Παρασκευή 13 Μαρτίου 2009

Ελληνοβουλγαρική συμφωνία για το σιδηρόδρομο.

Της Μαρίας Νικολάου
Την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών και τη διενέργεια ασφαλέστερων ελέγχων στη σιδηροδρομική συγκοινωνία επιτυγχάνει η διμερής συμφωνία που υπογράφηκε χθες στην Κομοτηνή παρουσία του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Ευριπίδη Στυλιανίδη και του βούλγαρου ομολόγου του Petar Mutafchiev
Η συμφωνία βελτιώνει τη σιδηροδρομική διασυνοριακή σύνδεση Ελλάδας και Βουλγαρίας και, όπως εξήγησε ο έλληνας υπουργός, τα οφέλη εστιάζονται κυρίως στη διενέργεια των διοικητικών ελέγχων σε όλες τις εμπορευματικές μεταφορές στον τόπο προορισμού τους και στη σημαντική μείωση του χρόνου μεταφοράς. Όσον αφορά τα ευπαθή προϊόντα, θα τηρούνται με συνέπεια οι χρόνοι και οι συνθήκες που εγγυώνται την ασφάλειά τους κατά τη μεταφορά τους.
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ
Η συμφωνία καθορίζει τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των σιδηροδρομικών μεταφορών, τη διευκόλυνση της μετακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων με την εφαρμογή κανόνων ασφαλείας για τις μεταφορές αλλά και τη χορήγηση επείγουσας ιατρικής βοήθειας για το ανθρώπινο δυναμικό των σιδηροδρόμων, τα σιδηροδρομικά μεθοριακά σημεία ανάμεσα στις δύο χώρες, καθώς και τον τρόπο πρόσβασης των τρένων και αλλαγής των μηχανικών στους συγκεκριμένους αυτούς σταθμούς.

Σύμφωνα με όσα προβλέπει το πλαίσιο της συμφωνίας, όλες οι αναγκαίες διαδικασίες ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία θα υλοποιούνται μεταξύ των σταθμών Kulata-Προμαχώνας και Svilengrad-Δίκαια. Τέλος στους σταθμούς Kulata και Svilengrad προβλέπεται παρουσία εκπροσώπου από την πλευρά του ελληνικού σιδηροδρόμου για τη διασφάλιση των μεταφορών μεταξύ των σταθμών αυτών και των αντίστοιχων ελληνικών (Προμαχώνας και Δίκαια).
13 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΑΞΟΝΩΝ 22 ΚΑΙ 9
“Πρόκειται για μία πολύ σημαντική συμφωνία, η οποία αποτελεί τμήμα της προσπάθειας που άρχισε το Μάιο του 2006”, δήλωσε ο κ. Στυλιανίδης.
Στην κοινή αυτή προσπάθεια συμμετέχουν έντεκα χώρες: Αλβανία, Σκόπια, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία, Σερβία, Μαυροβούνιο, Βοσνία Ερζεγοβίνη, Κροατία, Μολδαβία και Ελλάδα. Στόχος, όπως τόνισε ο κ. Στυλιανίδης, είναι οι εμπορευματικοί συρμοί να κινούνται με 160 χλμ. την ώρα και οι επιβατικοί με 130 χλμ. την ώρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2005 έως σήμερα οι εμπορευματικοί συρμοί Θεσσαλονίκης-Σόφιας σημείωσαν πληρότητα 37% έναντι 11% τα προηγούμενα χρόνια. Αντίστοιχα στις κλινάμαξες η πληρότητα από 71% το 2005 αυξήθηκε στο 86% σήμερα. “Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε ακόμη”, σημείωσε ο κ. Στυλιανίδης και γνωστοποίησε την εξασφάλιση 13 εκατομμυρίων ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των αξόνων 22 (Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Σόφια, Πράγα, Δρέσδη) και 9 (Αλεξανδρούπολη, Ορμένιο, Μπουργκάς και λιμάνια Αιγαίου-Μαύρης Θάλασσας).
Στόχος είναι η προέκταση του άξονα 9 να φτάσει μέχρι τη Σόφια, η αναβάθμιση των κεντρικών αξόνων Αλεξανδρούπολης-Ορμένιου και η σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με τις βιομηχανικές περιοχές Κομοτηνής, Σαπών και Αλεξανδρούπολης. Επίσης προβλέπεται η αναβάθμιση-ανακαίνιση των ανενεργών πια σιδηροδρομικών σταθμών με στόχο την πολιτιστική αξιοποίηση των κτιρίων.
Η κοινή συνέντευξη Τύπου των δύο υπουργών επιφύλαξε ευχάριστες ειδήσεις. Όπως ανακοίνωσε ο κ. Στυλιανίδης, ο κάθετος άξονας Κομοτηνή-Νυμφαία-Μάκαζα-Κίρτζαλι θα είναι έτοιμος εντός του 2010.
Παράλληλα έγινε γνωστό ότι εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση για την οδική σύνδεση Ξάνθης-Σμόλιαν και την κατασκευή της διάβασης Κυπρίνος-Σβίλεγκραντ. “Κάναμε ένα πάρα πολύ σπουδαίο βήμα στον τομέα της ανάπτυξης της Ελλάδας και της Βουλγαρίας”, δήλωσε ο βούλγαρος υπουργός, σημειώνοντας ότι στη χώρα του βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες, ώστε η σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων από το Πλόντιβ στο Σβίλεγκραντ έως το 2013 να επιτυγχάνεται με 160 χλμ. την ώρα. “Έχουμε υποχρέωση για τη συνέχιση των προσπαθειών”, κατέληξε ο βούλγαρος υπουργός, που συνταξίδεψε χθες με τον έλληνα ομόλογό του με αμαξοστοιχία από την Κομοτηνή έως την Αλεξανδρούπολη.
Μαρ 13, 2009


1 σχόλιο:

Stathis είπε...

Για άλλη μία φορά ο σχεδιασμός του Ελληνικού Δημοσίου αφήνει εκτός,των Μεγάλων Αναπτυξιακών Έργων,τον Ν.Δράμας. Φαίνεται ότι ο νέος Υπουργός Μεταφορών ενδιαφέρεται μόνον για την δική του εκλογική περιφέρεια, τον Ν.Ροδόπης. Η σιδηροδρομική σύνδεση της Κομοτηνής με την Βουλγαρία είναι άστοχη και λάθος.Δεν εξυπηρετεί τους αναπτυξιακούς στόχους της Περιφέρειας ΑΜ-Θ.
Η προσφορότερη λύση για μία νέα σύνδεση Ελλάδος-Βουλγαρίας είναι αυτή να γίνει μέσω της διόδου του Τελωνείου Εξοχής.Η δίοδος αυτή συνδέει την Κεντρική Ευρώπη με το Λιμάνι της Καβάλας και ως εκ τούτου, θα είναι πολλαπλά τα ωφέλη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.
Ουσιαστικά η κεντρική Ευρώπη θα μπορούσε να γίνει η Ενδοχώρα της Περιφέρειας ΑΜ-Θ.