Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

«Ο χρυσός είναι λεφτά, τα χρήματα, ομόλογα κλπ είναι δάνεια» - Τα 33 "αποφθέγματα" του J.P. Morgan από την κατάθεσή του στο Κογκρέσο το 1912

Το Δεκέμβριο του 1912 ο τραπεζίτης και επενδυτής J.P.Morgan κατέθεσε σε επιτροπή του Κογκρέσου προς υπεράσπιση της Wall Street κατά τη διάρκεια ανακρίσεων για χειραγώγηση και συμπαιγνία των μετοχών στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Από την κατάθεσή του J.P.Morgan στην επιτροπή 33 φράσεις κλειδιά περιέχουν όλη την ουσία όσων είπε τότε και πολλά εξ αυτών παραμένουν επίκαιρα ακόμη και σήμερα, άσχετα αν αρκετά από αυτά έχουν εξαφανιστεί από το γλωσσάρι των σημερινών επενδυτών κάτω από την απληστία και δίψα για κέρδος.

Τα 33 αυτά αποφθέγματα είναι:

1 Έχω απόλυτη πίστη στον πατριωτισμό και το κοινό αίσθημα δικαίου του χρηματιστηρίου
2 Πρέπει πάντα να υπερασπιζόμαστε την ηθική ευθύνη μας όσο ζούμε
3 Τα χρεώγραφα δεν είναι πάντα αξιόπιστα
4 Είναι δύσκολο να κάνεις του μετόχους να αναλαμβάνουν ενεργό ενδιαφέρον για τις εταιρείες στις οποίες επενδύουν
5 Δεν πιστεύω πως θα μπορούσα να  κάνω την οποιαδήποτε ερώτηση σε οποιοδήποτε συμβούλιο εναντία στις απόψεις άλλων διευθυντών
6 Μου αρέσει ο ανταγωνισμός αλλά προτιμώ τη συνεργασία. Χωρίς ουσιαστικό έλεγχο δεν μπορείς να κάνεις τίποτα
7  Δεν θέλω να ελέγχω τίποτα
8 Δεν υπάρχει τίποτα στον κόσμο με το οποίο λίγοι ισχυροί μπορούν να ελέγξουν τα πάντα μέσω των χρημάτων
9 Δεν αισθάνομαι ότι έχω τεράστια δύναμη
10 Δεν νομίζω ότι έχω δύναμη έναντι κανενός μέρους της βιομηχανίας, ούτε και την αναζητώ
11Όλα τα χρήματα και όλες οι τράπεζες στον κόσμο δεν μπορούν να ελέγξουν σε απόλυτο βαθμό την πίστωση
12 Η εταιρεία μου δεν ελέγχεται μόνο από εμένα. Δεν είναι εγώ η απόλυτη αρχή
13 Πιστεύω στην επιμερισμένη ευθύνη σε σχέση από την συγκεντρωτική ευθύνη
14 Δεν ανταγωνίζομαι για καταθέσεις
14 Δεν ενδιαφέρει πότε και αν θα έρθουν αλλά έρχονται...
15 Μια τράπεζα εάν πραγματοποιεί τις δουλειές της σωστά τότε θα πάρει το μερίδιό της από τις δουλειές
16 Κανένας δεν θέλει να επενδύσει τα λεφτά του στους σιδηροδρόμους αυτές τις ημέρες
17 Βοηθώ πάντα τους νέους ανθρώπους
18 Εάν η δουλειά είναι για το καλό της πατρίδας τότε θα την κάνω
19 Εάν επιχειρήσω να βρω που και πόσα είναι τα χρήματα σε κάθε συναλλαγή που κάνω τότε θα έχω μια πολύ δύσκολη ημέρα
20 Το έκανα επειδή νόμιζα ότι ήταν σωστό να το κάνω
21 Δεν πρόκειται να επιτρέψω σε κανένα που θεωρώ ότι είναι απατεώνας να σχετιστεί μαζί μου ακόμη και είναι ιδιοκτήτης μιας τράπεζας  η οποία είναι φερέγγυα
22 Ο χρυσός είναι τα όλα τα λεφτά και τίποτα άλλο
23 Εάν κάποιος είχε μόνο την πίστωση και εγώ μόνο τα χρήματα τότε ο πελάτης του θα ήταν σε άσχημη θέση
24 Έχω δώσει επιταγή ενός εκατ. σε κάποιον που ήξερα ότι δεν έχει ούτε ένα cent
25 Το πρώτο πράγμα στη σειρά είναι ο χαρακτήρας, πριν τα λεφτά τα ακίνητα ή οτιδήποτε άλλο
26 Αν είναι κάποιος που δεν εμπιστεύομαι δεν πρόκειται να πάρει ούτε δεκάρα από εμένα ακόμη και με αντάλλαγμα όλα τα ομόλογα του κόσμου
27 Δεν έχω ακούσει ποτέ μια τράπεζα να ελέγχεται από κάποιον που έχει χαρίσει δουλειές  
28 Το πρώτο πράγμα που κάνεις αμέσως μόλις ξεκινήσεις μια επιχείρηση είναι ο τρόπος που διεκπεραιώνεις τη δουλειά αυτή
29 Νομίζω ότι η χειραγώγηση είναι πάντα κακή
30 Δεν έχω πουλήσει ποτέ για να ξαναγοράσω σε πιο χαμηλή τιμή αλλά δεν βλέπω και πως μπορείς να τα καταφέρεις χωρίς αυτό. Είναι μια αρχή της ζωής νομίζω
31 Δεν με ενθουσιάζει η νομοθεσία που μειώνει το βαθμό της κερδοσκοπίας. Δεν μπορείς να εμποδίσεις το κοινό από το αγοράσει μια μετοχή η οποία η οποία νομίζει ότι είναι χαμηλή ή να την πουλήσει νομίζοντας ότι έχει υψηλή τιμή
32 Δεν μπορείς σε μια τράπεζα στην οποία είσαι διευθυντής ή σε οποιαδήποτε πρωτοκλασάτη τράπεζα οποιοδήποτε βαθμό και έχεις να μάθεις πόσα έχω επενδύσει σε αυτή την τράπεζα
33 Μπορείς να μάθεις πολλούς συνδυασμούς και τακτικές στο να ελέγχεις τις δουλειέςαλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να ελέγξεις το χρήμα


Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: