Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

Ας είμαστε ρεαλιστές - το PSI δεν προχωράει - απαιτείται άλλη λύση

το PSI δεν προχωράει - χρειάζεται άλλη λύση
Όπως όλα δείχνουν το PSI δεν προχωράει καλά. Εξαρχής η αποτυχία του είναι προδιαγεγραμμένη.
Το PSI προκαλεί σημαντική ζημία στους ξένους ομολογιούχους, σαν διαδικασία είναι εθελοντικής φύσης και χρειάζεται για τη πραγματοποίηση της κεφάλαια ύψους περίπου 30 δις ευρώ περίπου που δεν υπάρχουν σήμερα στα ελληνικά δημόσια ταμεία.
Για να εξασφαλισθούν αυτά τα κεφάλαια η τρόικα μας ζητάει παραχωρήσεις που υπερβαίνουν αυτές που με ευκολία θα έκαναν οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου (παραχώρηση δημοσιονομικής κυριαρχίας).

Με τυχόν υλοποίηση των προθέσεων της κυβέρνησης και των κομμάτων εξουσίας θα προκληθεί σημαντικό κοινωνικό και πολιτικό κόστος.
Τα κόμματα εξουσίας τρέμουν στη σκέψη τυχόν ανεξέλεγκτων εξελίξεων και το σώμα των εκλογέων βρίσκεται στα πρόθυρα κοινωνικής εξέγερσης.
Η τοποθέτηση στην πρωθυπουργία με ανορθόδοξες και μη προβλεπόμενες διαδικασίες από το Σύνταγμα ενός άχρωμου τεχνοκράτη με μειωμένα αρχηγικά αντανακλαστικά και αμφισβητούμενες ως ανύπαρκτες διαπραγματευτικές ικανότητες έκανε τα πράγματα χειρότερα.
Ας γίνουμε ρεαλιστές και ας το αποφασίσουμε...


Το πρόβλημα χρειάζεται άλλη λύση και άλλους διαπραγματευτές.

'Ετσι όπως έχουν τα πράγματα μία ανεξέλεγκτη χρεοκοπία του Ελληνικού κράτους είναι πιθανό να πραγματοποιηθεί σύντομα, ακόμα και από τυχαίο γεγονός.
To δηλώνουν οι ίδιοι οι κυβερνώντες ως κινδυνολογία ή ως δυνατή εξέλιξη.

Μπορούμε αν θέλουμε να την αποτρέψουμε, αλλά αυτό τεχνικά δεν θα γίνει ούτε με αύξηση φορολογίας, ούτε με νέες θυσίες του ελληνικού λαού.


Για αποφύγουμε την ανεξέλεγκτη χρεοκοπία χρειαζόμαστε περίπου 15 δις ευρώ μέχρι τα μέσα Μαρτίου.

Αν δεν τα βρούμε θα πρέπει να δηλώσουμε αδυναμία εξυπηρέτησης του συγκεκριμένου χρέους και αυτό ισοδυναμεί με επιλεκτική στάση πληρωμών και όχι απαραίτητα με χρεοκοπία.

Το έχουν κάνει και άλλες χώρες στο παρελθόν και από μόνο του δεν πρέπει να μας τρομάζει.

Στην περίπτωση αυτή ως προσωρινή λύση μπορεί να γίνει μια πρόταση στους ομολογιούχους για ανανέωση του χρέους με έκδοση νέων ομολόγων ίσης με την αρχική διάρκεια.

Για όσους δεν την δεχθούν θα αρνηθούμε την πληρωμή.

Τότε θα ενεργοποιηθούν τα cds, θα προκύψει πιστωτικό γεγονός και θα αποζημιωθούν όσοι κατέχουν τέτοια προιόντα από τους ξένους κεφαλαιούχους (αγορές ) που έπαιζαν ως τώρα με την οικονομία μας εκδίδοντας τέτοια προιόντα.

Θα είναι μία ευχάριστη εξέλιξη να δούμε κάποιους επώνυμους κεφαλαιούχους των αγορών να πληρώνουν ακριβά τα παιχνίδια τους με την οικονομία μας .
Ως δυνατή εξέλιξη όμως μπορεί να διευκολύνει την προώθηση του PSI για τα υπόλοιπα ομόλογα με μελλοντικές λήξεις.

Παράλληλα οφείλουμε να έχουμε ήδη απευθυνθεί στις ξένες αγορές και να έχουμε ζητήσει μέσω των τραπεζών μας το ποσό αυτό ως δάνειο για την ενίσχυση της κεφαλαιακής επάρκειας τους.

Θα ανακοινώσουμε παράλληλα ως λόγο ενίσχυσης τους το ότι πρόκειται να παραχωρήσουμε για 30 χρόνια στις τράπεζες ακίνητη περιουσία του κράτους (επιφάνεια) αξίας περίπου 50 δις ευρώ και σε αντάλλαγμα θα μας πληρώσουν με τα κατεχόμενα απ' αυτές ομόλογα του ελληνικού κράτους ίσης ονομαστικής αξίας.

Αυτό θα ισοδυναμεί με μείωση του δημόσιου χρέους κατά 13% (=50/365), είναι απόλυτα εφικτό και θα ενισχύσει την οικονομική κατάσταση των ελληνικών τραπεζών που δεν θα χρειασθεί να επανακεφαλαιοποιηθούν και δεν θα έχουν ζημίες από τα κατεχόμενα ομόλογα.

Οι τράπεζες σε επόμενο στάδιο θα τιτλοποιήσουν αυτή την περιουσία και θα εκδόσουν δικά τους ομόλογα διάρκειας 30 χρόνων τουλάχιστον καλυμμένα απ' αυτήν (ενυπόθηκα) που θα διατεθούν σε ξένους επενδυτές.
Το αντίτιμο θα πρέπει να καταβληθεί με άλλα ομόλογα του ελληνικού κράτους αγορασμένα στην τρέχουσα αξία τους (50%), δηλαδή θα έχουμε μια περαιτέρω μείωση του δημόσιου χρέους κατά 50 δις ευρώ.

Συνολικά θα έχουμε μείωση του δημόσιου χρέους κατά 41% ( =(50+100)/365 )με παράλληλη μετατροπή 100 δις ευρώ σε εσωτερικό ιδιωτικό χρέος, δηλαδή κατά 27% (=100/365).
Αυτή η μετατροπή σε ιδιωτικό εσωτερικό χρέος εξασφαλίζει ότι μειώνουμε τον κίνδυνο που θα προέκυπτε αν κάποια στιγμή υποχρεωθούμε από τις συνθήκες να βγούμε από τον χώρο του ευρώ μελλοντικά και εξασφαλίζουμε ότι οι τόκοι των 100 δις ευρώ θα παραμείνουν σε ελληνικά χέρια και θα αυξήσουν το εθνικό εισόδημα μέσω των τραπεζών.

Όπως βλέπετε το σχέδιο είναι περίπου ισοδύναμο σε απόδοση με το υφιστάμενο σχέδιο της κυβέρνησης για το PSI με την διαφορά ότι γλυτώνουμε 30 δις ευρώ από την επανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και δεν χρειάζεται να δανεισθούμε 130 δις ευρώ επιπλέον, όπως προβλέπει το PSI.

Τα ομόλογα εκδόσεως των τραπεζών προτείνεται να έχουν εκφρασθεί σε ένα τρίτο νόμισμα (σταθερό ή ανταγωνιστικό προς το ευρώ με χαμηλό επιτόκιο της τάξεως του 1% πχ σε δολλάρια Αμερικής).

Τα 15 δις ευρώ ενδέχεται να μας δανεισθούν με προθυμία από τις ίδιες τις τράπεζες έκδοσης των cds για να αποφύγουν την χρεοκοπία μας και την πληρωμή των προβλεπόμενων αποζημιώσεων και θα διατεθούν από τις ελληνικές τράπεζες για την πληρωμή των ληγμένων ομολόγων του Μαρτίου (ουδέτερη ενέργεια ως προς την αύξηση του χρέους καθώς θα εξοφληθεί μ' αυτά ισόποσο άλλο χρέος).

Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να μας δανείσουν τα 15 δις ευρώ άλλες χώρες που θα επιθυμούσαν την εμπορική συνεργασία με την χώρα μας σε διάφορους τομείς όπως πχ στον τομέα της ενέργειας.
Μπορεί να σας προκύψει η απορία για το που προστίθενται ως χρέος τα 15 δις ευρώ που θα δανεισθούν οι τράπεζες για λογαριασμό του κράτους.
Η απάντηση είναι τεχνική .
Ομόλογα ονομαστικής αξίας 50 δις ευρώ και διάρκειας 6 χρόνων με επιτόκιο 4,5% το χρόνο έχουν παρούσα αξία εξαγοράς 39 δις ευρώ περίπου.
Συνεπώς οι τράπεζες για να εξαγοράσουν αξία 50 δις ευρώ περιουσία του δημοσίου οφείλουν εκτός από 50 δις ευρώ ομόλογα να καταβάλουν και 11 δις ευρώ μετρητά, άρα η σχετική προσαύξηση του δημόσιου χρέους είναι μόλις 4 δις ευρώ και μπορεί να διακανονισθεί εύκολα.
Με την ολοκλήρωση του σχεδίου τα 365 δις δημόσιου χρέους θα μετατραπούν σε 219 δις ευρώ δημόσιου εξωτερικού χρέους (365-50-100+4) και 50 δις ευρώ διεθνούς ιδιωτικού χρέους που θα εξυπηρετείται από κατεχόμενα ομόλογα δημοσίου αξίας 100 δις ευρώ (ιδιωτικό εσωτερικό χρέος).

Σημειώστε στο σημείο αυτό ως πλεονέκτημα του διακανονισμού ότι η κρατική περιουσία θα επανέλθει αυτοδίκαια στην ιδιοκτησία του κράτους μετά από 30 χρόνια και ότι οι τόκοι των 100 δις ευρώ θα μείνουν τελικά ως εισόδημα στην Ελλάδα.

Το σχέδιο αυτό μπορεί να εφαρμοσθεί άμεσα και λύνει πολλά αδιέξοδα της κυβέρνησης προς όφελος του ελληνικού λαού.

Κατατίθεται για προβληματισμό όλων των πολιτών και για να μην υπάρχει δικαιολογία σε κανένα πολιτικό ότι δεν ήξερε ή δεν διάβασε άλλες λύσεις.

Δεν αισιοδοξώ ότι θα εφαρμοσθεί από την τρέχουσα κυβέρνηση αλλά από μία νεοκλεγμένη κυβέρνηση σωτηρίας που θα προκύψει από εκλογές.

Οι εκλογές θα γίνουν απαραίτητες σύντομα γιατί μέχρι τα μέσα του Φεβρουαρίου θα φανούν πλήρως τα αδιέξοδα της ακολουθούμενης πολιτικής.

Η οικονομική κατάσταση της Ιταλίας θα επιδεινωθεί περαιτέρω και οι ευρωπαίοι σύμμαχοι θα μας παρακαλάνε να κλείσουμε το πρόβλημά μας το συντομότερο με οποιαδήποτε διαθέσιμη λύση.

Υ.Γ.
Ο συντάκτης του παρόντος κατέχει Μasters στο Βanking και έχει ειδικές γνώσεις για τα πράγματα που αναφέρει που απηχούν την προσωπική και ειδική γνώμη του.
Οι Συνταγματολόγοι και οι συμβούλοι τους άραγε γνωρίζουν και έχουν ειδική γνώμη?
Μάλλον όχι, θα έλεγα...


son ofeon

Δεν υπάρχουν σχόλια: