Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

Γιάνης εναντίον Γιάννη. Υπέρ ή κατά του νομισματικού σοσιαλισμού;

Ήταν ζήτημα χρόνου να αρχίσει να συμβιβάζεται και να αντιφάσκει ο κύριος Βαρουφάκης, εφόσον "έμπλεξε" με την πολιτική.

Και είναι θεωρώ διπλά αναξιόπιστος, ο οικονομολόγος ο οποίος ξέρει την αλήθεια, αλλά λέει συνειδητά ψέματα για να δικαιολογήσει τον απόλυτο έλεγχο και την απαλλοτρίωση των εισοδημάτων των ανθρώπων.

Η δήλωση του κυρίου Βαρουφάκη πως: 
"Οι φανατικοί του Bitcoin όπως και οι πιστοί στον "Κανόνα του Χρυσού" αντιλαμβάνονται τα χρήματα σαν ένα εμπόρευμα που ξαφνικά καθιερώθηκε σαν μονάδα ανταλλαγής, κάτι που είναι εντελώς λάθος. Σήμερα δεν μπορεί να υπάρξει ένα μη-πολιτικοποιημένο νόμισμα που να μην είναι ικανό να "τροφοδοτεί" μια προηγμένη, βιομηχανική κοινωνία" [1] είναι άστοχη, αναληθής και προσβάλει κυρίως τον ίδιο και τις γνώσεις του .
Ο ίδιος, με την ανωτέρω δήλωση, αναιρεί δυστυχώς τον εαυτό του, υποκύπτοντας στο διεθνές σύστημα του νομισματικού μονοπωλίου. Ορθότατα σε παλαιότερη τοποθέτηση του, επισήμανε πως με το bitcoin "δεν χρειάζεται να πληρώσεις κερατιάτικα σε κανέναν τραπεζίτη" [2]
Κύριε Βαρουφάκη. 
Όταν ένα υλικό αγαθό, ή ένα αποκεντρωμένο ψηφιακό μέσο επιλεγεί ως νόμισμα, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να εκτυπώνονται πολιτικά χαρτονομίσματα. Οι τιμές των υπαρχόντων πολιτικών χαρτονομισμάτων θα διαμορφώνονται βάσει του υπάρχοντος υλικού αγαθού και της προσφοράς - ζήτησης, όπως ισχύει για κάθε άλλο εμπόρευμα. Διότι το χρήμα είναι ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ με την μοναδική ειδική ιδιότητα που του έχει προσάψει η ΑΓΟΡΑ και όχι το κράτος. Αυτόν του συναλλακτικού μέσου, της λογιστικής μονάδας και της αποταμιευτικής αξίας.

Όσον αφορά το "ξαφνικά καθιερώθηκε σαν μονάδα ανταλλαγής (ο χρυσός), κάτι που είναι εντελώς λάθος" ο κύριος Βαρουφάκης εκτίθεται ανεπανόρθωτα. Ο Αριστοτέλης έχει μιλήσει στα "πολιτικά" για το νόμισμα εξηγώντας πως η "νομή" (κατοχή) αποτελούν τον ορισμό του συναλλακτικού μέσου. Έκτοτε, ο ορισμός "νόμισμα" έχει βιαστεί και παραμορφωθεί απο στρατιές κρατιστών και παραφιλολογούντων. Άλλος θεωρεί πως "νόμισμα" = νόμος, άλλος πως νόμισμα = νομίζω και δεν συμμαζεύεται. Το νόμισμα λοιπόν και η Αριστοτελική του εξήγηση, σημαίνει ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ (νομή) και εκεί στηρίχτηκε η θεωρία του Ιμανουελ Καντ, του Θωμά Ακινάτη και της Αυστριακής οικονομικής σχολής. Στο δικαίωμα της αυτοδιάθεσης και της ιδιοκτησίας (νομής/κατοχής). Ο χρυσός, είναι ένα πανάρχαιο συναλλακτικό μέσο το οποίο δεν φύτρωνε ποτέ στις πρέσες χειραγώγησης του νομίσματος (κυβερνήσεις/τράπεζες). Το νόμισμα, προέκυψε καθώς η ανταλλακτική οικονομία και η αγορά, διευρυνόταν και μέσω αυτής προέκυψε το εμπόριο.

Λέει ο Αριστοτέλης στα πολιτικά: Αναγκαστικά χρησιμοποιήθηκαν τα νομίσματα όταν οι κάτοικοι μιας χώρας εξαρτώνταν περισσότερο από μια άλλη χώρα με το να εισάγουν όσα τους έλειπαν και να εξάγουν όσα τους περίσσευαν. Δεν ήταν εύκολο να μεταφερθούν όλα τα αναγκαία, γι' αυτό συμφώνησαν μεταξύ τους να δίνουν και να παίρνουν στις συναλλαγές κάτι χρήσιμο και ταυτόχρονα εύχρηστο για τις βιοτικές ανάγκες, όπως για παράδειγμα σίδερο ή ασήμι ή κάτι παρόμοιο. Στην αρχή καθόρισαν το μέγεθος και το βάρος κι έπειτα του έδωσαν κάποιο ιδιαίτερο γνώρισμα για να γλιτώσουν από συχνά μετρήματα, επειδή το ιδιαίτερο γνώρισμα ορίστηκε ως απόδειξη της αξίας του.

Ο κύριος Βαρουφάκης, εφόσον μεταλλάχτηκε από οικονομολόγος σε συνεπή πολιτικό, είναι μάλλον αναγκασμένος να ακυρώσει τον ίδιο του τον εαυτό. Υποστηρίζει όσους θέλουν να χειραγωγούν την οικονομία μέσω του κρατικού νομισματικού μονοπωλίου. Τις ανακρίβειες δε περί "μη δυνατότητας τροφοδοσίας προηγμένων κοινωνιών με άλλο νόμισμα πέραν του πολιτικού" μπορεί να τις ανατρέψει άνετα κάποιος, καθώς ο κόσμος αναπτυσσόταν μια χαρά ακόμα και κατά την παρωδία-κανόνα του χρυσού του Bretton Woods. H οικονομία βασισμένη στο πολιτικό χρήμα 100% μετά το 1971, έχει εκτινάξει το παγκόσμιο χρέος στο διάστημα.

Ποιους εξυπηρετεί το πολιτικό μονοπώλιο του νομίσματος; Μα φυσικά το κράτος και τους "δικούς" του ανθρώπους, τις τράπεζες και τον χρηματοπιστωτικό τομέα.

Ποιους καταστρέφει; Τους αποταμιευτές, τους συνεπείς, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα και φυσικά τα ασφαλιστικά ταμεία.

Είναι ένα αντικαπιταλιστικό μονοπώλιο το οποίο στερεί την προσωπική επιλογή, τον προσωπικό σχεδιασμό και καταστρατηγεί τις επιχειρηματικές-εργασιακές δεξιότητες των ανθρώπων. Είναι ο σύγχρονος φασισμός. Ο απόλυτος έλεγχος του ανθρώπου μέσω του χρήματος, όπως άλλωστε οραματίστηκε και ο ίδιος ο Μαρξ [3]

Ο πόλεμος που εξαπέλυσαν οι κεντρικές τράπεζες κατά των μετρητών και της αποταμίευσης, καθιστούν αγέννητους ανθρώπους, ως σκλάβους χρέους που παρήχθη απο άλλους. 
Τα ασφαλιστικά ταμεία (κρατικά και ιδιωτικά) καταστρέφονται. 
Οι καρποί των κόπων των ανθρώπων ληστεύονται θρασύτατα, μέσα σε έναν ορυμαγδό προπαγάνδας απο κάθε κρατικά ελεγχόμενο ΜΜΕ και πανεπιστήμιο. Ο καπιταλισμός εκτελείται μπροστά στα μάτια μας.Του Ευθύμη Μαραμή

[1] http://www.thetoc.gr/politiki/article/apokaluptiko-binteo-me-ton-baroufaki-uper-tou-bitcoin

[2] http://www.thetoc.gr/politiki/article/apokaluptiko-binteo-me-ton-baroufaki-uper-tou-bitcoin

[3] http://www.nyu.edu/projects/ollman/docs/vision_of_communism.php

* O κ. Ευθύμης Μαραμής έχει διατελέσει επιχειρηματίας μεταποίησης μετάλλου, τουριστικών υπηρεσιών, ενώ σήμερα ασχολείται με επενδύσεις. Είναι ανεξάρτητος αναλυτής της Αυστριακής σχολής οικονομικών και κοινωνικής οργάνωσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: