σε αρχικό στάδιο. Η Παπαδάκου μου είπε όμως πως υπάρχουν στοιχεία. Μετά με πήρε και ο Παπαγγελόπουλος. Ρωτούσε τα ίδια.
Η Παπαδάκου με ξαναπήρε τον Μάρτιο. Ρωτούσε τα ίδια. Όταν της είπα πως δεν υπάρχει κάτι μου είπε πως "για Βενιζέλο και Πικραμμένο δεν βγαίνει κάτι"; και άρχισε να μιλά για off shore των Παναγιωτάκη και Βενιζέλου. Εξεπλάγην και της ζήτησα τα στοιχεία. Αν τα έχει να τα φέρει. Μου απάντησε “φεύγω τώρα να στα φέρω". Απέφυγε να φέρει οτιδήποτε”.
Ακόμα, η πρώην εισαγγελέας κατά της Διαφθοράς πρόσθεσε “Λίγες ημέρες μετά με πήρε ο Παπαγγελόπουλος. Μου είπε: "Ακόμα να στείλεις τη δικογραφία στην Βουλή;”
Του απάντησα: “εγώ δεν είμαι αυτής της σχολής;”
Μου ανταπάντησε: “Κάτσε και θα δεις”
Αισθάνθηκα πως εκβιάζομαι. Κοινή εκβίαση”.
Στη συνέχεια, η Ελένη Ράικου πρόσθεσε:
“Κατόπιν έψαξα τράπεζες. Από την Alpha Bank βρέθηκε έμβασμα 28 εκατομμύρια ευρώ. Η χαρά μας ήταν μεγάλη. Ήλθαν κι αλλά αποτελέσματα. Τα συνολικά εμβάσματα της Novartis ήταν 118 εκατομμύρια ευρώ. Την πρώτη λίστα τη χωρίσαμε. Κάποιοι έψαχναν εταιρείες κάποιοι άλλοι φυσικά πρόσωπα. Στην ενιαία αρχή πληρωμών στείλαμε έγγραφο για συνδρομή ως προς φυσικά πρόσωπα. Να δούμε εάν μισθοδοτούνται από Δημόσιο για να διερευνήσουμε σχέσεις με Novartis. Στείλαμε έγγραφο και Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)  ζητώντας έναν υπάλληλο για βοήθεια. Έψαξα ειδικά τον κύριο Παναγιωτάκη όμως είχα κατηγορηματική άρνηση . Δεν υπήρχε έμβασμα προς αυτόν”.
Περιγράφοντας τα όσα συνέβησαν μετά την άρνησή της να ασκήσει διώξεις μίλησε για “συμβόλαιο θανάτου εις βάρος της από τον Παπαγγελόπουλο”.
“Κάποιος Ανδρικόπουλος δημοσιογράφος από Documento τότε με πήρε τηλέφωνο και μου είπε πως κατηγορούμε για απόκρυψη στοιχείων από κάποια κυρία Ζαμανίκα. Κατόπιν υπήρξε εναντίον μου δημοσίευμα. Κατάλαβα τότε πως υπήρξε συμβόλαιο θανάτου επειδή αρνήθηκα να συνεργαστώ με τον Παπαγγελόπουλο!
Θυμήθηκα την Τσατάνη που της είχαν βάλει εκρηκτικό μηχανισμό. Αισθάνθηκα διωκόμενη και θεσμικά απροστάτευτη. Αισθάνθηκα ότι εκτελούνταν συμβόλαιο θανάτου σε βάρος μου από τον Παπαγγελόπουλο. Μετά την άρνηση μου να ενδώσω στο να στείλω φάκελο για πολιτικούς χωρίς να έχω στοιχεία ξεκίνησαν σειρά πειθαρχικών μου διώξεων. Την πειθαρχική έρευνα εναντίον μου την ανέλαβε ο κ. Δασκαλόπουλος και την αρχειοθέτησε. Μετά όμως έγινε ξανά πειθαρχικός έλεγχος για εμένα και τον κ. Δασκαλόπουλο και απαλλαχθήκαμε. Όμως ο τότε υπουργός Δικαιοσύνης, Μιχάλης Καλογήρου, άσκησε έφεση, αλλά απαλλαχθήκαμε ξανά”, ανέφερε ακόμα η Ελένη Ράικου.

Να σημειωθεί ότι κατά την έναρξη της κατάθεσής της αναφέρθηκε στο ιστορικό της υπόθεσης και τον τρόπο με τον οποίο ξεκίνησαν οι έρευνες για την υπόθεση Novartis. Ανέφερε πως ο τότε υπουργός Δικαιοσύνης, Σταύρος Κοντονής, διαβίβασε στην εισαγγελία Διαφθοράς τον σχετικό φάκελο.
Εκείνος ο φάκελος περιελάμβανε καταγγελίες προς τις αμερικανικές αρχές δύο υπαλλήλων της Novartis για αθέμιτες πρακτικές και χρηματισμούς προκειμένου να διευκολυνθεί η εταιρεία.
Με δεδομένο ότι η Novartis ήταν υπότροπη και σε άλλες χώρες και της είχαν επιβληθεί κυρώσεις η Ελένη Ράικου ανέφερε ότι η στρατηγική της ήταν να αποσπάσει αποζημιώσεις και η χώρα μας. Υπό αυτά τα δεδομένα η τότε εισαγγελέας απέστειλε αίτημα δικαστικής συνδρομής στις ΗΠΑ και παράλληλα προχώρησε σε κατασχέσεις εγγράφων.
Σύμφωνα πάντα με την Ελένη Ράικου οι αμερικανικές Αρχές απέστειλαν δύο έγγραφα που αφορούσαν συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο και συμμετείχαν 11-12 υπάλληλοι του υπουργείου Υγείας, καθώς και εταιρείες προσώπων όπως οι Εμμανουήλ Βουλκίδης και Μαυρίκος.
Για το συγκεκριμένο συνέδριο δόθηκε εντολή ελέγχου στην επιθεωρήτρια δημόσιας διοίκησης, Μαρία Παπασπύρου, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν είχαν σχέση με αυτό υπηρεσιακοί παράγοντες αρμόδιοι με την τιμολόγηση φαρμάκων. Στο πλαίσιο της εντολής συγκροτήθηκε κλιμάκιο ελέγχου που πραγματοποίησε κατ΄ οίκων έρευνες σε 33 νομικά και φυσικά πρόσωπα.
“Κατασχέσαμε πλήθος εγγράφων και υπολογιστών. Όλα πήγαν στις υπηρεσίες μας. Έγινε και εργαστηριακή εξέταση σε βάθος. Τον Φεβρουάριο 2017 μας επισκέφτηκαν δυο Αμερικανοί εισαγγελείς και τρεις βοηθοί τους. Η συνάντηση έγινε στο γραφείο εισαγγελέας εγκλημάτων κατά Διαφθοράς. Προτείναμε να γίνει κοινή ομάδα εργασίας αλλά οι Αμερικάνοι αρνήθηκαν”, είπε ακόμα η εισαγγελέας.
Παράλληλα, η Ελένη Ράικου αποκάλυψε ότι ο Δημήτρης Παπαγγελόπουλος της ζήτησε να κατασκευάσει στοιχεία και μάρτυρες.
Η εισαγγελέας αποκάλυψε ότι ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Δικαιοσύνης παρενέβαινε συνεχώς στο έργο των εισαγγελέων Διαφθοράς απαιτώντας να ασκηθούν διώξεις κατά πολιτικών αν και γνώριζε ότι δεν υπήρχαν ενοχοποιητικά στοιχεία.
Περιγράφοντας καταστάσεις που παραπέμπουν σε παραδικαστικό κύκλωμα είπε ότι ο Δημήτρης Παπαγγελόπουλος παρενέβαινε και σε άλλες υποθέσεις – εκτός της Novartis – που αφορούσαν συγκεκριμένους επιχειρηματίες.
“Τον Ιανουάριο 2017 μας διαβιβάστηκε αναφορά του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος με συνημμένο πόρισμα για την Τράπεζα Αττικής και την δανειοδότηση σε 100δες επιχειρηματίες χωρίς να τηρούνται τα τραπεζικά κριτήρια. Ο Δημήτρης Παπαγγελόπουλος με πήρε τηλέφωνο και μου ζήτησε να την κρατήσω και να μην την προχωρήσω και του είπα “δεν γίνεται”.
Στην ερώτηση του Δημήτρη Μαρκόπουλου για το αν γνωρίζει άλλους εισαγγελείς που υπέστησαν τις παρεμβάσεις “Ρασπούτιν” απάντησε: “Και ο κ. Αθανασίου, ο οικονομικός εισαγγελέας μου εκμυστηρεύτηκε παρεμβάσεις”.
Η ίδια χαρακτήρισε τον Δημήτρη Παπαγγελόπουλο ως “σκευωρό” που λειτουργεί παραθεσμικά, με παρακρατικές μεθόδους και στημένα δημοσιεύματα προκειμένου να πλήξει τους αντιπάλους του.
Μεταξύ άλλων, η εισαγγελέας έχει αναφέρει:
- Ο Παπαγγελόπουλος δεν ορρωδούσε προ ουδενός. Έπαιρνε τηλέφωνα και υποδείκνυε τί να κάνουμε σε συγκεκριμένες υποθέσεις. Είχε άποψη και ήταν ο ορισμός της παρεμβατικότητας. Ήταν υποθέσεις που ενδιέφεραν τον ίδιο. Όχι μόνο για πολιτικούς αλλά και για επιχειρηματίες.
- Στη Novartis απαιτούσε να κατασκευάσω στοιχεία και μάρτυρες. Ο Παπαγγελοπουλος ήθελε πολιτικούς εδώ και τώρα! Αυτό ήθελε. Τελικά το κατάφερε με την Τουλουπάκη. Αυτό αποδεικνύει η ροή των γεγονότων. Όσα ήθελε τα πέτυχε με την Τουλουπάκη. Την είχε άλλωστε έτοιμη για αντικαταστάτριά μου.
- Mου τηλεφώνησε ο Δημήτρης Παπαγγελόπουλος με άσχημο τόνο και με ρώτησε γιατί δεν έστειλα την υπόθεση στη Βουλή. Όταν του είπα πως δεν έχω στοιχεία μου είπε: “Έχεις και παραέχεις. Στείλτε και θα τα βρουν οι παρακάτω”. Του απάντησα ότι “εγώ δεν είμαι αυτής της σχολής”. Και εκείνος μου είπε “μείνε με τη σχολή σου και θα δεις τί θα πάθεις”
- ένιωσα για πρώτη φορά την κοινή εκβίαση σε βάρος μου. Αισθάνθηκα ότι το σχέδιο εκτέλεσής μου ήταν ήδη σε τελική φάση.
- στις 10 Νοεμβρίου 2017 την κάλεσε ο προϊστάμενός της στο Τμήμα Δικαστικών Συνδρομών. Ο διάλογος που διημείφθη τότε είχε ως εξής: “Μου είπε πως πρέπει να με αλλάξει για το δικό μου καλό”. Του απάντησα: “Κατάλαβα. Σας τηλεφώνησε ο Παπαγγελόπουλος”. Μου χαμογέλασε και απάντησε: «Δεν θα έκανα το χατίρι κανενός, αλλά είναι για το καλό σου”.
-Όταν είδα και το πρωτοσέλιδο του Documento εναντίον μου τον Μάρτιο του 2017 αισθάνθηκα τί θα πει συμβόλαιο θανάτου και πώς είναι να είσαι θεσμικά απροστάτευτη. Μέσα σε φόβο και ανασφάλεια έγραψα στις τρεις τα ξημερώματα την επιστολή με την οποία ζητούσα την αντικατάστασή μου. Επειδή είχα καταλάβει τί συμβαίνει έδωσα την επιστολή αυτή στη δημοσιότητα. Από τότε και μέχρι σήμερα για πρώτη φορά στη ζωή μου ακολούθησε μια σειρά πειθαρχικών διώξεων:

“Τον Παπαγγελόπουλο τον στήριζε το τότε κυβερνητικό κόμμα”


- Μέχρι το 2017 δεν είχα καμία απολύτως πειθαρχική διαδικασία. Όλα ξεκίνησαν μετά την άρνησή μου να ασκήσω διώξεις.
- Τον κ. Παπαγγελόπουλο δυστυχώς τον στήριζε το τότε κυβερνητικό κόμμα. Δεν κατήγγειλα τότε τον κ. Παπαγγελόπουλο γιατί δεν είχα θεσμική προστασία. Υπήρχε απόκλιση από τα συνηθισμένα στον Άρειο Πάγο που με έκαναν να νιώθω άβολα. Που να αναφερθώ; Στην κυρία Δημητρίου άμα πήγαινα ήξερα τί θα γίνει. Η κυρία Δημητρίου ταυτιζόταν με την Κυβέρνηση. Γι΄ αυτό δεν απολάμβανα τη θεσμική προστασία που χρειαζόμουν.
- Ειλικρινά απορώ πώς τον στήριζε η τότε κυβέρνηση. Λειτουργούσε με τρόπο εκβιαστικό.  Έστηνε δημοσιεύματα με παρακρατικές μεθόδους. Έφτιαχνε ιστορίες και διέσυρε αθώους ανθρώπους”
Η ίδια αναφέρθηκε και στις σχέσεις Παπαγγελόπουλου – Τουλουπάκη λέγοντας: “οι σχέσεις τους ήταν γνωστές. Η κα Τουλουπάκη αναφερόταν ως παιδί του Παπαγγελόπουλου και της ομάδας του”.
- Τον Παπαγγελόπουλο εγώ έτσι τον καταχώρησα. Ως “Ρασπούτιν” και σκευωρό της πολιτικής.
- Από το 2005 που ήταν προϊστάμενος στην εισαγγελία Αθηνών και συνυπηρετούσαμε, αποκαλούσε τον εαυτό του ο ίδιος ο κ. Παπαγγελόπουλος “Ρασπούτιν”. Από τότε θυμάμαι να το λέει.
Όσο ήταν υπουργός ο Παπαγγελόπουλος λειτουργούσε παραθεσμικά. Έστηνε δημοσιεύματα εναντίον αθώων ανθρώπων”
Σε αυτή την επιτροπή θα ακούσετε μόνο το 1% των όσων έκανε ο Παπαγγελόπουλος.
Να σημειωθεί ότι η κατάθεση της Ελένης Ράικου θα συνεχιστεί αύριο, Τετάρτη, στις 11 το πρωί.


Τι απαντούν Παπαγγελόπουλος - Τουλουπάκη


Ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Δικαιοσύνης, Δημήτρης Παπαγγελόπουλος, απάντησε στα όσα είπε η Ελένη Ράικου στην κατάθεσή της στην Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής για την υπόθεση της Novartis.
«Αυτοπαγιδευμένη στο βούρκο των ευθυνών και των ψεμάτων της η κα Ράικου προσπαθεί με νέα βρωμερά ψέματα να σωθεί», αναφέρει σε δήλωσή του ο Δημήτρης Παπαγγελόπουλος.
Ο Δημήτρης Παπαγγέλοπουλος προσέθεσε: «Το μόνο που καταφέρνει είναι να εκτίθεται και να βουλιάζει πιο βαθιά στο βούρκο της.
Μόλις ολοκληρώσει τη μυθιστορηματική, παραληρηματική, ρυπαρή και δυσώδη κατάθεσή της θα τοποθετηθώ συνολικά και θα ενεργήσω όπως της αξίζει».
Η Εισαγγελέας Διαφθοράς, Ελένη Τουλουπάκη, διευκρινίζει ότι ο πρόεδρος της Εξεταστικής Επιτροπής με έγγραφο του ζήτησε να αποσταλούν στη Βουλή το αργότερο ως σήμερα τα συγκεκριμένα στοιχεία, τα οποία και εστάλησαν.
Ακόμα, η εισαγγελέας επισημαίνει ότι στο γραφείο της δεν έχει διαβιβαστεί κανένα άλλο αίτημα από τον πρόεδρο της εξεταστικής επιτροπής για αποστολή άλλων στοιχείων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: