Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2011

Οι πολιτικές αναλύσεις της γιαγιάς μου

Γράφει ο Φώτης Σαραντόπουλος

Είχα και πάλι κουβέντα με την γιαγιά μου.
Το θέμα μας, αρχικά ήταν η στάση της Ε.Ε. απέναντι στην Ελλάδα, αλλά κατάντησε να είναι η στάση των Ελλήνων απέναντι στην Ε.Ε.
Της έλεγα ότι οι Έλληνες διαδήλωναν πάλι κατά της Τρόικας, έκλειναν Υπουργεία, όλα αυτά που γνωρίζετε ότι συμβαίνουν γύρω μας.
Ήρεμη ως συνήθως η γιαγιά, και μιλώντας
όπως πάντα με παραβολές και παραδείγματα, μου είπε τα εξής:
Γιαγιά: Να μιλήσουμε απλά; 
Έχεις ένα μαγαζί που σου αφήνει καθαρά 50.000 ευρώ το χρόνο. Τα έξοδα της οικογένειάς σου είναι 75.000 ευρώ και έχεις και χρέη (ένα στεγαστικό και πολλές επιταγές) που φτάνουν σχεδόν τα 350.000 ευρώ. Είχες επιταγές που έληγαν το 2009, συνολικά γύρω στα 80.000 ευρώ και βρέθηκε ένας πλούσιος φίλος και σε έσωσε από το να "σκάσουν" οι επιταγές σου, δανείζοντάς σε 90.000 ευρώ, δηλαδή και 10.000 παραπάνω για να πληρώσεις και κανένα τόκο. Τι ζητάς;  Διαμαρτύρεσαι επειδή ο φίλος σου είπε "Περιόρισε τα έξοδα γιατί θα το κλείσεις"; Διαμαρτύρεσαι επειδή δεν σε δάνεισε και 5.000 ακόμη για να μην χάσεις τις διακοπές σου; Διαμαρτύρεσαι επειδή σου είπε ότι αν δεν κάνεις το μαγαζί σου κερδοφόρο, δεν θα σε δανείσει άλλα; Διαμαρτύρεσαι επειδή δεν σου δίνει άλλα, στερώντας τα από την δική του επιχείρηση;
Εγώ: Όχι βρε γιαγιά, αλλά του είπα να βοηθήσει γιατί αν κλείσω εγώ, θα κινδυνέψει στο τέλος και η δική του επιχείρηση
Γιαγιά:Τι λες βρε μπούφο; Νομίζεις στα αλήθεια ότι αν κλείσεις εσύ θα πληγεί και η επιχείρηση του φίλου σου; Γιατί; Έχει τα δικά σου προβλήματα; Πληρώνει αυτός υπαλλήλους για να κάθονται; Τον κλέβουν οι υπάλληλοί του; Είναι ανοργάνωτος σαν εσένα; Σταμάτησε να παράγει; Αυτός έχει την καλύτερη επιχείρηση της περιοχής ...
Εγώ: Κάτσε, βρε γιαγιά, στην σύγχρονη εποχή δεν είναι έτσι τα πράγματα, είναι πιο σύνθετα ...
Γιαγιά: Τι πιο σύνθετα βρε ανόητε; (Συνέχισε να με "στολίζει" η γιαγιά). Και έξω να πέσεις εσύ, το πολύ - πολύ να τον κοροϊδεύουν οι δικοί του που ασχολήθηκε μαζί σου και σε βοήθησε. Άσε που σίγουρα θα του έχει φωνάξει ήδη η γυναίκα του που σου δίνει δανεικά.
Εγώ: Ναι, βρε γιαγιά, αλλά τώρα θέλει να μου στείλλει και έναν λογιστή του να μου κάνει έλεγχο
Γιαγιά:  Και καλά θα κάνει. Φίλος είναι όχι μ..., άντε να μην πω καμιά παλιοκουβέντα. Αφού του ζητάς και άλλα δανεικά. Και αφού δεν έκανες τίποτα από αυτά που σου είπε ως τώρα, τι ήθελες να κάνει; Και όχι μόνο αυτό, αλλά αντί να κόψεις τα έξοδά σου, όπως είχες υποσχεθεί, εσύ τα αύξησες.Είχες 5 υπαλλήλους καλούς και 2 τεμπέληδες. Κι εσύ τι έκανες; Απόλυσες δύο καλούς,έκοψες τους μισθούς αυτών που έπαιρναν λίγα, και προσέλαβες κι άλλον έναν τεμπέλη! Ή νομίζεις ότι δεν κατάλαβα ότι επίτηδες αφήνεις τους τεμπέληδες να φωνάζουν, τάχα μου για να πείσεις τον φίλο σου ότι δεν ελέγχεις το προσωπικό, μήπως και τον κοροϊδέψεις; Για "κουτόφραγκο" τον πέρασες; Αυτός σε λύνει και σε δένει χαζούλη (το γλύκανε το στόλισμα η γιαγιά). Εκείνο το κτήμα που σου είχε αφήσει ο παππούς, αυτό το μεγάλο που το έλεγε "αεροδρόμιο", δεν σου είχα πει να το βάλεις στο σχέδιο και να το πουλήσεις σαν οικόπεδα; Αλλά εσύ, κοροϊδεύεις, δεν ακούς.Τους τίμιους που διαμαρτύρονται τους αγνοείς. Μόνο τους τεμπέληδες και τους κλέφτες ακούς ... 
Εγώ: Και τι να κάνω βρε γιαγιά;
Γιαγιά: Να κόψεις τις εξυπνάδες και να κάνεις ότι συμφωνήσατε, γιατί αν τον τσαντίσεις, θα τον χάσεις κι από φίλο. Χαμένε ...Αλλά δεν φταις εσύ. Οι υπάλληλοί σου φταίνε, που δεν σε άλλαξαν ακόμη. Για τους καλούς μιλάω, όχι για τους τεμπέληδες. Για αυτούς που δεν φώναξαν ακόμη, κι ας τους έχεις καταστρέψει με τις βλακείες σου. Νομίζουν ότι δεν θα βρούν άλλον Διευθυντή. Δεν κατάλαβαν ότι αρκεί να το πάρουν απόφαση και να σε αλλάξουν. Είσαι τυχερός ακόμα, παλιοανίκανε !!! 
 Εδώ έκοψα την κουβέντα, γιατί δεν άντεχα άλλο "στόλισμα", ούτε να μου μιλάει έτσι ... 
Αλλά μήπως είχε δίκιο η γιαγιά; 
Όχι μόνο στα όσα είπε, αλλά και στο ότι είμαι ανόητος και ανίκανος και πρέπει να αναλάβει το μαγαζί;


Δεν υπάρχουν σχόλια: