Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2019

Υπόθεση Novartis: «Μου έλεγαν μην φοβάσαι, ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι ξανά στην κυβέρνηση», είπε ο Νίκος Μανιαδάκης

Υπόθεση Novartis: «Μου έλεγαν μην φοβάσαι, ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι ξανά στην κυβέρνηση», είπε ο Νίκος ΜανιαδάκηςΥπόθεση Novartis: Με αρκετή ένταση συνεχίστηκε η εξέταση του Νίκου Μανιαδάκη, με τον πρώην προστατευόμενο μάρτυρα να αναφέρει πως παρείχε συμβουλευτικές υπηρεσίες και στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Με ένταση ξεκίνησε η δεύτερη ημέρα της κατάθεσης του Νίκου Μανιαδάκη στην προανακριτική επιτροπή για τη Novartis. Ο ίδιος συνέχισε να δίνει κρίσιμες λεπτομέρειες για τα όσα συνέβησαν στην Εισαγγελία Διαφθοράς κατά την εξέταση των προστατευόμενων μαρτύρων. 
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Μανιαδάκης έδωσε τη διεύθυνση του διαμερίσματος που τον ανέκρινε η Τουλουπακη: «Αλεξανδρουπόλεως 24-26 στη Μιχαλακοπούλου». Ο ίδιος φέρεται να κατέθεσε πως του έδειχναν...υπουργικές αποφάσεις. «Έπαιρναν θέση λέγοντας πως αυτές ήταν προϊόν πολιτικής συναλλαγής», φέρεται να τόνισε και σύμφωνα με τις ίδιες πηγές φέρεται να συνέχισε: «Μου έλεγαν ότι “θα εκλεγεί το κυβερνόν κόμμα, μη φοβάσαι”».
Οι αναφορές του μάρτυρα προκάλεσαν ένταση μεταξύ των μελών της Προανακριτικής, με αποτέλεσμα ο κ. Θάνος Πλεύρης να σχολιάσει: «Μας θυμίζει αυτά που έλεγε βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, ότι δηλαδή θα βάλουν δύο αντιπάλους στην φυλακή και θα κερδίσουν τις εκλογές». Επίσης, ο Δημήτρης Μαρκόπουλος συνηγόρησε, λέγοντας: «Που ξέρεις; Μπορεί ο Πολάκης να έδινε τις ερωτήσεις».
-Γ. Ραγκούσης: «Πρόσεχε μην έρθει εδώ».
-Δ. Μαρκόπουλος: «Συνεχίστε έτσι και θα πάτε καλά. Ακόμα να τον μαζέψετε».
Πάντως, συνεχίζοντας ο κ. Μανιαδάκης τις αποκαλύψεις για τον τρόπο που τον πίεζαν οι εισαγγελείς Διαφθοράς, είπε: «Μου ζητούσαν να καταθέσω για τον Αδωνι Γεωργιάδη. Μου έλεγαν: «Έχουμε τόσες λεπτομέρειες για τον Αδωνι, έως και ποιος πληρώνει τις κουρτίνες του σπιτιού του»». Σε άλλο σημείο είπε πως «οι εισαγγελείς μου επαναλάμβαναν: «πρέπει να είσαι με το μέρος μας»». Ο μάρτυρας κλήθηκε να απαντήσει και για πρόσφατη αναφορά των επίκουρων εισαγγελέων Διαφθοράς, ξεκαθαρίζοντας πως «ποτέ δεν τους μετέφερα απειλές εκ μέρους του Γιάννη Στουρνάρα».
Επίσης, δίνοντας διευκρινίσεις για το πως μετέβη στις ΗΠΑ, προκειμένου να λάβει μέρος στις εκεί έρευνες, είπε: «Ο Ντζούρας μου κανόνισε την συνάντηση με πράκτορες του FBI. Μου είπε πως μπορώ να βγάλω λεφτά από αυτό το πρόγραμμα. Δεν έχω πρόβλημα να πω τα ίδια και κατ’ αντιπαράσταση με Δεσταμπασίδη, Τουλουπάκη και Μαραγγέλη».
Σε άλλο σημείο διημείφθη ο εξής διάλογος:
Θάνος Πλεύρης: Είπατε ότι σας επισκέφτηκε ο δικηγόρος κ. Σαράκης και σας πρότεινε να μπείτε στο πρόγραμμα προστατευομένων μαρτύρων. Σας είπε ότι θα έχετε και οικονομικό όφελος από αυτό;
Ν.Μανιαδακης: Σαφώς.
Θ.Πλεύρης: Λέτε ότι πριν μπείτε στο καθεστώς συναντήσατε τους εισαγγελείς Διαφθοράς αρκετές φόρες
Ν.Μανιαδακης: Ναι, συναντηθήκαμε τέσσερις-πέντε φορές, ας το πω άτυπες.
Θ.Πλευρης: Σας είπαν ποτέ οι εισαγγελείς πριν μπείτε στο πρόγραμμα ότι είστε καταγγελόμενος;
Ν. Μανιαδάκης: Όχι ποτέ
Θ. Πλεύρης: Από τις 8 Νοεμβρίου 2017 όμως η μάρτυρας Κελέση σας είχε καταγγείλει. Η κυρία Τουλουπάκη δεν σας είπε τίποτε για την κατάθεση σε βάρος σας πριν γίνεται προστατευόμενος;
Ν. Μανιαδάκης: Ποτέ δεν μου το είπε η κυρία Τουλουπάκη.
Θ. Πλεύρης: Έκτος από την κύρια Τουλουπάκη είχατε πει σε κάποιον άλλο ότι αυτά που είπε η Κελέση για σας ήταν ψεύδη;
Ν. Μανιαδάκης: Όχι. Μονό στην κ.Τουλουπακη
Θ. Πλεύρης: Ήρθε όμως η Κελεση και πίρε πίσω την κατάθεση της εναντίον σας.
Ν. Μανιαδάκης: Ναι. Εγώ μόνο στην κ.Τουλουπακη είχα μιλήσει.
Θ. Πλεύρης: Τι ακριβός σας ειπε η κ.Τουλουπακη μετα τον Φεβρουάριο 2018 για Γεωργιάδη και Σαμαρά; Σας ειπε οτι δεν θα ξαναεκλεγούν και θα πανε φυλακή;
Ν. Μανιαδάκης: Ναι αυτό μου είπαν.
Θ. Πλεύρης.: Επεκταθείτε κ.μάρτυς
Ν. Μανιαδάκης: Τόσο στις συναντήσεις στην Εισαγγελία Διαφθοράς, στη ΓΑΔΑ και στο διαμέρισμα υπήρχαν πιέσεις. Ή να μην καλύπτω τους πολιτικούς και κυρίως τον κ.Γεωργιαδη ή μου δείχνανε υπουργικές αποφάσεις για τις οποίες μου έλεγαν ότι είναι παράνομες και ότι έχουν στοιχειά, γι’ αυτό και μου ζητούσαν να το τεκμηριώσω και εγώ αυτό με τις τεχνικές μου γνώσεις, ότι δηλαδή ήταν παράνομες.
Θ. Πλεύρης: Έχετε πει ότι σας είπε η κ.Τουλουπακη να μην φοβάσαι τους πολιτικούς ότι δεν θα επανεκλεγούν και ότι θα πάνε φυλακή. Έτσι δεν είναι;
Ν. Μανιαδάκης: Μάλιστα. Αυτή η φράση ειπώθηκε στη ΓΑΔΑ αφού ήρθε η δικογραφία στη Βουλή και είχαν αρχίσει να γίνονται γνωστά τα ονόματα μας. Η Εισαγγελέας τότε άρχισε να μας λέει ότι «έχετε προσωπικό όφελος, μην τους φοβάστε. Δεν θα επανεκλεγουν. Το κυβερνών κόμμα θα κερδίσει τις εκλογές». Με πίεζαν να δώσω πολιτικούς.
Θ. Πλεύρης: Αφού λοιπόν εσείς λέγατε ότι δεν έχετε στοιχειά η Εισαγγελέας επέμενε να δώσετε;
Ν. Μανιαδάκης: Ναι. Μου έλεγαν ότι έχουμε στοιχεία εμείς πολλά. Δώσε κι εσύ. Ακόμη και για το ποιος πλήρωσε τις κουρτίνες του σπιτιού του κ.Γεωργιαδη μου έλεγαν οι Εισαγγελείς ότι έχουν στοιχειά.
Θ. Πλεύρης: Έχετε πει ότι οι άλλοι δυο προστατευόμενοι μάρτυρες είναι η κ.Μαραγγελη και ο κ.Δεστεμπασιδης. Αν σας φέρουμε εδώ κατ αντιπαράσταση αυτούς τους δυο ανθρώπους θα πείτε τα ίδια;
Ν. Μανιαδάκης: Βεβαίως και θα πω τα ίδια. Αυτοί ήταν. Σας είπα χθες ότι τους είδα.
Θ. Πλεύρης: Τι σας ρώτησαν στην Αμερική που καταθέσατε;
Ν. Μανιαδάκης: Ό,τι και όσα μου είπαν στην Αμερική στο Νιού Τζέρσει εναντίον του κ.Λοβέρδου που φυσικά εγώ τα αρνήθηκα γιατί ήταν ψέματα τα ίδια ακριβώς κατέθεσε στην Ελλάδα δυο μήνες μετά τα κατέθεσε ο Μάξιμος Σαράφης.

Συνεργάστηκα και με Ολγα Γεροβασίλη

Πέραν αυτών, ο κ. Μανιαδάκης υποστήριξε ότι παρείχε συμβουλευτικές υπηρεσίες και στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «είχα συνεργασία με τον κ. Κουρουμπλή και η κυρία Γεροβασίλη μου είχε ζητήσει να μιλώ με την τρόικα για το clawback, αλλά και με τον Καρόνε και με τον ΣΥΡΙΖΑ. Τους παρείχα πληροφορίες».
Θ. Πλεύρης: Άρα ακόμη και όταν γινόταν η «μεγάλη επανάσταση» του ΣΥΡΙΖΑ για την Υγεία με σας τα στελέχη του συνομιλούσαν και σας θεωρούσαν αξιόπιστο συνομιλητή;
Ν. Μανιαδάκης: Μάλιστα
Ν. Μανιαδάκης: Μόνος μου έγραφα τις καταθέσεις
Θ. Πλεύρης: Έχετε δει ότι υπάρχουν διάφορες στη γραμματοσειρά των καταθέσεων των προστατευόμενων μαρτύρων; Υπάρχει περίπτωση ποτέ να φέρατε κατάθεσή σας έτοιμη σε στικάκι;
Ν. Μανιαδάκης: Ναι βεβαίως. Μια φορά την πήγα έτοιμη σε στικάκι. Την είχα γράψει μόνος μου βρε παιδί μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: