Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2013

"Ιντερνετικά" Εργαλεία Έμπνευσης!

  Ναι! Πιστεύω ότι η έμπνευση προκύπτει μέσα από τα πολλά ερεθίσματα! Και δεν εννοώ μόνο εγκεφαλικά ερεθίσματα!

Οι περισσότεροι άνθρωποι εντοπίζουν την έμπνευση και κατ' επέκταση και τη δημιουργικότητα στον εγκέφαλο! Εγώ την πάω λίγο παρακάτω! Στην καρδιά! 

Εμπνέομαι απ' οτιδήποτε «μιλάει» στην καρδιά μου! Από οτιδήποτε με κάνει να ανατριχιάσω, να συγκινηθώ, να παθιαστώ, να γελάσω, να θαυμάσω...

Απ' οτιδήποτε με «οδηγεί» στο Fun! 

Έτσι λοιπόν προσπαθώ να είμαι ανοικτή και να βρίσκω όσες περισσότερες πηγές έμπνευσης μπορώ. Και τις περισσότερες φορές εμπνέομαι από πράγματα ή/και καταστάσεις που φαινομενικά είναι άσχετες από το αντικείμενο με το οποίο ασχολούμαι τη δεδομένη χρονική στιγμή.
Μία από τις πολλές πηγές έμπνευσής μου αποτελεί και το Internet με κάποια από τα παρελκόμενά του. Και ποια είναι αυτά; ...


  • Social Media: Facebook, Τwitter, Linkedin, Pinterest κ.ά.: αυτό που μου προέκυψε όταν ξεκίνησα να ασχολούμαι με τα Social Media ήταν να μην κάνω friends, followers, likes και όλα τα συναφή μόνο σε γνωστούς μου ανθρώπους ή μόνο σε σελίδες με θεματικά αντικείμενα κοντά στα ενδιαφέροντά μου. Και αυτό συνέβη όχι βάσει στρατηγικής αλλά αυθόρμητα. Τελικά ανακάλυψα ότι αυτός ήταν ένας τρόπος για να έχω ένα είδος πρόσβασης σε triggering υλικό το οποίο άλλες φορές θα έκανε τη φαντασία μου να δουλέψει περισσότερο, άλλες φορές θα μου παρείχε περιεχόμενο το οποίο θα διεύρυνε τα dots μου, άλλες φορές απλά θα με έκανε να έχω fun στη ζωή μου! Έτσι λοιπόν προτείνω να μην λειτουργείτε «μονομερώς» και με βάσει την πεπατημένη, τα γνωστά και γνώριμα μονοπάτια. Ανοιχτείτε στο άγνωστο και το διαφορετικό. Οι αλήθειες που κρύβονται εκεί μπορούν να οδηγήσουν σε καταπληκτικά αποτελέσματα σε επίπεδο έμπνευσης.
  • Scoop.it: το scoop.it αποτελεί ένα από τα αγαπημένα μου εργαλεία. Αυτή η εφαρμογή σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις digital content curation υπό μορφή άρθρων σε θεματικές ενότητες τις οποίες τις ορίζεις εσύ με χρήση συγκεκριμένων tags. Είναι ένα φοβερό εργαλείο γιατί κάνει για σένα μία δουλειά η οποία είναι πολύ χρονοβόρα, κουραστική και πολλές φορές αδύνατη. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ξεχωρίσεις τμήμα από το υλικό που σου φέρνει μπροστά σου και να το «αποθηκεύεις» σε μία από τις θεματικές ενότητες που έχεις δημιουργήσει. Στην ουσία είναι σαν να δημιουργείς ένα ή και περισσότερα δικά σου e-magazines.
  • Coursera: πηγή δωρεάν on-line μαθημάτων με τη μορφή ασύγχρονης πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι πολύ καλά στημένη και παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες να επιλέξουν μέσα από ένα μεγάλο αριθμό δωρεάν courses από πολύ γνωστά πανεπιστήμια όλου του κόσμου, με diversified θεματικές ενότητες. Πολλά από αυτά τα μαθήματα είναι innovative και δεν θα μπορούσε κανείς να έχει πρόσβαση σ' αυτά αν δεν υπήρχε το internet και οι εμπνευστές αυτής της πλατφόρμας (και φυσικά οι καθηγητές που τα υλοποιούν!). Αυτά τα innovative courses έχουν αποτελέσει ένα πολύ ισχυρό εργαλείο έμπνευσης σε πολλαπλά επίπεδα!
  • RSS Feed: είναι πολύ εύκολο να ξεκινάς ένα search στο Google και τελικά να φτάνεις να ανοίγεις σελίδες που είναι εντελώς άσχετες με το αρχικό search που έκανες! Κατά τη διάρκεια τέτοιων «περιπλανήσεων» πολλές ήταν οι φορές που άνοιγα τυχαία (τίποτα όμως δεν είναι τυχαίο!) κάποιο site και διάβαζα κάποιο ενδιαφέρον post! Αυτό το πολύ «όμορφο» εργαλείο που λέγεται RSS feed μου έδωσε την ευκαιρία να μην μπλέκω κάνοντας "favorite" τα συγκεκριμένα άρθρα και μετά να πρέπει να μπω στη διαδικασία να «τακτοποιήσω» όλα τα «Αγαπημένα» μου/τους «Σελιδοδείκτες» μου στο web-browser μου. Έτσι λοιπόν με το RSS feed έχω στο πιάτο (στο e-mail μου δηλαδή) καθετί καινούργιο που ποστάρουν οι bloggers/τα sites που έχω επιλέξει να «ακολουθώ» και ενημερώνομαι άμεσα για τα καινούργια δεδομένα στα αντικείμενα που μ' ενδιαφέρουν! Και καθετί καινούργιο μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευση!
  • On-line Gaming: τώρα θα μου πείτε τι δουλειά έχουν τα Video Games με την έμπνευση! Για μένα έχουν και παραέχουν! Τα Video Games παίζουν στη ζωή μου διπλό ρόλο. Ο πρώτος είναι ότι λειτουργούν σαν ένα είδος «διαλογισμού». Μου αδειάζουν το νου από τις σκέψεις! Ξεκουράζουν τον μυαλό μου! Έτσι λοιπόν με παντελή απουσία σκέψεων επιτρέπω στην καρδιά μου να είναι πιο ανοικτή στο να νιώθει, να αισθάνεται. Και αυτή η κατάσταση είναι προϋπόθεση για να μπορέσει να υπάρξει έμπνευση! Ο δεύτερος είναι ότι μέσω του game thinking & του game design μπορείς να δεις την πραγματικότητα αλλιώς! Και όταν καταφέρνεις να το κάνεις αυτό έχεις κάνει ήδη πολλά βήματα προς την υπέρβασή της! Και κάπου εκεί κρύβεται η έμπνευση!
  • YouTube: δεν θα μπορούσε από αυτή τη λίστα να λείπει και η εικόνα που τις περισσότερες φορές «ντύνεται» από μουσική (γιατί μπορεί να είναι και μία ομιλία)! Προσωπικά το YouTube το χρησιμοποιώ περισσότερο ως μουσική πηγή έμπνευσης! Ανεξάρτητα από το είδος της μουσικής, και το τονίζω αυτό γιατί υπάρχουν πολλές επιστημονικές έρευνες που κατά κάποιον τρόπο μας «επιβάλλουν» το είδος της μουσικής που μπορεί να μας εμπνεύσει, μία περιήγηση σε διάφορα channels που σας αρέσουν σας δίνουν τη δυνατότητα να χαλαρώσετε, να χορέψετε, να τραγουδήσετε, να αναπολήσετε...να χτυπηθείτε!!! Και όλα τα προαναφερόμενα τα αποκαλώ θαυματουργά «χαπάκια» κατά της σκέψης και υπέρ της έμπνευσης!
Καθημερινά αφιερώνω γραμμικό χρόνο για να «παίξω» κι εγώ ως «παιδί» με όλα τα παραπάνω. Για παράδειγμα αυτή τη στιγμή που γράφω αυτές τις αράδες έκανα αυτό που πολλοί άλλοι γράφουν σε διάφορα blogs ότι δεν θα πρέπει κανείς να κάνει! Τι; Distraction! Μόλις τελείωσα την προηγούμενη παράγραφο άνοιξα την σελίδα του Facebook και έπεσα πάνω σε ένα post του «Permaculture» το οποίο ήταν repost από το «Mother Earth News Magazine» με τίτλο «12 Amazingly Creative Examples of Environmental Art». Το άνοιξα και είδα 12 φωτογραφίες από τις οποίες οι 3 μου «μίλησαν». Μου άρεσαν, τις θαύμασα, ένιωσα όμορφα, ένα χαμόγελο ζωγραφίστηκε στα χείλια μου βλέποντάς τες και αυτό αποτέλεσε ένα είδος inspiration!
Για μένα η έμπνευση είναι πουσάρισμα! Πουσάρισμα ώστε να συνεχίσεις να κάνεις αυτό που αγαπάς δίνοντας τον καλύτερό σου εαυτό! Και το «Ιντερνετικό» distraction μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικό όσο αφορά την «ποσότητα» και την «ποιότητα» της έμπνευσης! Διαφωνείτε;;;
Δήμητρα Ζερβάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια: